مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محققان دریافتند بچه ها 4 ساله ای که پیش از 9 بار برایشان آنتی بیوتیک تجویز شده بود دو برابر همسن و سال های شأن با ریسک چاقی روبرو بودند.

مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد

به گفته محققان، در بعضی بیماری ها در اوایل کودکی، تجویز آنتی بیوتیک لازم است. اما در بعضی از بیماری ها، نظیر سرماخوردگی، تجویز آنتی بیوتیک لازم نیست، در صورتیکه این دارو تجویز می گردد.

نظریه مگان آزاد، استادیار دانشگاه مانیتوبا کانادا، در خصوص ارتباط آنتی بیوتیک ها و چاقی این است: کشاورزان برای چاق کردن احشام خود از آنتی بیوتیک ها استفاده می نمایند و تحقیقات آزمایشگاهی هم دلیل این تأثیر را تغییرات میکروبیوم روده عنوان می نماید.

میکروب های روده در ذخیره سازی و سوزاندن کالری حاصل از غذا نقش دارند و احتمالاً تغییر در میکروبیوم ها در ایجاد اضافه وزن تأثیر می گذارد.

در این مطالعه، محققان بالغ بر 5100 کودک نیوزیلندی را که در اوایل سن 4.5 سالگی بودند آنالیز کردند. محققان مشاهده کردند بچه های که 4 دفعه یا بیشتر برایشان مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده بود، اضافه وزن بیشتری در مقایسه با بچه ها دیگر داشتند.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41578

به "مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف آنتی بیوتیک در کودکی ریسک چاقی را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید