معبد وات آرون ، زیبایی تاریخی در سرزمینی آسیایی

به گزارش مهسان بلاگ، در مطالبی که مربوط به کشور تایلند و پایتخت آن شهر بانکوک بوده، حتما نام مهمترین و معروف ترین معبد این شهر یعنی معبد وات آرون بانکوک را شنیده اید و به طور مختصر در مورد آن خوانده اید. در این مطلب سعی شده تا اطلاعات کاملتری در مورد معبد وات آرون تایلند ارائه شود، پس در ادامه با ما همراه باشید.

معبد وات آرون ، زیبایی تاریخی در سرزمینی آسیایی

معرفی

بانکوک یکی از مهمترین شهرهای توریستی تایلند بوده و در این شهر جاذبه های گردشگری بسیاری از جمله معابد مختلف وجود دارند که از جمله مهمترین این معابد، معبد وات آرون بانکوک است. وات آرون را می توان یکی از نمادهای شهر بانکوک دانست که با جستجوی نام این شهر حتما تصاویری از این معبد را در ابتدا خواهید دید. این معبد مخروطی شکل در مرکز شهر ساخته شده و دارای معماری و ساختار بسیار زیبایی است. این معبد در کنار رودخانه واقع شده است و همین موضوع باعث شده تا در طول روز چندین بار انعکاس آن را بر روی آب این رودخانه ببینید. معبد وات آرون شب ها خودنمایی می کند و هر فردی را که از این منطقه گذر کرده، به خود جذب می کند. وات آرون شامل یک بنای اصلی مخروطی شکل و 4 بنای کوچکتر است. معبد وات آرون قبل از سلسله پادشاهی کنونی ساخته شده و از نظر تاریخی بسیار مورد توجه و با اهمیت است. این معبد همانند کوهستان مرو یکی از مکان های مقدس بودایی ها بوده و در مورد آن افسانه های بسیاری گفته می شود. در بین بوداییان این عقیده وجود دارد که این معبد از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب از زندگی معنوی این منطقه حفاظت می کند.

نام وات آرون

در تایلند وات به معنای مجموعه ای از بناهای مذهبی است که توسط یک حصار جدا شده اند و دارای چند ورودی هستند. خدای خورشید هندوها، آرونا است و به همین دلیل آرون از هندوها و آئین آن ها می آید.

گذشته معبد

قبل از آنکه معبد وات آرون تایلند ساخته شود، در همین مکان معبدی در دوران پادشاهی آیوتایا ساخته شد. بعد از آنکه در نزدیکی این معبد بی نام و نشان، روستای بنگ ماکوک ساخته شد، نام آن نیز وات ماکوک شد. در همین زمان، تاجران و دریانوردان زمانیکه به اسکله نزدیک می شدند، به این معبد تعظیم می کردند و احترام خودشان را نشان می دادند. در قرن 18 میلادی، آیوتایا کم کم افول کرد و با حمله چین و برمه تسلیم شد و کشور به دست فردی به نام تکسین یکی از ژنرال ها افتاد. تکسین در مدت کوتاه حکومتش، پایتخت خود را در نزدیکی معبد وات ماکوک قرار داد و از آن به بعد نام آن را معبد سپیده دم یا وات چنگ گذاشتند. گفته می شود، او زمانیکه برای اولین بار به این معبد می آمد، قول داد تا قبل از سپیده دم، مرمت و تعمیرات آن را انجام دهد. تکسین توجه به خصوصی به این معبد داشت و بعد از مدتی دستور داد تا وات چنگ را در داخل فضای کاخ خود قرار دهند، به همین دلیل به عنوان معبد سلطنتی شناخته می شد. نخستین پادشاه سلسله چارکری، رامای اول بعد از 15 سال حکومت تکسین، او را شکست داد و از تخت سلطنت پایین آورد. رامای اول با حکومت بر این منطقه دستور داد که مکان کاخ قبلی تغییر پیدا کند و در سمت دیگر رودخانه ساخته شود و به همین ترتیب، معبد وات چانگ دیگر به عنوان معبد سلطنتی شناخته نمی شد و به طور کلی اهمیت و ارزش گذشته خود را از دست داد تا آن که کم کم متروکه شد. در زمان حکومت رامای دوم و به دستور او، این معبد مورد بازسازی قرار گرفت و سازه های آن گسترش پیدا کردند، به همین دلیل نام آن نیز به وات آرون راچاتراما تغییر پیدا کرد. در زمان حکومت رامای سوم، این معبد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت و بنای اصلی آن نیز دچار تغییراتی شد. در همین زمان، تزئینات مختلف و زیبایی به این معبد اضافه گشت و نام آن به آورن راتچاوارارام تغییر پیدا کرد. در زمان حکومت رامای پنجم، وات آرون دوباره مورد بازسازی قرار گرفت. بین سال های 2013 تا 2017 میلادی، بازسازی کامل و جامعی در این بنای تاریخی و با ارزش انجام شد و تغییرات بسیاری در آن صورت گرفت. بسیاری از صاحب نظران معتقد بودند وات آرون شباهتی به گذشته خود ندارد و این بازسازی به خوبی صورت نگرفته است.

بازدید از معبد

برای بازدید از معبد وات آرون بانکوک باید به کوچه وانگ دوئم 158 در منطقه بانکوک یای، ناحیه وات آرون بروید و برای دسترسی به آن می توانید از مترو و اتوبوس بهره ببرید. این معبد بین ساعات 8 و نیم صبح تا 17 باز بوده و هزینه بلیت ورودی آن 50 بات تایلندی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازدید از معبد باید با شماره تلفن 006628912185 تماس حاصل فرمائید.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25807

به "معبد وات آرون ، زیبایی تاریخی در سرزمینی آسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معبد وات آرون ، زیبایی تاریخی در سرزمینی آسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید