مروری بر شایعات و خبرهای آیفون های 2019

به گزارش مهسان بلاگ، زندگی امروز- مطابق معمول، در سال 2019 هم شرکت اپل از چند مدل نو آیفون در میزان ها و قیمت های مختلف رونمایی می نماید. در سال 2018 شاهد معرفی سه آیفون XS، XS مکس و XR بودیم و در امسال میلادی هم اپل به احتمال زیاد 3 مدل نو را به عنوان جانشین این مدل ها معرفی خواهد نمود. در ادامه به صورت مختصر و مفید به شایعات و خبرهای منتشر شده پیرامون آیفون های 2019 می پردازیم.

مروری بر شایعات و خبرهای آیفون های 2019

رندرهای منتشر شده

Steve Hemmerstoffer که یکی از افشاگران مشهور در حوزه گجت های اپل محسوب می گردد، دو رندر متفاوت از آیفون های 2019 را منتشر نموده که به گفته او، این طراحی ها فعلاً در بخش تایید مهندسی واقع شده است و هنوز اپل تصمیم نهایی خود را نگرفته است.

در رندر نخست، در پنل پشتی آیفون موردنظر شاهد یک بخش مربعی شکل هستیم که دوربین سه گانه با چینش مثلث شکل تعبیه شده است. این طراحی آن قدر عجیب است که شاید در نگاه اول کمتر کسی آن را جدی بگیرد ولی با توجه به سابقه Hemmerstoffer، نمی توان آن را نادیده گرفت.

در رندر دوم، دوربین سه گانه به صورت افقی تعبیه شده و فلش هم در اطراف دوربین میانی قرار گرفته است. در پنل جلویی هم می توانیم بریدگی نمایشگر نسبتاً کوچک تری را مشاهده کنیم که سیستم تشخیص چهره TrueDepth را در خود جای داده است.

در زمینه تعبیه دوربین سه گانه در حداقل یکی از آیفون های 2019 گزارش های زیادی منتشر شده ولی در رابطه با جزئیات این دوربین ها هنوز نمی توانیم با قاطعیت اظهارنظر کنیم.

نام های احتمالی

اپل با معرفی آیفون X (که آیفون 10 خوانده می گردد) در سال 2017، از رویه معمول خود در زمینه نام گذاری فاصله گرفت و در سال 2018 هم شاهد معرفی آیفون های XS، XS مکس و XR بودیم و در این میان آیفونی تحت عنوان آیفون 9 هیچ وقت روانه بازار نشد. با توجه به تصمیم اپل برای استفاده از عبارت X، در رابطه با نام گذاری آیفون های 2019 به راحتی نمی توان به برآورد پرداخت. از جمله احتمالات مطرح شده، انتخاب عناوین آیفون 11 یا آیفون XI است اما هنوز برای نام گذاری مدل جانشین آیفون XR نمی توانیم تصمیم اپل را حدس بزنیم.

ضمناً با توجه به اینکه نام گذاری مدل های تازه آیفون ها معمولاً کمی قبل از مراسم رونمایی تعیین می گردد، هنوز برای برآورد در خصوص این موضوع خیلی زود است. در هر صورت با توجه به این مسائل، تا اطلاع ثانوی از این گجت ها تحت عنوان آیفون های 2019 یاد می کنیم.

طراحی

بر اساس شواهد قرائن، اپل در امسال میلادی سه آیفون رده بالا با نمایشگرهای 5.8 و 6.5 اینچی و یک آیفون ارزان تر با نمایشگر 6.1 اینچی روانه بازار می نماید که از لحاظ طراحی، تفاوت چندانی با نسل قبلی خود نخواهند داشت. از دیگر تفاوت های آن ها، می توانیم به احتمال بهره گیری از شیشه مات برای پنل پشتی آن ها اشاره کنیم.

نمایشگرها

در چند سال گذشته، اپل برای کاهش وابستگی خود به پنل های اولد ساخت سامسونگ، اقداماتی انجام داده که از بین آن ها می توانیم به همکاری با بخش نمایشگر شرکت ال جی و خرید تجهیزات برای راه اندازی واحد تحقیق و توسعه پنل های اولد در تایوان اشاره کنیم. گفته می گردد اپل می خواهد برای تمام مدل های آیفون از پنل های اولد استفاده کند که البته با توجه به قیمت بالای آن ها، نمی دانیم که این تصمیم در سال 2019 عملی می گردد یا نه. ولی به احتمال زیاد، پنل اولد برای مدل های رده بالای آیفون های 2019 ارائه می گردد و مدل ارزان کماکان مبتنی بر پنل LCD خواهد بود.

ضمناً با توجه به تکنولوژی T-OCTA سامسونگ که بخش لمسی را با پنل اولد یکپارچه می نماید، احتمالاً آیفون های 2019 اندکی سبک تر و نازک تر خواهند بود. علاوه بر موارد ذکر شده، طبق بعضی گزارش های پراکنده، ظاهراً اپل برای تمام مدل های تازه آیفون، قابلیت 3D Touch را کنار می گذارد. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم که آیفون XR هم بدون این قابلیت روانه بازار شد.

تراشه A13

شرکت تایوانی TSMC بار دیگر به عنوان تنها فراورینماینده تراشه A13 انتخاب شده است که قلب تپنده آیفون های 2019 خواهد بود. گفته می گردد تراشه A13 مبتنی بر معماری 7 نانومتری است که از طریق تکنولوژی لیتوگرافی از طریق اشعه ماوراءبنفش فراوری خواهد شد. مطابق معمول، تراشه A13 بدون شک عملکرد بهتر و بهینه تری را برای این گجت ها به ارمغان می آورد.

دوربین های اصلی

طبق گزارش وال استریت ژورنال، مدل جانشین آیفون XS مکس از دوربین سه گانه بهره می برد ولی جانشین های آیفون XS و XR همچنان مجهز به دوربین دوگانه خواهند بود. ضمناً شایعاتی در خصوص تعبیه سنسور سه بعدی در کنار دوربین های اصلی منتشر شده بود که ظاهراً ارائه این قابلیت به آیفون های 2020 موکول شده است. در یک گزارش آمده که این دوربین سه گانه متشکل از دوربین های 10 و 14 مگاپیکسلی خواهد بود و در خصوص دوربین سوم هنوز اطلاعاتی منتشر نشده است.

سیستم تشخیص چهره

ظاهراً آیفون های 2019 از سیستم تشخیص چهره بهبود یافته بهره می برد که دقت و سرعت بیشتری به ارمغان می آورد. بعلاوه اپل احتمالاً با ترکیب این سیستم و ماژول دوربین سلفی، بتواند میزان کلی بریدگی نمایشگر را کاهش دهد. یکی از تأمین نمایندگان اپل چندی پیش خاطرنشان کرد که آن ها پیروز به توسعه تکنولوژی ای شده اند که به اپل اجازه می دهد سیستم تشخیص چهره را زیر پنل اولد تعبیه کند و اپل با بهره گیری از این تکنولوژی می تواند میزان بریدگی نمایشگر را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

البته با وجود انتشار این گزارش ها، مینگ چی کو که از سابقه بسیاری خوبی در زمینه پیش بینی تعیینه های گجت های اپل بهره می برد، اعلام نموده که آیفون های 2019 دارای بریدگی نمایشگر چندان کوچک تری نخواهند بود. بعلاوه ظاهر سیستم تازه تشخیص چهره اپل از قابلیت های بیشتری در زمینه واقعیت افزوده بهره می برد و در کنار آن باید انتظار تعبیه دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی را داشته باشیم.

پشتیبانی از اپل پنسل

سایت کره ای The Investor که البته به انتشار گزارش های دقیق شهرتی ندارد، اعلام نموده که اپل احتمالاً در کنار آیفون های 2019 قلم اپل پنسل را هم به فروش خواهد رساند. در همین زمینه باید به پیش بینی مینگ چی کو هم اشاره کنیم که اعلام نموده پشتیبانی آیفون های آینده از اپل پنسل امکان پذیر است.

شارژ معکوس

طبق یکی از شایعات، آیفون های 2019 احتمالاً از قابلیت شارژ معکوس بی سیم پشتیبانی می نمایند که این تعیینه می تواند برای شارژ کردن نسل تازه ایرپاد مورد استفاده قرار بگیرد.

باتری های بزرگ تر

مینگ چی کو اعلام نموده که آیفون های 2019 از باتری های بزرگ تری بهره می برند که قادر به ارائه قابلیت هایی مانند شارژ معکوس خواهند بود.

پورت USB-C

از مدتی قبل، انتشار خبرهایی در خصوص احتمال تعبیه پورت USB-C در بدنه آیفون های 2019 شروع شد. اما بر اساس تازهترین گزارش های منتشر شده و طبق اعلام مینگ چی کو، اپل در نهایت تصمیم گرفته کماکان از پورت لایتنینگ برای این گوشی ها استفاده کند.

وای فای 6

ظاهراً این آیفون ها از نسل تازه وای فای موسوم به وای فای 6 پشتیبانی می نمایند. این استاندارد تازه، سرعت بیشتر و عملکرد بهتر به خصوص در محیط هایی با تراکم جمعیت بالا مانند کنسرت ها یا رویدادهای ورزشی برای کاربران به ارمغان می آورد. علاوه بر این، باید به صرفه جویی در مصرف باتری هم اشاره کنیم که این استاندارد تازه می توان عمر باتری گجت ها را افزایش دهد.

4 گیگابایت رم برای جانشین آیفون XR

در حال حاضر آیفون XR فقط از 3 گیگابایت حافظه رم بهره می برد ولی به نظر می رسد جانشین آن مجهز به 4 گیگابایت رم خواهد بود.

تاریخ عرضه

اگر اپل مطابق فرایند همیشگی خود عمل کند، پس آیفون های 2019 در سپتامبر این سال رسماً معرفی خواهند شد.

آیفون های 2020

در کنار انتشار شایعات و اخبار مربوط به آیفون های 2019، در خصوص آیفون های 2020 هم گزارش های زیادی منتشر شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

دوربین سه بعدی

در سال 2020، اپل میخواهد برای آیفون های خود از دوربین ToF استفاده کند که منجر به بهبود قابل توجه تجربه کاربری مربوط به واقعیت افزوده می گردد. دوربین مدت پرواز (ToF) با محاسبه زمان تابش و بازتابش لیزر می تواند نقشه سه بعدی از محیط اطراف گجت را ایجاد کند و به لطف این نقشه دقیق، اپلیکیشن های واقعیت افزوده عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت.

اپل مشغول مذاکره با سونی برای بهره گیری از این سنسورها است که ظاهراً می تواند تا فاصله 5 متری نقشه سه بعدی دقیقی از محیط اطراف خلق کند. به عنوان مقایسه باید بگوییم که سیستم تشخیص چهره TrueDepth که برای اسکن سه بعدی از مادون قرمز استفاده می نماید، فقط بین مسافت های 25 تا 50 سانتی متری کار می نماید.

اینترنت 5G

اپل و اینتل مشغول همکاری با یکدیگر برای توسعه مودم های 5G هستند که در آیفون های 2020 به کار گرفته شوند. اگرچه در سال 2019 اینترنت 5G در بسیاری از کشورها ارائه می گردد، اما اپل همانطور که پیش از این نشان داده، برای پشتیبانی از فناوری های نوین عجله ای ندارد. ضمناً یکی از دلایل این تأخیر، درگیری های گسترده بین اپل و کوالکام است که باعث شده اپل دیگر نتواند از مودم های کوالکام استفاده کند. در نهایت باید بگوییم که بر اساس بعضی گزارش ها، در صورت عدم پیروزیت اینتل برای توسعه این مودم ها، اپل به همکاری با سامسونگ یا مدیاتک روی می آورد.

پنل های اولد و تراشه A14

جانشین آیفون XR در سال 2019 احتمالاً آخرین آیفون دارای نمایشگر LCD خواهد بود زیرا بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، تمام آیفون های 2020 مبتنی بر پنل های اولد خواهند بود. در رابطه با تراشه A14 هم احتمالاً شرکت TSMC این تراشه را بر اساس معماری 5 نانومتری خواهد ساخت که این معماری منجر به کاهش میزان تراشه و افزایش سرعت و بهینه تر شدن مصرف انرژی آن می گردد.

منبع: زندگی روز
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100653

به "مروری بر شایعات و خبرهای آیفون های 2019" امتیاز دهید

1 کاربر به "مروری بر شایعات و خبرهای آیفون های 2019" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مروری بر شایعات و خبرهای آیفون های 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید