مصر، سودان و اتیوپی درخصوص سد النهضه به توافق نهایی دست یابند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد کشورهای مصر، اتیوپی و سودان را به دستیابی به توافقی درخصوص سد النهضه تشویق کرد.

مصر، سودان و اتیوپی درخصوص سد النهضه به توافق نهایی دست یابند

وی مقامات کشورهای مذکور را تشویق کرد که در راستای تلاشهای مثبت اتحادیه آفریقا برای حل بحران سد النهضه، به یک توافق جامع دست یابند.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد با اعلام این خبر اضافه نمود: آنتونیو گوترش از نشست روز جمعه اتحادیه آفریقا درخصوص سد النهضه استقبال می کند.

گفتنی است روسای سه کشور مصر، سودان و اتیوپی اخیرا در نشست فوق العاده اتحادیه آفریقا بر سر تاخیر در آبگیری سد النهضه پیش از امضای توافقنامه، به توافق اولیه رسیدند.

در همین رابطه،بسام راضی سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر گفت: سه کشور توافق کردند که در پایان نشست سران کشورهای نامبرده به همراه کشورهای عضو هیأت رئیسه اتحادیه آفریقا، از هرگونه اقدام یک جانبه از جمله آبگیری سد، پیش از امضای توافقنامه خودداری کنند.

دولت سودان نیزدر بیانیه ای گفت که سه کشور به این اجماع رسیدند که مذاکرات در سطح فنی به منظور دستیابی به توافق، هر چه زودتر برگزار شود.

اتیوپی در سال 2011 ساخت سد النهضه بر روی رودخانه نیل آبی را آغاز کرده و مصر نیز نگران تأثیرگذاری این سد بر سهم آبی آن در این رودخانه است.

faceraz.ir: فیس راز | گفتگو و همدلی راه حل رفع همه مشکلات

fixfun.ir: مجله سرگرمی | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 53941

به "مصر، سودان و اتیوپی درخصوص سد النهضه به توافق نهایی دست یابند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر، سودان و اتیوپی درخصوص سد النهضه به توافق نهایی دست یابند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید