مسئولیت 4000 دستفروش مترو با شهرداری است نه ما ، طراحی سامانه برای دستفروشان آماده به کار

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: بر اساس ماموریت های شرکت بهره برداری مترو بحث ساماندهی دستفروشان نباید اولویت ِ یک ِمترو باشد و مسئولیت آن با سازمان مستقل ساماندهی مشاغل شهرداری است.

مسئولیت 4000 دستفروش مترو با شهرداری است نه ما ، طراحی سامانه برای دستفروشان آماده به کار

مهدی شایسته اصل مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در تبادل نظر با دانشجو اظهار کرد: بر اساس ماموریت های شرکت بهره برداری مترو بحث ساماندهی دستفروشان نباید اولویت ِ یک ِمترو باشد و مسئولیت آن با سازمان مستقل ساماندهی مشاغل شهرداری است و ما هم باید در کنار این عزیزان معضلات اجتماعی را حل کنیم.

وی اضافه نمود: برای ما مهم است که مسافرین مترو را به عنوان محلی امن، سریع و راحت برای عبور و مرور خود انتخاب نمایند و سفر خود را با آرامش انجام دهند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه توضیح داد: حضور و تعدد دستفروشان آرامش و بهداشت فردی مسافران را دچار آسیب می نماید و برنامه ریزی نموده ایم خلأهای قانونی در این عرصه را برطرف کنیم.

شایسته اصل بعلاوه اظهار داشت: ساماندهی نهایی دستفروش ها بر اساس یک طرح سنجش افکار عمومی انجام خواهد شد و در صورت اینکه بخش زیادی لز مردم از حضور دستفروشان به ویژه در واگن های قطار نارضایتی جدی وجود داشته باشد، طرح خودمان را دنبال می کنیم.

وی یادآور شد: آنالیز های ما نشان می دهد که همه فکر می نمایند شرکت بهره برداری مترو تهران باید نسبت به آنالیز مواردی چون نظارت بر ارائه اجناس نظارت کند و ما خواهش می کنیم که دستگاه های متولی نظارتی در سطح شهر، در شهر زیرزمینی مترو هم به ما یاری نمایند و در مورد مسائل بهداشتی که وجود دارد، متاسفانه شهروندان هم استقبال می نمایند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه اضافه نمود: بر اساس گزارش هایی که از پلیس آگاهی مستقر در مترو داریم، بخش زیادی از اتفاقاتی که مثل موبایل قاپی ها، سرقت و ... برای شهروندان در مترو می افتد و بعلاوه ارائه اجناسی که بخش قابل توجهی از آن ها باکیفیت نیستند، مربوط به حضور بعضی دستفروشان است.

تعداد دستفروشان مترو در ایام مختلف فرق دارد!

شایسته اصل تاکید نمود: در هیچ از کشورهای جهان مثل ایران شاهد حضور این چنینی دستفروشان داخل واگن و روی سکوی مترو نیستیم و متاسفانه در این قضیه به جد با خلا قانونی و عدم همراهی بخشی از جامعه روبرو هستیم.

وی در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر آخرین آمار دستفروشان مترو تهران حدود 4000 دستفروش است که از طرف پلیس مترو به صورت رسمی اعلام شد اما یک ارگان تخصصی باید در این خصوص نظر بدهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه توضیح داد: که خودمان به صورت میدانی آنالیز می کنیم حضور همه دستفروشان حضور ثابتی نیست و در فصول و زمان های مختلف فرق دارد و قانون بازار بر آن حاکم است و معمولا در ماه های پایانی سال تعداد آن ها افزایش پیدا می نماید.

شایسته اصل در ادامه اضافه نمود: سامانه ای طراحی شده است که همزمان از دستفروشانی که آماده کار و در پی کردن معیشت خود در مترو هستند در این سامانه ثبت نام نمایند و به ترتیب اولویت نیازمندی ویترینی برای عرضه و فروش کالای خود در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت و البته این ویترین ها به صورت چرخشی در اختیار دستفروشان قرار می گیرد تا همه بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

وی یادآور شد: در حال رایزنی با نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و ... هستیم که در مورد ساماندهی و اشتغال به کار دستفروشان نیازمند مترو به ما یاری نمایند و مهمترین مسئله برای ما درآمدزایی نیست بلکه ما در پی احراز هویت دستفروشان و انجام گردش اقتصادی در مبادی درست و صحیح برای این افراد هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: می کنیم در زمان انجام طرح افکار سنجی عمومی، تقریبی هم از آمار حضور دستفروشان بزنیم و آمار دقیق تری را استخراج و ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109139

به "مسئولیت 4000 دستفروش مترو با شهرداری است نه ما ، طراحی سامانه برای دستفروشان آماده به کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولیت 4000 دستفروش مترو با شهرداری است نه ما ، طراحی سامانه برای دستفروشان آماده به کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید