منعکس کننده ارتباط ما با دنیا اطراف ، تصاویر خیره کننده آینه ها در دل کویر

به گزارش مهسان بلاگ، هنرمند ایرانی، شیرین عابدینی راد برای کشف رابطه ما با طبیعت، در کارهای خود، آینه ها را در مکان های غیر منتظره نصب می نماید.

منعکس کننده ارتباط ما با دنیا اطراف ، تصاویر خیره کننده آینه ها در دل کویر

خبرنگاران - نمایشگاه های عابدینی راد در سراسر دنیا، از ایتالیا تا استرالیا و ایران، به اشکال مختلف و مهیج مانند یک درب باز به دام افتاده در شن و ماسه ها یا پله های بازتابنده منتهی به یک جهت در سراسر کویر برگزار شده است. عابدینی راد در وب سایت خود شرح می دهد: برای من، استفاده از آینه ها برای ایجاد بهشت امری لازم است. آینه ها و نور، یک مفهوم مهم عرفانی در فرهنگ فارسی است.

یکی از کارهای او به نام بهشت بر روی زمین دارای ترکیب هندسی متقارن آینه ها است که در ترویسو، ایتالیا واقع شده است. موقعیت هوشمندانه آن، چندین تصویر متفاوت را به ما ارائه می دهد. بعضی از آنها تصویری که از خودمان می بینیم را تغییر می دهند و بعضی دیگر آسمان و خورشید را در یک فضای بتنی خاکستری نمایان می سازند.

عابدینی راد علاوه بر نصب آینه های ساکن، به آنالیز هنر تعاملی در مجموعه لایه دار خود با عنوان برج بابل می پردازد. این کار درخشان او، بسته به محیط، قادر به انجام حرکات مختلف است. با قرار دریافت در یک شهر، برج آینه ای به مخاطب واکنش نشان می دهد و هنگامی که در یک محیط طبیعی نهاده شد، مطابق با شرایط آب و هوایی حرکت می نماید.

عابدینی راد می گوید: این نصب تعاملی با تجزیه آن به بخش های مختلف و تجمیع مجدد آن در قالب یک شکل جدید، تصویری دگرگون کننده ای از دنیا می دهد.

در ادامه می توانید تعداد دیگری از کارهای این هنرمند را مشاهده کنید.

منبع : my modern met

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: چمدان
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 51450

به "منعکس کننده ارتباط ما با دنیا اطراف ، تصاویر خیره کننده آینه ها در دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منعکس کننده ارتباط ما با دنیا اطراف ، تصاویر خیره کننده آینه ها در دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید