منوچین رئیس کارکنان کاخ سفید می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت:رسانه های آمریکایی از آنالیز وزیر خزانه داری آمریکا ازسوی ترامپ به عنوان یکی از گزینه ها برای سمت ریاست کارکنان کاخ سفید خبر دادند.

منوچین رئیس کارکنان کاخ سفید می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تارنمای شبکه بلومبرگ بامداد چهارشنبه در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هفته های گذشته بارها موضوع اخراج میک مولوانی رئیس کارکنان کاخ سفید را مطرح نموده تا نظر مشاورانش را در این باره بداند.

استیون منوچین وزیر خزانه داری، کریس لیدل یکی از معاون مولوانی و کلیان کانوی مشاور ارشد ترامپ گزینه های مطرح شده برای تصدی ریاست کارکنان کاخ سفید هستند.

به نوشته بلومبرگ، ترامپ ماه گذشته در حضور تعداد زیادی از مقام ها و کارکنان دولت به منوچین پیشنهاد داد که این سمت را بپذیرد.

ترامپ همچنین پیشنهاد مشابهی را به لیدل و کانوی داده و از دیگر مشاوران خود درباره توانایی آن ها برای تصدی چنین سمتی پرسیده است.

یکی از افراد آشنا به موضوع به بلومبرگ گفته است که منوچین به صورت رسمی برای تصدی این سمت آنالیز نمی گردد. او یکی از وفادارترین مشاوران ترامپ است و حذف او از وزارت خزانه داری باعث آسیب پذیری در بازارها می گردد.

اما ترامپ صبح چهارشنبه در پیغامی توئیتری گفت که گزارش ها درباره پیشنهاد ریاست کارکنان کاخ سفید به منوچین یا کانوی دروغ و اخبار کذب است.

این گزارش در حالی است که بعضی از مشاوران کاخ سفید می گویند این صحبت ها از سوی ترامپ خیلی مواقع مطرح می گردد و او چنین پیشنهادهایی را گاهی برای ترساندن و گاهی برای شوخی با مشاوران خود مطرح می نماید.

بعضی نیز صحبت از اخراج مولوانی توسط ترامپ را نشانه ناراحتی او از مدیریت کارکنان در میانه بحرانی است که رئیس جمهوری آمریکا در مصاف با مجلس نمایندگان با آن روبرو است.

مولوانی در بعضی از اظهارات خود دچار لغزش شده و خوراکی برای دمکرات های مجلس نمایندگان در تحقیقات مربوط به استیضاح ترامپ ایجاد نموده است.

رئیس کارکنان کاخ سفید در آخرین مورد در کنفرانس خبری هفته گذشته خود اذعان کرد که فرستاده ترامپ به اوکراین برای فشار به دولت این کشور برای تحقیق پیرامون رقبای انتخاباتی ترامپ اعزام شده بود.

مولوانی سومین رئیس کارکنان کاخ سفید در دوره ترامپ است که به وسیله پیغام توئیتری به جایگزینی جان کلی انتخاب شد. خودِ کلی نیز به وسیله پیغامی توئیتری توسط ترامپ جانشین رینس پریبوس شده بود.

پیشتر یک رسانه دیگر آمریکایی فاش کرد مولوانی با کوشش هایی از داخل و از جمله از سوی جرد کوشنر داماد ترامپ برای اخراج از کاخ سفید روبرو بوده است.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع مختلفی گزارش داد مشاوران ارشد ترامپ از جمله داماد او، اندکی قبل از اعلام تحقیقات استیضاح از سوی نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا کوشش می کردند درباره یافتن گزینه جایگزین مولوانی توافق نمایند.

هر چند این کوشش ها بی نتیجه ماند، اما این امر بر موضع ضعیف مالوانی اشاره دارد. یکی از افرادی که از نزدیک با دیدگاه های مولوانی آشنا است، در این زمینه گفت کوشش ها در این باره در حالی شروع شده که مولوانی خود بعد از 10 ماه خدمت به دنبال ترک کاخ سفید است.

310310/25

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17694

به "منوچین رئیس کارکنان کاخ سفید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منوچین رئیس کارکنان کاخ سفید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید