مقایسه هیوندای جنسیس سدان با خودروهای هم رده

به گزارش مهسان بلاگ، بی گمان طراحی، تولید و فروش هیوندای جنسیس سدان برای این کمپانی کره ای تجربه پیروز و بی مانندی بوده است و موج جدیدی از تولید خودروهای لوکس را در این کمپانی به راه انداخته است. سدانی لوکس و با کیفیت ساخت مطلوب، برخوردار از آپشن ها و امکانات رفاهی متعدد و قیمتی مناسب که با تکیه بر چنین ویژگی هایی، در هر بازاری احتمال پیروزیت دارد.

مقایسه هیوندای جنسیس سدان با خودروهای هم رده

با این حال، رقبای هیوندای هم دست بسته نیستند و در بازار سودده خودروهای لوکس، حرف های زیادی برای گفتن دارند. جدای از رقبای پیروز و پرسابقه غربی، دو رقیب آسیایی، یعنی کیا موتورز کره و هوندا ژاپن، نیز در این عرصه توانمند عمل کرده اند. مقایسه جنسیس سدان با کیا کادنزا و هوندا آکورد، ابعاد دیگری از این رقابت تنگاتنگ بین شرقی ها را عیان می کند.

مقایسه هیوندای جنسیس سدان با کیا کادنزا

کیا کادنزا (Cadenza) نیز همچون هیوندای جنسیس سدان، جزو آن دسته از خودروهایی است که با وجود پیروزیت در بازارهای بین المللی، تنها نسل اول آن ها به بازار ایران راه پیدا کردند.

کادنزای متولدشده در سال 2010، در سال 2012 به صورت محدود به کشور ما وارد شد و 1 سال بعد، با تصویب قانون منع واردات خودروهای با حجم پیشرانه بالای 2500 سی سی، نسل ها و مدل های بعدی آن توفیق حضور در ایران را نیافتند.

کیا کادنزا سدانی فول سایز است که به نظر بسیاری از صاحب نظران عرصه خودرو، یکی از پیروز ترین و رجحانن خودروهایی است که کمپانی کره ای کیا موتورز تا به امروز تولید کرده است. به طوری که کادنزا را به نوعی می توان نماد و یکی از قله های پیروزیت صنعت خودروسازی کره جنوبی در نظر گرفت. سدانی با پیشرانه ای با ظرفیت 3500 سی سی که امکان تولید 290 اسب بخار قدرت با جعبه دنده ای 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک در 6600 دور در دقیقه دارد و به صورت دیفرانسیل جلو، گشتاوری برابر با 338 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه تولید می کند. حداکثر سرعت آن حدود 230 کیلومتر بر ساعت است و طی 6.9 ثانیه از شرایط سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسد.

این اعداد و اطلاعات، در برابر پیشرانه 3800 سی سی هیوندای جنسیس با توان تولید قدرت 290 اسب بخار و گشتاور 358 نیوتن متر و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت، نشان از رجحان ناچیز محصول هیوندای دارد، هرچند در بحث شتاب و مصرف سوخت رجحان با محصول کیاست.

اما در بحث استهلاک و دوام، استفاده از این دو خودرو طی سالیان اخیر تعیین ساخته که کادنزا کم استهلاک تر از جنسیس است. با مقایسه هیوندای جنسیس سدان با کیا کادنزا به این نتیجه می رسیم که طراحی کادنزا شاید جوان پسندتر و اسپرت تر به نظر برسد و در بحث داخل کابین نیز طراحان کادنزا قوی عمل کرده اند. هرچند وجود تعداد زیادی دکمه برای راه اندازی سیستم ها و آپشن های متعدد کادنزا، ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد، اما خب تمامی این دکمه ها لذت استفاده از امکانات رفاهی متعدد را به سرنشینان هدیه می کنند.

سیستم تعلیق، سیستم ترمزها، جلوبندی و فرمان پذیری سدان کیا قوی تر عمل می کند و به طور کلی، از کیفیت ساخت و مونتاژ بالاتری برخوردار است. در بحث ایمنی نیز، دریافت پنج ستاره از مؤسسه معتبر اروپایی Euro NCAP نشان گر سطح بسیار بالای امنیت و ایمنی مطلوب کیا کادنزاست. ترمزهای ضد قفل، سیستم الکترونیکی حفظ تعادل، برخورداری از هشت کیسه هوا و دوربین پشتیبان و… ایمنی سرنشینان را هنگام تصادف تضمین می کند.

درکل، با مقایسه هیوندای جنسیس سدان با کیا کادنزا می بینید از هر نظر، کادنزا خصایص و ویژگی های شاخص یک سدان زیبا، لوکس و کاربردی را بیش تر در خود جای داده است و با انبوهی از امکانات، سواری خوب، ایجاد حس آرامش و آسایش در سرنشینان، جادار بودن و … رجحان محسوسی نسبت به هیوندای جنسیس سدان دارد.

از قلم نیاندازید که در بین دو نسخه از این خودروها که در یک سال ساخته شده اند، عمدتاً کیا کادنزا در مقایسه با هیوندای جنسیس سدان از قیمت پایین تری برخوردار است و این موضوع ریشه در عرضه محدود این خودرو طی 1 سال در ایران دارد.

البته در قیاس این دو خودرو نباید فراموش کرد که کیا کادنزا در بازار خودروی ایران خودروی چندان شناخته شده ای نیست و موضوع عرضه محدود آن، بی شک بر مشکل بودن خریدوفروش، تأمین خدمات و لوازم یدکی و مصرفی، گرانی قطعات و… تأثیر زیادی می گذارد. اما در مقابل، هیوندای جنسیس از این نظر مشکل چندانی ندارد و خودروی شناخته شده ای در بازار خودروی کشور ما به حساب می آید که تأمین قطعات و خدماتش چندان مشکل نیست و هنگام فروش راحت تر مشتری خودش را پیدا می کند.

در خاتمه می توان گفت که اگر قصد خرید سدان نیمه لوکس دارید و حالاحالاها قصد فروش آن را ندارید، کیا کادنزا گزینه مناسبی برای شماست، ولی اگر جزو آن دسته از خریدارانی هستید که خیلی زود تمایل به تعویض خودرویتان پیدا می کنید، با خیال راحت تر سراغ جنسیس سدان بروید.

مقایسه هیوندای جنسیس سدان با هوندا آکورد

فقدان حضور محصولات کمپانی معروف هوندا در ایران با عرضه سدانی با نام هوندا آکورد (Honda Accord) در سال 2013 به خاتمه رسید.

بیش از 4 دهه از ارائه نسل اول این خودرو می گذشت که این کمپانی ژاپنی، نهمین نسل از آن را در بازارهای جهانی عرضه کرد و این خودرو در سال 2013 از سوی شرکت گلرنگ موتور فامیلی راه به بازار خودروی ایران یافت و خیلی زود توانست نظرها را به خود جلب کند و تبدیل به پیروز ترین محصول هوندا در ایران شود. به طوری که درحال حاضر، خیلی از ایرانی ها طرف دار این ژاپنی خوش طرح و بادوام هستند و به واقع، آکورد رقیب سرسختی برای جنسیس محسوب می شود. در ادامه هیوندای جنسیس سدان با هوندا آکورد 2014 (نسل نهم) را مقایسه خواهیم کرد.

با مقایسه هیوندای جنسیس سدان با این ژاپنی محبوب در می یابیم که طراحی زیبا و پخته، استهلاک پایین هم در بخش فنی و هم در بدنه، ایجاد فضایی راحت برای سرنشینان، کیفیت بالای متریال به کاررفته درون کابین و طراحی چشم نواز فضای داخلی، سرعت و شتاب بالا و … ازجمله مزایا و ویژگی های مثبت هوندا آکورد است.

پیشرانه 4 سیلندر این خودرو 2356 سی سی حجم دارد که قدرتی برابر با 185 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده آن CVT اتوماتیک است و مصرف سوختش به صورت ترکیبی چیزی در حدود 7.5 لیتر است و حدود 3 لیتر کم تر از جنسیس مصرف سوخت دارد. البته اعداد مقابل اطلاعات مرتبط با قدرت و گشتاور جنسیس به هیچ وجه قابل مقایسه با آکورد نیستند. در بحث آپشن و امکانات رفاهی، با وجود امکانات متعدد محصول هوندا، رجحان از آن محصول هیوندای است.

عدم مراجعه پی درپی به تعمیرگاه و استهلاک بالا، عملکرد بسیار مطلوب جعبه دنده و نرمی تعویض دنده و هماهنگی جعبه دنده با پیشرانه، توانمندتر بودن سیستم جلوبندی و فرمان پذیری، متریال مصرفی مرغوب تر به عنوان ویژگی های مثبت هوندا آکورد در مقابلِ فضای بیش تر و راحتی سرنشینان و امکانات و آپشن های بیش تر به عنوان خصایص مثبت هیوندای جنسیس شناخته می شود.

درکل، هوندا آکورد گزینه عقلانی تر و کارآمدتری در مقابل جنسیس به نظر می آید و بررسی آیتم های متعدد این دو خودروی شرق آسیا نشان می دهد که پیروزیت از آن محصول ژاپنی است.گ

امیدواریم که این مقایسه هیوندای جنسیس سدان با هم رده هایش توانسته باشد اطلاعات مفیدی را درباره این سه خودروی نیمه لوکس شرقی در اختیارتان قرار داده باشد.

درباره هیوندای جنسیس سدان بیشتر بخوانید:

  • معرفی خودروی هیوندای جنسیس سدان و بررسی بازار ایران
  • تجربه رانندگی با هیوندای جنسیس سدان

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: دیوار
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54860

به "مقایسه هیوندای جنسیس سدان با خودروهای هم رده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه هیوندای جنسیس سدان با خودروهای هم رده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید