مشخصات کارمندان 5 سال آینده

به گزارش مهسان بلاگ، آینده محیط های کاری در واقع درباره آینده افراد آن است. همان طور که ما هر چه بیشتر تغییر می کنیم- به طور فزاینده ای به تلفن های همراه وابسته تر شده و در مقابل ناکارآمدی فرایند ها و تکنولوژی تحمل کمتری از خود نشان می دهیم- به همان میزان توقع ایجاد تغییر در محل کارمان را نیز خواهیم داشت. شرکت ها و کارفرمایان هم باید به جای کوشش برای کنترل یا محدود کردن این تغییرات، آن ها را مهار نمایند. محیط های کاری آینده مکان هایی خواهند بود که می توانند فرایند کار ها را تسریع نموده و با استفاده از روش های جدید میزان بهره وری را بالا ببرند.

مشخصات کارمندان 5 سال آینده

به گزارش جهانی اقتصاد، آینده پژوهان همه چیز را پیش بینی نموده اند. از دفتر های کارآمد با میز های قابل حمل با کاناپه های دایره ای شکل به همراه روشنایی ملایم گرفته تا پروژکتور های تصویربرداری هولوگرافیک سه بعدی برای جلسات توفان فکری. امایک ویژگی مشترک در چشم انداز های آینده این است که آن ها کاملا کارمند محور هستند.

طراحی فیزیکی محل کار هرچه باشد، مفاهیم پایه ای در خصوص تغییر ماهیت کار و کارمندان وجود دارند که هر شرکتی باید آن ها را برای ایجاد هرگونه تغییر در نظر بگیرد. در غیر این صورت، نه تن ها آن ها از مزایای بهره وری و تفکر نوآورانه غافل می شوند، بلکه بر توانایی آن ها در جذب و نگهداری کارکنان تاثیر گذاشته و جذابیت خود را فدای تغییرات نادرست می نمایند.

بیشتر مشاغل بر اینکه آینده کاری ریشه در تکنولوژی دارد، اتفاق نظر دارند، از کاربرد نرم افزار های مبتنی بر ابر تا هوش مصنوعی. اما تکنولوژی به تنهایی کافی نیست. این افراد هستند که در کنار تکنولوژی آینده کاری را تعریف می نمایند. جهان با سرعتی بیش از آنچه که ما فکرش را می کنیم، درحال حرکت است.

همان طور که نسل جدید وارد بازار کار می شوند، به غیر از انتظاراتی که از مناسب بودن ابزار موجود دارند، خواسته هایی نسبت به خود کار نیز وجود خواهد داشت. آن ها انتظار دارند بتوانند بدون درخواست اجازه با دیگر اعضای مجموعه ارتباط بگیرند، حق اظهارنظر داشته باشند و نظراتشان شنیده گردد و همچنین امکانات جدیدی در اختیارشان قرار بگیرد. درک اینکه آینده کاری چطور به نظر خواهد رسید بستگی به احتیاجها، انتظارات و حتی خواسته های کارمندان نسل هزاره خواهد داشت. با هم نگاهی به جنبه های کلیدی که آینده را تغییر خواهند داد، داشته باشیم.

1- رهبری سازمانی - کار هدفمند

در آینده خواسته افراد تنها کار کردن برای یک شرکت یا سازمان نخواهد بود. آن ها خواهان فعالیت در مجموعه ای هستند که هدف مشخصی را دنبال نموده و با ارزش های شخصی آن ها مطابقت داشته باشد. توجه به هدفمندی، نویدبخش کارفرمایان در آینده خواهد بود، جایی که به انجام رساندن وظایف از هر زمان دیگری مهم تر است. آینده شغلی براساس همکاری انسان ها و ماشین ها پایه ریزی شده و به عملکرد افراد معنای واقعی می بخشد. مجموعه هایی که هدف مشخصی را دنبال می نمایند، مطمئنا با ارائه دلیل عمیق تر به کارمندان، بهترین استعداد ها را جذب خواهند کرد.

2- ارتباطات - چند مدلی

انقلاب ایجاد شده به وسیله تلفن های همراه، باعث ایجاد تحول عظیم در نحوه ارتباط مردم شده است. ما از جهانیی که ایمیل کاربردی ترین وسیله ارتباطی آن بود به جهانی جهش کردیم که ویدئو، پیامک، ایموجی و عکس، همه و همه نقش موثری در ارتباطات ما دارند.

3- تکنولوژی - یکپارچه و دیجیتال

افراد همواره می خواهند برای انجام وظایف از ابزار های مختلف استفاده نمایند. از این رو، در آینده باید این انعطاف پذیری لازم را با استفاده از بهترین های روش های نرم افزاری و دیگر وسایل لازم فراهم کرد. اگر به دلیل ناسازگاری نرم افزاری نتوانید به لینک یا فایل فردی در یک تیم دیگر دسترسی پیدا کنید، قطعا ناامید خواهید شد. این مسئله ای است که در سیستم های کامپیوتری قدیمی پیش می آید. اما ابزار هایی که ما در محیط های کاری استفاده می کنیم از همان ابتدا یکپارچه سازی خواهند شد.

دفتر های کاری امروزه به سمت دیجیتال شدن پیش می فرایند. به هرحال، برنامه ای بیش از دیجیتال سازی احتیاج است. همچنین، برای دیجیتال سازی حقیقی تنها یک استراتژی کافی نیست. این باید بخشی از وظایف همه، از منابع انسانی گرفته تا بازاریابی و تیم مدیران ارشد باشد. کوشش برای ایجاد این نوع تغییر باید به فرهنگ سازمانی القا گردد.

4- فرهنگ

تغییرات جمعیتی، ابتکارات گوناگون و خلاقانه، کمبود استعداد، اتوماسیون، تکنولوژی درحال تکامل و هجوم داده ها برای ایجاد تغییرات فوری و بلندمدت در فرهنگ محل کار همگرایی دارند. تیم های کاری در آینده متنوع تر و فراگیرتر خواهند بود و ممکن است اختلافات زیادی در زمینه های مختلف با یکدیگر داشته باشند. ضریب اعتماد افراد نیز به مراتب زیرکانه تر معین خواهد شد، زیرا کارفرمایان به داده های بیشتری در رابطه با کارمندان، بهره وری و الگو های کاری دسترسی خواهند داشت. کارمندان هم باید به کارفرمایانی که از داده های جمع آوری شده در خصوص آن ها محافظت می نمایند، اطمینان داشته باشند.

تا سال 2025، تقریبا 75 درصد از نیروی کار جهانی از نسل هزاره خواهند بود. فرهنگ سازمانی بیشتر سازمان های عظیم مستقیما با عادت ها و انتظارات این نسل شکل می گیرد. فراهم آوردن فضایی که افراد احساس ارزشمند بودن، استقلال و عضو بودن در یک تیم نمایند بیش از هر زمان دیگری اهمیت خواهد یافت. همچنین، انعطاف پذیری برای کار خارج از اداره، یعنی کار از خانه یا کار از راه دور الزامی خواهد بود.

5- ساختار

سازمان های با عملکرد بالا به عنوان شبکه های توانمند عمل می نمایند، به وسیله فرهنگ، سیستم های اطلاعاتی و تحرک استعداد ها هماهنگ می شوند. شرکت ها بر طراحی مجدد سازمان خود برای آینده متمرکز شده اند و بسیاری از سازمان ها نه تن ها درحال طراحی، بلکه ساخت این سازمان جدید هستند. از آنجا که شبکه ها و اکوسیستم ها جایگزین سلسله مراتب سازمانی می شوند، سوال سنتی برای چه کسی کار می کنید؟ جایگزین با چه کسی کار می کنید؟ شده است. طراحی و تغییر سازمانی پیچیده است.

بسیاری از طراحی های مجدد سازمانی با شکست روبه رو می گردد، زیرا به یک کوشش برای کاهش هزینه ها تبدیل می شوند. بعضی با مقاومت مدیریت سازمان روبه رو می شوند. در حقیقت، بسیاری از بنگاه های مشاوره ای گزارش می دهند که تا 70 درصد از سازماندهی های مجدد به دلیل نافرمانی از تیم اجرایی بی انتها می مانند. ناامیدی نیز معمول است. طراحی سازمان آینده پروژه ای سخت و گاه مملو از آزمون و خطا است، نه تمرینی روی کاغذ. این یک فرایند مداوم، پویا و به تعبیری بی خاتمه است. با این حال، برای شرکت هایی که با چالش روبه رو هستند، بازده از نظر عملکرد اقتصادی، بهره وری، مشارکت کارکنان و مجموعه مزایای دیگر می تواند بسیار زیاد باشد.

در گذشته، بیشتر سازمان ها برای کارآیی و اثربخشی طراحی می شدند، که منجر به ایجاد سازمان های پیچیده و نامناسب می شد. مدل های تجاری حاصل، که براساس الگو های تجاری قابل پیش بینی بود، برای تغییرپذیری در آینده مناسب نیستند. به جای کارآیی صرف، سازمان های پیروز برای سرعت، چابکی و سازگاری طراحی خواهند شد تا آن ها را قادر به رقابت و پیروزی در فضای کسب وکار جهانی نمایند.

سازمان ها به اهمیت یک مدل تیم محور پی برده اند. برای اینکه یک شرکت سریع و چابک بماند، تیم ها باید بتوانند به سرعت تشکیل و منحل شوند. شرکت های با عملکرد بالا ممکن است یک تیم تجربه مشتری دیجیتال ایجاد نمایند، افراد را برای تیم انتخاب نمایند و از آن ها بخواهند ظرف یک یا دو سال محصول یا خدمات جدیدی را طراحی و فراوری نمایند. پس از آن، وقتی اعضای تیم به سمت پروژه های جدید می فرایند، تیم متفرق می گردد. این توانایی جابه جایی بین تیم بدون متحمل شدن ریسک یکی از ویژگی های مهم شرکت های با عملکرد بالا است.

6- فرآیند های کاری

محل کار آینده یک حس مشترک از هدف، فرهنگ همکاری، راهی برای بهره برداری از اکوسیستمی است که به طور ویژه برای ایجاد ارزش تجاری شما ساخته شده است. این افراد را قادر می سازد و به آن ها الهام می نماید تا کار خود را به بهترین نحو انجام دهند- اقدام به برقراری ارتباط نمایند، همکاری نموده و مسائل را حل نمایند. این تعامل را عمیق تر و بهره وری را تحریک می نماید. مشخصه محل کار آینده کارمندان انسانی خواهد بود که در کنار کارمندان دیجیتال کار می نمایند.

یافتن پیروزیت در این مدل جدید احتیاج به یک رویکرد جامع برای قابلیت دیجیتال دارد. از آنجا که محل کار آینده بستر ها را به هم متصل می نماید و محصولات و خدمات دیجیتالی جدید را با هم ادغام می نماید، به شخصیت ها، سیستم ها، فرآیند ها و نقش های جدیدی برای پشتیبانی از چشم انداز دیجیتال احتیاج دارد. قابلیت دیجیتال یک روش ساختاری برای بهبود مداوم تجربه کاربر، افزایش صلاحیت های دیجیتال و ارتقای چابکی کسب وکار است.

تغییر توانایی های کارمندان به رهبرانی احتیاج دارد تا به طور مداوم شکاف ها و کارکنان دارای مهارت و مهارت های متقابل را شناسایی نمایند تا آماده انجام وظایف شغلی جدید شوند. محل کار آینده سازمانی چابک خواهد بود که می تواند فرآیند ها و خدمات را به روشی استراتژیک برای افزایش عملکرد و کاهش هزینه ها متحول کند.

برنامه ریزی برای تغییر در آینده هرگز آسان نیست. بینش های به اشتراک گذاشته شده در بالا ممکن است به کسانی که در خصوص استفاده از محل کار خود برای رقابت در بازاری که به سرعت درحال تغییر است، فکر می نمایند، یاری کند. گام های کوچکی که اکنون با توجه به هرجنبه کلیدی با تمرکز بر رفاه، شخصی سازی سریع، الهام گیری، اتصال و توجه به احتیاج کارمندان برداشته می گردد، به سازمان ها یاری می نماید تا در میان دریای شرکت های عظیم در آینده برجسته شوند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 65902

به "مشخصات کارمندان 5 سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات کارمندان 5 سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید