معرفی خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

به گزارش مهسان بلاگ، کشور ترکیه به دلیل همسایگی با کشور ما، اشتراکات فرهنگی و غذایی زیادی با ایران دارد؛ به همین دلیل در سفر به ترکیه از نظر خورد و خوراک و غذا هیچ مسئله ای نخواهید داشت و بیشتر غذاهای ترکیه از نظر ما خوشمزه و لذیذ هستند. ترکیه غذاهای بسیار متنوعی دارد و هر شهر نیز غذاهای خاص خود سرو می نماید. با این حال بعضی از خوشمزه ترین و محبوبیتترین غذاهای ترکیه را در این مطلب به شما معرفی خواهیم کنیم. در سفر به ترکیه و شهرهایی مثل استانبول، آنتالیا و کوش آداسی پیشنهاد می کنیم حتما زمان زیادی را به شکم گردی و تجربه کردن غذاهای خوشمزه ترکی اختصاص بدهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای ترکیه

غذاهای ترکیه

دونر کباب | Kebap

یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه ای دونر کباب است که به کباب ترکی نیز معروف است. این کباب به این صورت درست می شود که حجم زیادی از گوشت یا مرغ را به صورت لایه لایه روی سیخی چرخان قرار می دهند و با چرخیدن کباب نزدیک آتش، گوشت کم کم کباب و پخته می شود. و نحوه سرو آن به این صورت است که لایه های نازکی از این کباب بریده می شود و با موادی همچون پیاز و فلفل مخلوط شده و هم به صورت پرسی و هم به صورت ساندویچ در اختیار شما قرار می گیرد.

لاهماجون | Lahmacun

لاهماجون از مواد مختلف مثل گوشت چرخکرده، سبزیجات خرد شده، پیاز، گوجه و جعفری و ادویه هایی مثل آویشن، فلفل، دارچین و زردچوبه تشکیل شده است. این مواد را روی خمیر مانند خمیر پیتزا می ریزند و بعد آن را داخل فر قرار می دهند. به دلیل شباهتش به پیتزا به آن پیتزای ترکی هم می گویند. . البته در سفر به ترکیه ممکن است با انواع مختلف لاهماجون روبرو شوید و حتی انار و مغزیجات هم روی آن ریخته می شود.

پیده | Pide

لاهماجون و پیده شباهت های بسیاری به هم دارند و فقط شکل ظاهری آن ها با هم متفاوت هستند. بنابراین در ترکیه وقتی سفارش پیتزای ترکی می دهید باید تعیین کنید که منظورتان لاهماجون است یا پیده، چون هردو غذا با نام پیتزای ترکی شناخته می شوند. البته پیده بیشتر شبیه به پیتزای امروزی است: خمیر را به شکل قایق درمی آورند و داخل قایق خمیری را با موادی مثل پنیر، سبزیجات و انواع مختلف گوشت پر می نمایند. پیده را در رستوران روی ظروف چوبی مخصوصی سرو می نمایند که باعث جذابیت بیشتر آن می شود.

کوفته | Köfte

یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه کوفته است و هواداران زیادی دارد. برای تهیه کوفته، گوشت چرخکرده گوسفند یا گاو را با پیاز خرد شده، خرده نان و ادویه های مختلف ورز می دهند و بعد به شکل های مختلف در می آورند و می پزند. البته کوفته در اصل به صورت توپک های گرد و کوفته ای است اما در ترکیه ممکن است کوفته را در شکل های مختلف هم ببینید. حتی کوفته ها را به صورت بیضی یا رولی درمی آورند و همراه با پلو نیز سرو می نمایند.

ایمام بایلدی | İmam bayıldı

ایمام بایلدی با بادمجان تهیه میشود و یکی از معروف ترین غذاهای ترکیه است. ایمام بایلدی در واقع بادمجان شکم پر است: داخل بادمجان ها را با پیاز، سیر، گوجه، جعفری، فلفل پر می نمایند و بادمجان ها را داخل روغن زیتون می پزند. البته ایمام بایلدی تنوع زیادی دارد و در برخی مواقع از گوشت چرخکرده هم استفاده می نمایند. این غذا در اصل به دوران امپراتوری عثمانی برمی شود و گفتنی است زیتون در آشپزی ترکی نقش مهمی دارد و یکی از بارزترین غذاهایی که با روغن زیتون تهیه می شود همین ایمام بایلدی است.

منبع: ساعت پرواز قرن
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 33637

به "معرفی خوشمزه ترین غذاهای ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خوشمزه ترین غذاهای ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید