معرفی 30هزار فعال صنایع دستی برای ثبت نام در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات 12درصدی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از شناسایی و معرفی 30هزار فعال این حوزه برای ثبت نام در سامانه کارا به منظور در یافت تسهیلات 12درصدی اطلاع داد.

معرفی 30هزار فعال صنایع دستی برای ثبت نام در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات 12درصدی

فرهاد غلامعلی فلاح ، امروز سه شنبه 17 تیر 99 در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ، با اعلام این خبر توضیح داد: هم زمان با شیوع ویروس کرونا و با توجه به آسیب این ویروس به فعالان حوزه صنایع دستی، موضوع حمایت از هنرمندان، صنعتگران، فروشندگان در دستور کار معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نهاده شد.

او افزود: در همین خصوص اقدامات مختلفی به منظور حمایت از هنرمندان صنایع دستی انجام شد که یکی از آن ها شناسایی 30هزار هنرمند و فعال صنایع دستی و تجمیع اطلاعات آنها برای معرفی به جهت دریافت تسهیلات 12درصدی از سامانه کارا بوده است.

فلاح با قدردانی از حمایت ها و همکاری های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این خصوص، افزود: امیدواریم با همکاری های دستگاه های مختلف از جمله وزارت کار فرایند پرداخت این تسهیلات تسریع گردد و شاهد اختصاص تسهیلات به تمام این 30هزار نفر باشیم .

مدیرکل دفتر آموزش و حمایت از فراوری صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده، مبلغ تسهیلات به ازای هر نفر 120میلیون ریال است که البته مقرر شده است، به افرادی که فاقد بیمه نیستند نیز هر کدام تا سقف 60میلیون ریال تسهیلات پرداخت گردد .

او در ادامه گفت: 30هزار هنرمندی که شناسایی و معرفی شده اند، دارای پروانه فعالیت انفرادی و یا گروهی هستند و تعدادی نیز فعالان حوزه فروش هستند.

فلاح گفت:این تسهیلات به شرطی به کارگاه های صنایع دستی پرداخت می گردد که در دوران شیوع کرونا، نیروهای خود را اخراج نکرده باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 14 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54862

به "معرفی 30هزار فعال صنایع دستی برای ثبت نام در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات 12درصدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 30هزار فعال صنایع دستی برای ثبت نام در سامانه کارا به منظور دریافت تسهیلات 12درصدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید