مهمترین اختلال کارگزاری ها از نظر مردم چیست؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، از ابتدای سال 99 تا به امروز عملکرد عالی بورس موجب شده تا افراد تازه وارد بسیار زیادی وارد این بازار جذاب و پربازده شوند. با این حال عملکرد ضعیف کارگزاری ها و اختلالات پی درپی آنها موجب شده تا بسیاری از معامله گران نسبت به کیفیت خدمات کارگزاری ها گلایه داشته باشند. مسائل ثبت عرضه اولیه، اختلال در ثبت سفارش، نمایش با تاخیر قیمت ها و سفارشات در مقایسه با تابلوی معاملاتی بورس و عدم نمایش درست سبد سهامی تنها بعضی از اختلالاتی است که در هفته های اخیر موجب اعتراض مشتریان کارگزاری ها شده است.

مهمترین اختلال کارگزاری ها از نظر مردم چیست؟

این در حالی است که گزارش سازمان بورس در مورد عملکرد کارگزاری ها نشان می دهد میزان درآمد دو کارگزاری برتر از کارمزد معاملات بورس در یکسال اخیر بیش از 14 برابر شده است ولی به نظر می رسد کیفیت خدمت رسانی آنها نه تنها بهتر نشده است بلکه به دلیل حجم بالای مشتریان، زیرساختهای این کارگزاری ها نمی توانند جوابگوی درخواست کاربران باشد. هر چند کارگزاری ها بسیاری از اختلالات را ناشی از ضعف در زیرساخت های سامانه معاملاتی بورس می دانند اما شکایت هایی نظیر عدم جوابگویی به مشتریان، اشتباه در محاسبه پورتفوی بورسی و همچنین مسائل حسابداری را نمی توان به گردن سازمان بورس انداخت.

بر همین اساس خبرنگاران، نظرسنجی ای را در کانال تلگرامی خود برگزار نموده که در آن بیش از دو هزار نفر شرکت داشتند، نزدیک 60 درصد مخاطبان معتقد بودند مسائل مربوط به سامانه معاملاتی نظیر اختلال در ثبت سفارش ها بیشتر از بقیه مسائل آنها را آزار داده است.

در این نظرسنجی که امکان انتخاب بیش از یک گزینه نیز وجود داشت، 50 درصد مخاطبان نیز نسبت به از دسترس خارج شدن سامانه معاملاتی کارگزاری ها اعتراض داشتند. پیغام های بسیاری از مخاطبان حاکی از آن است که در زمان شروع معاملات، سامانه معاملاتی کارگزاری ها به خوبی کار نمی کند و هر چند دقیقه یکبار از دسترس خارج می گردد. موضوعی که نه تنها موجب اختلال در خرید و فروش سهام می گردد بلکه ممکن است زیان ها هنگفتی را در روزهای پرنوسان به سهامداران تحمیل کند.

همچنین 38 درصد پاسخ دهندگان به این نظرسنجی پشتیبانی ضعیف و عدم جوابگویی کارگزاری ها را یکی دیگر از مسائلی دانستند که با آن مواجهند. بسیاری از مخاطبان خبرنگاران در پیغام هایی اعلام نموده اند که به خصوص در زمان انجام معاملات، کسی جوابگوی تماس های تلفنی آنها نیست.

در نهایت کمترین شکایت نسبت به مسائل حسابداری بوده است، تنها 16 درصد از مخاطبان نسبت به عملکرد ضعیف کارگزاری ها در این خصوص اعتراض داشتند و به نظر می رسد هر چند این مشکل وجود داشته ولی چندان پرتکرار نبوده است.

با توجه به ورود کاربران جدید به بورس، انتظار می رود کارگزاری ها به خصوص چند کارگزاری فزونی که درگزارش اخیر سازمان بورس مشتری بیشتری دارند، با بهبود عملکرد خود موجب افزایش رضایتمندی کاربران خود شوند. البته به وجود آمدن انحصار در چند کارگزاری خاص نیز موجب آن شده که واقعا بعضی از کارگزاری ها توانایی مدیریت و خدمت رسانی مشتریانشان را نداشته باشد. شاید یکی از راهکار ها این باشد که معامله گران از کارگزاری های شلوغ به کارگزاری های خلوت تر نقل مکان نمایند تا کمی از بار معاملاتی کارگزاری ها کاسته گردد. راهکار دیگر می تواند نظارت بیشتر سازمان بورس بر عملکرد کارگزاری ها باشد و در صورتی که اختلال در عملکرد کارگزاری ها مسجل گردد، جرایم یا جبران خسارتی برای آنها در نظر گرفته گردد تا حداقل از این طریق کمی از زیان معامله گران جبران گردد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55301

به "مهمترین اختلال کارگزاری ها از نظر مردم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین اختلال کارگزاری ها از نظر مردم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید