مرگ ستاره اسپارتاکوس در 103 سالگی ، مرور کارنامه کرک داگلاس

به گزارش مهسان بلاگ، کرک داگلاس، اسطوره سینمای آمریکا و دنیا و یکی از آخرین بازماندگان دوران طلایی هالیوود در 103 سالگی از دنیا رفت.

مرگ ستاره اسپارتاکوس در 103 سالگی ، مرور کارنامه کرک داگلاس

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، مایکل داگلاس که خودش از ستاره های هالیوود است، با انتشار یک بیانیه خبر مرگ پدرش را تایید کرد. داگلاس بزرگ ستاره فیلم های حماسی اسپارتاکوس و راه های افتخار هر دو به کارگردانی استنلی کوبریک و از تحسین شده ترین بازیگران هالیوود بود.

داگلاس بزرگ با نام اصلی ایشور دانیلوویچ در محله فقیرنشین نیویورک یکی از خانواده های مهاجران روسی یهودی به دنیا آمد و در 1946 وارد سینما شد. خود او بزرگ ترین افتخار دوران فعالیت در سینما را تلاش برای از بین بردن فهرست سیاه هالیوود می دانست؛ فهرستی از سینماگران مظنون به داشتن ارتباط با جنبش های کمونیستی آمریکا در دهه 1950. داگلاس سه بار در سال های 1949، 1952 و 1956 نامزد اسکار شد و در 1996 یک اسکار افتخاری گرفت.

او نزدیک به 100 فیلم در مقام بازیگر و تهیه کننده و کارگردان در کارنامه داشت و با وجود تلاش برای دور نگه داشتن فرزندانش از دنیای فیلم و سینما، پسرش مایکل به یکی از بزرگ ترین ستاره های هالیوود تبدیل شد. داگلاس پس از ورود به هالیوود زیر بار امضا کردن قرارداد با استودیوهای بزرگ نرفت و پیشنهاد جراحی پلاستیک برای برداشتن شکاف کوچک زیر چانه اش را نپذیرفت؛ شکافی که به نماد و امضای بازیکری او تبدیل شد.

این ستاره فقید به ایفا کردن نقش های سخت و پردردسر روی پرده سینما مشهور بود؛ در تکخال در حفره چاقو خورد، در اسپارتاکوس به صلیب کشیده شد، در وایکینگ ها یک چشم، در شور زندگی یک گوش و در آسمان بزرگ یک انگشت خود را از دست داد. داگلاس چند کتاب درباره زندگی و فعالیت هایش نوشت و در یکی از آنها اعتراف کرد با بسیاری از ستاره های زن هالیوود ارتباط داشته است. با این حال، زندگی مشترکش سال ها دوام آورد و زبانزد بود.

داگلاس بزرگ سال 1991 از حادثه سقوط بالگرد جان به در برد، سال 2004 پسرش اریک را (که بازیگر بود) به دلیل مصرف زیاد مواد مخدر از دست داد و در 1996 در 80 سالگی سکته کرد. با این وجود، دو هفته بعد به مراسم اهدای جوایز اسکار رفت تا جایزه افتخاری خود را بگیرد. در 2014 اعتراف کرد تا آستانه خودکشی کردن هم پیش رفته است: لوله اسلحه را در دهانم گذاشتم و نوک آن به دندانم خورد. از شدت درد خنده ام گرفت و بی خیال خودکشی شدم.

دو سال پیش همراه عروس خود کاترین زتا-جونز در مراسم اهدای جوایز اسکار روی صحنه رفت تا در یکی از آخرین حضورهای عمومی اش شرکت کند. او با اینکه بسیار ضعیف و شکننده شده بود اما همچنان تا 90 سالگی در عرصه فعالیت های هنری حضور داشت. بنیاد خیریه داگلاس ها را در 2015 با همکاری پسرش مایکل راه انداخت و 80 میلیون دلار از دارایی خود را به کارهای خیر اختصاص داد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34498

به "مرگ ستاره اسپارتاکوس در 103 سالگی ، مرور کارنامه کرک داگلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ ستاره اسپارتاکوس در 103 سالگی ، مرور کارنامه کرک داگلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید