طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکیه ای

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از لذت بخش ترین تجربه ها برای علاقمندان به جهانی آشپزی، آشنایی با فرهنگ غذایی و متنوع بین المللی و انواع مختلف خوراک در نقاط مختلف جهانست. در میان تمامی کشور های جهان، آشپزی ترکیه و غذا های ترکیه ای از لحاظ ذائقه به سلیقه ایرانی ها بسیار نزدیک است که در نتیجه آن، این غذا ها هم از لحاظ مواد اولیه و هم از لحاظ طعم، غالبا مورد استقبال مردم ایران قرار می گیرد. بورک یک نوع پیش غذا و غذای ترکیه ای است که انواع مختلفی دارد، اما تمامی بورک ها با استفاده از خمیر معروف فیلو یا یوفکا تهیه می شوند و در این مورد مشترک هستند. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکی با خمیر یوفکا یا فیلو در فر و بدون فر را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکیه ای

در کشور ترکیه، بورک به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران زیادی دارد. در کشور ایران در برخی رستوران های فست فودی، انواع بورک ترکیه تهیه و سرو می شود و جالب است بدانید که انواع بورک جزو غذا های سالم فست فود ها به شمار می رود. انواع بورک گوشت با گوشت و قارچ، بورک گوشت و پنیر و اسفناج، گوشت و سیب زمینی در فر و بدون فر با خمیر جادویی یا خمیر آماده یوفکا (فیلو) درست می شود.

در ادامه طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکی بسیار خوشمزه و لذیذ را می خوانید و شما می توانید به سادگی این پیش غدا و غذای معروف و فینگرفود خوش طعم را در منزل تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکیه ای

بادمجان مربعی خرد شده: 3 لیوان دسته دار

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز متوسط: 1 عدد

سیر: 1 حبه

رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری

آب: نصف لیوان فرانسوی دسته دار

کرده ذوب شده یا روغن: 2 قاشق غذاخوری

شیر: 2 قاشق سوپ خوری

خمیر یوفکا یا خمیر فیلو: به مقدار لازم

کنجد: به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پودر آویشن: به مقدار لازم

طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان

پس از آماده سازی مواد اولیه مورد نیاز، برای تهیه بورک گوشت و بادمجان مراحل ساده زیر را انجام دهید:

ابتدا پوست بادمجان را گرفته و به اندازه های مورد نظر برش بزنید. حتی می توانید بادمجان ها را به همان صورت کامل استفاده کنید؛ اما در صورت برش زدن به صورت مکعبی با اندازه های مورد نظر، نتیجه بهتر و سریع تری دریافت می کنید.

روی بادمجان ها، مقداری نمک پاشیده و برای بیست دقیقه تا نیم ساعت اجازه دهید بادمجان ها به همان حالت باقی بمانند. با این روش، تلخی بادمجان گرفته خواهد شد.

در این مدت، بادمجان آب می اندازد؛ پس از آن، شما باید با فشار دست این آب را گرفته و بادمجان ها را بشورید و کاملا خشک کنید.

برای آماده کردن فیلینگ بورک گوشت و بادمجان نیز در ابتدا باید پیاز را به طور نگینی خرد کرده و با استفاده از مقدار کمی روغن، تفت دهید.

زمانی که پیاز کمی سبک شد، سیر را به صورت خیلی ریز ساطوری کرده و به پیازی که در حال تفت خوردن است، اضافه کنید.

زمانی که عطر پیاز بلند شد، گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. می توانید با کمک پشت قاشق گوشت را کاملا باز کنید تا گلوله نشود و به صورت یکنواخت تفت بخورد. توجه داشته باشید که بهتر است گوشت چرخ کرده مخلوطی از گوشت گوسفند و گوساله باشد.

پس از اینکه، گوشت کمی تغییر رنگ داد، نمک را به همراه سایر ادویه ها اضافه کرده و مجددا مخلوط گوشت و سیر و پیاز را همراه با ادویه ها تفت دهید، تا مزده دار شوند. در صورتی که به طعم تند غذا ها علاقه دارید، می توانید از فلفل چیلی نیز استفاده کنید.

در این این مرحله از تهیه بورک گوشت و بادمجان باید بادمجان ها را به مخلوط گوشت، اضافه کنید. مطمئن شوید که آب بادمجان ها گرفته شده است و سپس آن ها را اضافه کرده و همراه با سایر مواد، تفت بدهید.

بادمجان ها سریع شروع به سرخ شدن می کنند و در این صورت، آبی که درون بافت میانی شان جمع شده است، به مرور زمان تبخیر می شود.

در این مرحله، رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و با تمامی مواد مخلوط کنید. در صورت تمایل، به جای استفاده از رب گوجه فرنگی دربورک گوشت و بادمجان می توانید از پوره گوجه فرنگی استفاده کنید و در این صورت دیگر نیازی به اضافه کردن آب وجود ندارد. اما در صورتی که از رب گوجه فرنگی استفاده می کنید، مقداری آب به مواد اضافه کنید.

پس از اضافه کردن آب، باید درب تابه یا قابلمه را قرار دهید تا مخلوط کاملا بپزد؛ تا جایی که آب مایه میانی بورک گوشت و بادمجان ترکی کاملا کشیده شود.

پس از پخت فیلینگ یا مایه میانی بورک، درب را برداشته و اجازه دهید کمی از حرارت آن کاسته شود.

در این میان، خمیر فیلو یا خمیر یوفکا را به اندازه های مورد نظر برش دهید. شما می توانید از ورقه های مربع شکل آماده خمیر یوفکا یا فیلو نیز استفاده کنید.

پس از آن، شیر را به همراه کره ذوب شده یا روغن مخلوط کرده و با استفاده از برس، تمامی خمیر را به مخلوط شیر و کره آغشته کنید.

در این مرحله از طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان، باید مقداری از فیلینگ را نزدیک یکی از لبه های خمیر ریخته و دو طرف کناری خمیر را برگردانید. پس از آن نیز، کافی است لبه خمیر را روی فیلینگ تا زده و به سادگی خمیر را تا سرانجام رول کنید.

درون سینی فر یک کاغذ روغنی قرار دهید و بورک های رول شده را درون آن بچینید.

در این مرحله نیز، باید با استفاده از برس، روی بورک ها را نیز با استفاده از مخلوط شیر و کرده آغشته کنید و پس از آن، باید روی بورک ها کنجد بریزید.

فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیم کرده و سینی را درون آن قرار دهید.

مدت 20 الی 25 دقیقه صبر کنید تا روی بورک ها طلایی شوند. در این صورت بورک ها آماده شده و می توانید آن ها را از درون فر خارج کنید.

در نهایت، اجازه دهید بورک ها کمی سرد شده و سپس آن ها را درون ظرف سرو مورد نظر خود قرار دهید. بورک گوشت و بادمجان شما آماده است و می توانید از طعم لذیذ و خوشمزه آن لذت ببرید. این بورک گوشت و بادمجان ترکی را بدون فر و در ماهیتابه هم می توانید درست کنید. کافی است روی حرارت ملایم گاز بورک ها را در ماهیتابه سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. بد نیست بدانید اهالی شرق آسیا غذایی شبیه بورک را به نام رول بهاری درست می کنند که یک فینگر فود و پیش غذای بسیار محبوب است. بورک و رول بهاری را می توانید با انواع سس و دیپ سرو کنید.

canadaro.ir: تور کانادا | مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

منبع: گردشبان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 74427

به "طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورک گوشت و بادمجان ترکیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید