مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید

به گزارش مهسان بلاگ، شما می خواهید ازدواج کنید. شما آماده اید که یک زندگی عاشقانه را نشانه بگیرید، شما می خواهید که به عشق تان پیشنهاد ازدواج دهید اما صبر کنید! ابتدا شخص خود را در نظر بگیرید، روی یک جایگاه راحتی بنشینید و برای یک گفتگوی قلبی آماده شوید. در زیر لیستی از سوالاتی را که قبل از ازدواج باید از خود بپرسید، خواهید یافت.

مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید

اینها سوالاتی است که می خواهید قبل از خواستگاری از یک دختر بپرسید. آنها بعلاوه سوالاتی هستند که باید قبل از گفتن بله به پیشنهاد او از او بپرسید.

سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید

مهم نیست که چقدر یکدیگر را می شناسید، در هر صورت موضوعاتی وجود دارد که هرگز در خصوص آنها بحث ننموده اید. اکنون زمان آن است که بر روی سوالات سخت تمرکز کنید که به شما یاری می نماید زندگی مشترک آینده خود را تصور کنید.

پس از پرسیدن این سوالات، شکیبا، روشنفکر و با درک باشید. ازدواج ها زمانی شکوفا می شوند که هر دو طرف احساس راحتی نمایند که ایده ها و باورهای خود را به اشتراک بگذارند.

اهداف زندگی آینده شما چیست؟

مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید پرسید چیست؟ زندگی خود را در پنج، ده، پانزده و سی سال آینده تصور کنید. چه می بینید؟ اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شما چیست؟ شریک خود را چگونه درگیر این اهداف می بینید؟

آیا می خواهید کارآفرین شوید، خانواده تشکیل دهید، مسافرت کنید یا زود بازنشسته شوید؟ کدام یک از این اهداف زندگی را به اشتراک می گذارید؟

چرا این سوالات مهم هستند؟ پاسخ ها چیزهای زیادی در خصوص اینکه شما کی هستید و برای چه چیزی ارزش قائل هستید به شما می گوید. در اینجا چند سوال بعدی وجود دارد که به شما در بحث مفصل درباره این ایده ها یاری می نماید.

اینها مهمترین سوالاتی است که قبل از ازدواج باید پرسید:

1. چگونه پیروزیت را میزان گیری می کنید؟

شما چگونه پیروزیت را میزان گیری می کنید؟ آیا شما هر دو به دارایی های مادی و پول یکسان نگاه می کنید؟

این چرا مهم است؟ خوشبختی یک اصطلاح نسبی است. بعضی از افراد بر اساس میزان پولی که به دست آورده اند برای خود ارزش قائل می شوند. دیگران ارزش خود را بر اساس روابط خود، یاری به دیگران و احساس شادی می سنجند.

اگر شما هم چیزهای مشابهی را در زندگی می خواهید، حمایت از شریک خود آسان است. اگر ارزش های متفاوتی دارید، تشویق یکدیگر گاهی سخت است.

گاهی اوقات یک شریک زندگی ساده و بدون دردسر می خواهد، در حالی که دیگری به داشتن اموال بیشتر تمایل دارد. در خصوص حمایت از خواسته های شریک زندگی خود چه احساسی دارید؟ اگر می خواهید یک زندگی ساده و بدون پول زیاد داشته باشید، اما شریک زندگی شما در پی یک سبک زندگی دقیق تر است چه باید کرد؟

در خصوص همسری که بیشتر وقت و انرژی خود را صرف کار خود می نماید، چه احساسی خواهید داشت؟ در خصوص همسری که عایدی کمتری دارد اما زمان بیشتری را با خانواده شما می گذراند، چه نظری دارید؟

در یک جهانی کامل، می توانیم خواسته های خود را متعادل کنیم. در حقیقت ، ما به این سمت یا آن طرف کشیده می شویم. این طناب کشی می تواند بر ازدواج تأثیر بگذارد.

شریکی که برای خانواده ارزش قائل است ممکن است بازی های لیگ کوچکی را مربیگری کند، در رسیتال ها شرکت کند و هر شب برای شام به خانه بیاید. شریکی که برای پیروزیت شغلی ارزش قائل است ممکن است ساعت های زیادی را در محل کار بگذراند، رویدادهای خانوادگی را از دست بدهد و بر رشد یک شرکت تمرکز کند.

نارضایتی زمانی می تواند افزایش یابد که ارزش ها بین شرکا همسو نباشد. اینها معامله گری نیستند اما سوالات اساسی هستند که باید قبل از ازدواج بپرسید.

2. کجا می خواهید زندگی کنید؟

آیا می خواهید در یک خانه عظیم با حصار سفید در حومه شهر زندگی کنید یا یک اتاق زیر شیروانی کوچک در شهر را با شب زنده داری و رستوران های متعدد ترجیح می دهید؟

وقتی جوان هستید، تصور زندگی آینده خود آسان نیست. به اسم یک فرد بیست و پنج ساله، ممکن است از زندگی در یک مکان کوچک در شهر راضی باشید. به اسم یک فرد سی و پنج ساله، ممکن است در رویای زندگی در خانه ای دیگر با فضای بیشتر برای خود باشید.

در حال حاضر، ممکن است راضی باشید اما می خواهید در آینده کجا باشید؟ آیا خانه رویایی شریک زندگی شما با شما یکسان است؟

آیا می خواهید نزدیک والدین یا خانواده خود زندگی کنید؟ آیا برای تحقق این امر احتیاج به جا به جایی دارید؟ آیا با تغییر مکان یا کنار گذاشتن یک خانواده برای زندگی نزدیکتر به خانواده دیگر موافق هستید؟

دوستانی را می شناسم که به علت تمایل به جا به جایی طلاق گرفته اند. شیوه زندگی در حومه شهر با زندگی شهری بسیار فرق دارد. زندگی در آمریکا با زندگی در خارج بسیار فرق دارد.

هنگام پرسیدن این سوال به این فکر کنید که در حال حاضر و در آینده کجا می خواهید زندگی کنید. خانه ایده آل خود را تصور کنید. کجاست و چه شکلی است؟

3. تعطیلات ایده آل شما چیست؟

با هر کسی که ازدواج کنید ممکن است سبک و راستا زندگی تان به طور کل تغییر کند. بستگی به این دارد که او چه نوع تعطیلات و گشت و گذاری را بیشتر می پسندد.

بعضی از مردم خرسند هستند که در جنگل چادر می زنند در حالی که بعضی دیگر خدمات هتل 5 ستاره می خواهند. هیچ یک از این دو گزینه هیچ اشکالی ندارد اما به شما یاری می نماید تا بدانید ایده های شما چگونه با ایده های شریک زندگی شما مطابقت دارد.

شما مجبور نیستید با فردی با خواسته های یکسان ازدواج کنید اما این به شما یاری می نماید تا بدانید که چقدر شبیه یا متفاوت هستید. تفاوت زیادی بین خاویار و املت وجود دارد.

4. منظره شما برای بازنشستگی چیست؟

آیا می خواهید به دور جهان سفر کنید، در خانه ای کوچک در کنار ساحل زندگی کنید، یا همان جایی که هستید بمانید و دوچرخه سواری، پیاده روی و باغبانی کنید؟

در حال حاضر، شما هر دو کار می کنید اما وقتی بازنشسته شوید چه اتفاقی می افتد؟ آیا می خواهید وقت خود را برای سازمان های مشابه داوطلبانه بگذارید، از مکان های عجیب و غریب تماشا کنید یا در ایوان عقب بنشینید و مشغول مطالعه و گلکاری باشید؟

شما مجبور نیستید خواسته های یکسانی داشته باشید اما خوب است بدانید که علایق مشترک و اهداف بازنشستگی دارید. فقط به امروز فکر نکنید تصور کنید بقیه عمر خود را با هم چگونه می گذرانید.

سوالات اقتصادی قبل از ازدواج

زوجین می توانند روش ها و شیوه های متفاوتی برای مدیریت پول داشته باشند. وقتی مجرد هستید، می توانید امور اقتصادی خود را به هر نحوی که دوست دارید اداره کنید. وقتی ازدواج می کنید، باید نحوه همکاری با یکدیگر را بیابید.

پول عامل اصلی اختلافات زناشویی است، بنابراین قبل از ازدواج پرسیدن سوالات اقتصادی بسیار مهم است.

مهمترین سوالات اقتصادی که باید قبل از ازدواج بپرسید

قبل از ازدواج چه سوالات اقتصادی را باید بپرسید؟ به طور کلی، شما می خواهید بدانید که چگونه شما و همسرتان پول خود را مدیریت می کنید.

با بیان طرز فکر اقتصادی خود شروع کنید. آیا شما صرفه جو متولد شده، ولخرج هستید یا در جایی بین این دو ایستاده اید؟ آیا ترجیح می دهید از بودجه ای برای مدیریت صورتحساب های خود بهره ببرید یا از بودجه بندی متنفر هستید؟

در اینجا چند سوال اقتصادی مهم دیگر وجود دارد که باید قبل از ازدواج بپرسید:

1. در خصوص بدهی چه احساسی دارید؟

در خصوص بدهی چه احساسی دارید؟ بعضی از افراد از قبض های عظیم کارت اعتباری و وام های مسکن ناراحت نیستند. بعضی دیگر از بدهی ها بیزارند.

آیا سعی می کنید در حد توان خود زندگی کنید یا ذهنیت دیگری دارید؟ چند وقت بعد از پرداخت قبض های خود پول دارید؟ آیا پس انداز کردن برای شما در اولویت است؟ آیا برای خرید پس انداز می کنید یا آنها را روی کارت های اعتباری قرار می دهید؟

آیا می توانید به آینده چشم دوخته و برای رسیدن به اهداف خود منتظر بمانید، یا احتیاج به رضایت فوری دارید؟ عمر طولانی است؛ چگونه برای آینده آماده می شوید؟ شریک زندگی شما چگونه خواهد بود؟

چرا این موضوع اهمیت دارد؟ زوج ها اغلب در خصوص تحمل ریسک اقتصادی با هم دعوا می نمایند. ممکن است یکی از شریک ها در قبال بدهی احساس راحتی کند در حالی که دیگری اینطور نیست.

بعضی از افراد حتی وقتی موجودی بانکی آنها به 5 دلار کاهش می یابد هم نگران نیستند. اما بعضی دیگر اگر موجوی شان خیلی کم گردد ممکن است دچار حمله پانیک شوند.

درک سطوح راحتی همسرتان بسیار مهم است. چگونه می توانید به گونه ای سازش کنید که احساس امنیت و شادی را در هر دو طرف حفظ کند؟

قبل از ازدواج، بدهی ها و استفاده از کارت اعتباری خود را به تفصیل مورد بحث قرار دهید. نمرات بدهی و اعتبار بر توانایی شما در گرفتن وام مسکن یا وام خودرو تأثیر می گذارد.

مدتها قبل از ازدواج به همه اسرار اقتصادی اعتراف کنید.

2. آیا منابع اقتصادی خود را ادغام می کنید؟

چگونه پول خود را برای رسیدن به اهداف اقتصادی خود ترکیب می کنید؟ آیا راحت هستید که به همسرتان اجازه دهید ببیند چگونه پول خود را خرج می کنید؟ آیا احتیاج به نگهداری کارت اعتباری جداگانه دارید؟

بعضی بعد از ازدواج، حساب های بانکی خود را ادغام می نمایند. ادغام حساب های بانکی برای عده ای خوب کار نموده است، اما من بعضی از زوج ها ترجیح می دهند پول خود را جدا نگه دارند.

کاری را که برای شما مفید است انجام دهید اما اگر پول خود را جدا نگه دارید، ممکن است لازم باشد اهداف و امور اقتصادی خود را بیشتر مورد بحث قرار دهید. حفظ حساب های جداگانه ممکن است تحقق رویاهای مشترک را سخت کند.

3. چه زمانی درباره امور اقتصادی خود بحث خواهید کرد؟

بعضی از زوج ها ترجیح می دهند ماهی یکبار در خصوص پول بحث نمایند. دیگران مسئله ای ندارند که سالی یک بار در خصوص آن بحث نمایند. هر چند وقت یکبار می خواهید یا باید در خصوص امور اقتصادی خود صحبت کنید؟

نگرانی های اقتصادی را چگونه رفع خواهید کرد؟ با نحوه تنظیم جلسات اقتصادی خانواده آشنا شوید تا مطمئن شوید همانگونه فکر می کنید. مطمئن شوید که هر دوی شما از تکرار مباحث خود راحت هستید.

4. برای چه چیزی هزینه می کنید؟

فرض کنید شریک فعلی شما یک هوادار عظیم ورزش است. بعد از ازدواج چه اتفاقی می افتد؟ فکر می کنید او خرید بلیط های فوتبال فصل را متوقف می نماید؟

ممکن است فکر کنید این چیزها برای شما مهم نیست اما با گذشت زمان می تواند ازدواج ها را خراب کند. داشتن هزینه های روزمره آسان است و اهداف به دلایل خودخواهانه کنار گذاشته می شوند.

آیا به علت اهداف مشترک اقتصادی، از تعطیلات یک هفته ای با دوستان یا بلیط های فوتبال صرف نظر می کنید؟ مهم این است که در خصوص نحوه خرج کردن پول، ارزش های خود و آنچه که حاضر نیستید از آن دست بکشید صحبت کنید، حتی اگر شرایط تغییر کند.

آیا چیزهایی وجود دارد که حاضر به پرداخت آنها نیستید؟ بعضی دوست ندارند برای چمن زنی یا شستشوی فرش پول دهند و آنها را خودشان انجام می دهند و با این کار پول هم جمع می نمایند و لذت می برند.

چگونه در خصوص این مسائل سازش خواهید کرد؟

از خرج کردن پول برای چه چیزی لذت می برید؟ شریک زندگی شما در خصوص این هزینه ها چه احساسی دارد؟ برای اهداف مشترک حاضرید از چه چیزی صرف نظر کنید؟ مهمتر از آن، حاضر نیستید از چه چیزی دست بکشید؟

همین حالا در خصوص اینها بحث کنید. منتظر نمانید تا با مسائل اقتصادی روبرو شوید تا درباره آنها صحبت کنید. این یکی از مهمترین سوالات اقتصادی است که قبل از ازدواج باید حل گردد.

5. گذشته شما چگونه بر رابطه شما با پول تأثیر می گذارد؟

معاملات اقتصادی گذشته ما اغلب تصمیمات آینده ما را معین می نماید. اشتباهات اقتصادی چگونه دیدگاه شما را نسبت به پول تغییر داده است؟ آیا آنها شما را از سرمایه گذاری، خرید ملک یا مشاغل تجاری ترسانده اند؟

وقتی بچه بودید والدین شما چگونه با پول برخورد می کردند؟ این چگونه بر شما تأثیر گذاشته است؟ آیا شما پول را یک شر ضروری یا یک اختراع شگفت انگیز می دانید؟

اینها می تواند موضوعات سختی برای بحث باشد اما به درک اینکه چرا شریک شما هزینه می نماید یا پس انداز می نماید، یاری می نماید. با همدلی گوش دهید و دریابید که چگونه می توانید به اسم یک زن و شوهر به جلو حرکت کنید.

ممکن است باورها و سوابق کاملاً متفاوتی داشته باشید. مهم است که این سوالات را قبل از ازدواج بپرسید، بنابراین می توانید بفهمید که چه چیزی تصمیمات اقتصادی شما را برانگیخته و به شما انگیزه می دهد.

6. آیا ترس اقتصادی دارید؟

مسائل اقتصادی قبلی می تواند تأثیر مهمی بر ترس های ما داشته باشد. اگر در خانواده ای بدون پول زیاد عظیم شده اید، ممکن است نگران شرایط اقتصادی خود باشید.

ممکن است از نظر عاطفی به پول وابسته شوید و به سختی می توانید از آن جدا شوید. شرکایی مانند این اغلب باید میزان قابل توجهی پس انداز نمایند تا نگرانی ها و ترس های خود را آرام نمایند.

با شریک خود در خصوص میزان پول مورد احتیاج برای احساس امنیت صحبت کنید. چقدر می توانید بدون مشورت با یکدیگر هزینه کنید؟ چقدر می تواند میزان پول داخل حساب جاری شما قبل از وحشت در خصوص آن پایین بیاید؟

آیا شریک زندگی شما ترس های شما را می شناسد و آیا حاضر است هزینه کمتری را صرف کند یا بیشتر پس انداز کند تا به شما در احساس امنیت یاری کند؟ اگر نه، چگونه می توانید این مسائل اقتصادی را قبل از ازدواج حل کنید؟

7. آیا تعهدات خانوادگی دارید؟

آیا نسبت به یک تجارت، والدین یا همسر خود از ازدواج قبلی تعهد اقتصادی دارید؟ آیا این باعث فشار اقتصادی می گردد؟

آیا وقتی همسر سابق شوهرتان در پی پول برای خودش یا فرزندانش است، احساس ناراحتی می کنید؟ وقتی مجبورید اهداف خود را به علت این تعهدات به تعویق بیندازید، چه احساسی خواهید داشت؟

آیا والدین شما می توانند با بالا رفتن سن از خود حمایت نمایند؟ آیا انتظار می رود که با بالا رفتن سن به آنها در پرداخت هزینه ها یاری کنید؟ آیا باید هزینه کامل آنها را بپذیرید یا هزینه زندگی یاریی آنها را بپردازید؟

آیا پس انداز یا عایدی همسران شما برای افراد دیگر در نظر گرفته شده است؟ آگاهی از این تعهدات اقتصادی بسیار مهم است. پاسخ به این سوالات بر اهداف آینده شما تأثیر می گذارد. اگر احتیاج به یاری به دیگران دارید، مبلغ کمتری برای پس انداز یا هزینه به اسم یک زوج خواهید داشت.

قبل از ازدواج درباره تأثیر کلی بر شرایط اقتصادی خود بحث کنید.

8. آیا حاضرید به خانواده یا دوستان خود وام بدهید یا قرض بگیرید؟

بعضی از افراد می توانند به راحتی وام بدهند، در حالی که بعضی دیگر هرگز وام نمی دهند. در خصوص سخاوتمندی شریک زندگی خود یا تمایل او به قرض گرفتن از اقوام چه احساسی دارید؟

شاید همسرتان بخواهد برای خرید خانه از خانواده اش وام بگیرد اما به نظر شما تصمیم عاقلانه ای نیست که به آنها بدهکار شوید. شاید شما فکر کنید اگر نمی توانید هزینه چیزی را تهیه کنید، نباید آن را خریداری کنید.

این می تواند یک موضوع مهم دیگر باشد. آیا مواقعی وجود دارد که مایل باشید قوانین را تغییر دهید؟

آیا قصد بچه دار شدن دارید؟

بچه دار شدن بر شیوه زندگی شما تأثیر می گذارد، بنابراین این سوالی است که باید مورد بحث قرار گیرد. شما بعلاوه باید در خصوص آنچه در صورت عدم بارداری اتفاق می افتد صحبت کنید.

آیا حاضرید IUI یا IVF یا فرزند خواندگی را در نظر بگیرید؟ بعضی از زوج ها حاضرند مبالغ هنگفتی را برای به جهان آوردن فرزندی که دارای ژن های آنها باشد، خرج نمایند.

بعضی دیگر چند درمان را امتحان می نمایند. آیا داشتن فرزندان بیولوژیکی برای شما حیاتی است؟

اگر می خواهید بیش از هر چیز مادر یا پدر باشید، ممکن است مایل باشید سالها تحت درمان ناباروری قرار بگیرید. شریک زندگی شما ممکن است تمایل کمتری به این کار داشته باشد.

در حالی که نمی توان به راحتی تصور کرد که چگونه می توانید باردار شوید، درک این نکته که همسرتان چقدر فرزند می خواهد لازم است.

زوج هایی را می شناسیم که اهداف زندگی خود را برای تأمین هزینه درمان ناباروری به حالت تعلیق درآورده اند. این تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که هر دو شریک این هدف را بالاتر از دیگر اهداف قرار دهند.

به طور قابل توجهی تعداد کمی از افراد نظر خود را در خصوص فرزندان پس از ازدواج تغییر می دهند. اگر شما و همسرتان هم نظر نیستید، به ازدواج خوب فکر کنید.

برای یک ازدواج پیروز از چه چیزی دست می کشید؟

روابط موقعی پیروزیت آمیز است که هر دو شریک می توانند مصالحه نمایند و تصمیم بگیرید. گاهی اوقات این بدان معناست که رویاهای خود را برای حمایت از شریک زندگی خود به حالت تعلیق درآورده اید.

آیا شغل یک شریک برای آنها مهمتر است یا شیوه زندگی شما؟ آیا اگر شغل همسرتان شما احتیاج به جا به جایی داشته باشد آیا حاضرید در شهر یا کشور دیگری زندگی کنید؟ آیا حاضرید آرزوهای شغلی خود را برای حمایت از او متوقف کنید؟

چگونه می خواهید تعطیلات را مدیریت کنید؟ آیا حاضرید در عید به ملاقات خانواده شریک زندگی خود بروید یا روز تعطیل را با خواهر و برادر او بگذرانید؟

ازدواج همواره به معنای سازش است. گاهی اوقات برای انجام کار دیگر باید از یک کار دست بکشید. شما نمی توانید عید را در دو مکان بگذرانید. به طور مشابه، شما ممکن است در دو حرفه جداگانه فزونی نداشته باشید.

سوالاتی که باید قبل از ازدواج بپرسید

مهم است که قبل از ازدواج سوال کنید. داشتن پاسخ های متفاوت به این معنی نیست که نباید ازدواج کنید. این فقط بدان معنی است که شما باید در خصوص آنها با جزئیات بیشتری بحث کنید. یک ازدواج سالم با ارتباط و تفاهم شروع می گردد.

با صحبت در خصوص این مسائل شروع کنید. وقتی از پاسخ ها احساس خوبی دارید، آن حلقه نامزدی را خریداری کنید و پیشنهاد دهید!

حالا نوبت شماست به نظر شما هر زوجی قبل از ازدواج چه سوالاتی باید بپرسد؟

منبع:

onefrugalgirl

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: هفت گنج
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 93092

به "مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین سوالاتی که قبل از ازدواج باید بپرسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید