مهم ترین جاذبه های تاریخی توکیو

به گزارش مهسان بلاگ، تقسیم بندی جاذبه های تاریخی توکیو:

شهر تاریخی توکیو یکی از قدیمی ترین و مدرن ترین شهرهای ژاپن است که در شرق جزیره هونشوی ژاپن واقع شده است و مردمان آن دارای مذهب شینتو می باشند و زبان آن ها ژاپنی است و دارای جمعیتی بیش از سی و شش میلیون نفر است.این شهر به لحاظ جاذبه های تاریخی و گردشگری بی نظیر است.جاذبه های تاریخی توکیو، صندلی خاصی در بین هواداران تور ژاپن به ویژه تور توکیو دارد.این جاذبه ها به لحاظ مختلف تقسیم بندی شده اند.این جاذبه ها برحسب منطقه به چند قسمت تقسیم می شوند .

مهم ترین جاذبه های تاریخی توکیو

معرفی مختصر جاذبه های تاریخی توکیو:

مراکز مربوط به قوه مقننه و مجریه:

ساختمان مجلسی ملی ژاپن واقع در منطقه چیودا،شهرداری توکیو

موزه،کتابخانه و مراکز فرهنگی:

موزه ملی توکیو، موزه ملی طبیعت و علم، موزه ادو-توکیو، موزه علوم آب و موزه علوم گاز و موزه مترو واقع در منطقه کوتو، موزه توتون و تنباکو و نمک و موزه فرهنگی جامی واقع در منطقه شیبویا، کتابخانه بین المللی بچه ها واقع در تایتو.

موزه های هنری:

موزه ملی هنر توکیو،موزه هنری موری، موزه هنری بریجیستون،موزه هنری عکاسی توکیو واقع در منطقه مگورو،موزه ملی هنری توکیوی نوین واقع در منطقه چیودا.

هنرهای نمایشی:

مرکز موسیقی نو، کابوکی-زا واقع در گینزا، سانتوری هال، توکیو اپراسیتی.باغ وحش.

باغ گیاه شناسی،آکواریوم :

موزه علوم طبیعی، گلخانه گیاهان استوایی یومه نوشیما و آکواریوم های دیگر.

جاهای متفرقه:

برج توکیو، توکیو اسکای تری، توکیو اینترنشنال فورم، توکیو اسکای تری.

مجتمع های تجاری، مراکز خرید و مراکز تفریحی:

مرکز خرید تنگرددو، ساختمان سونی، فروشگاه واکو، ساختمان مارونواوچی،آکیهابارا واقع در منطقه تایتو.

جاذبه های تاریخی توکیو:

کاخ امپراتوری توکیو یا قلعه ادو،پارک کوکیو هیگاشی، معبد میجی، معبد یاسوکونی، معبد کاندا واقع در چیودا، یوشیماتن مانگو، معبد یوشیماسیدو، معبد زوجوجی، معبد ریوسنجی، معبد سنگا کوجی.

طبیعت و پارک:

پارک هیبیا،پارک شیبا،پارک آسوکایاما، پارک کویشیکاوا،پارک ریکوگی،پارک هاماریکیو،باغ کیوسومی، باغ گیاه شناسی کویشیکاوا،پارک شاکوجیی،پارک زنپوکوجی واقع در سوگینامی، پارک تونری واقع در آداچی، پارک کیبا واقع در کوتو، پارک دایبا واقع در اودایبا، پارک کاسای رینکای. مراکز گردشگری واقع در منطقه تاما، باغ وحش تاما، توکیو سامرلند، هاچی اوجی و هتل ها. این جاذبه های گردشگری به ویژه جاذبه های تاریخی توکیوجایگاه ویژه ای در بین توریست ها پیدا کرده اند.

کاخ تاریخی توکیو:

شهر توکیو به لحاظ تاریخی و فرهنگی و سیاسی، بزرگترین شهر ژاپن محسوب می گردد.

در این شهر مدرن متناسب با هر سلیقه ای جاذبه های تاریخی و گردشگری از جمله کوه، دریاچه، رودخانه، معابد و پارک های طبیعی وجود دارد.از جمله جاذبه های تاریخی توکیومی توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.کاخ امپراتوری توکیو:

این کاخ زیبا و سلطنتی در منطقه چیودای توکیو ساخته شده است که اطراف آن را دیوارها و خندق ها احاطه کرده اند.این بنای زیبا متعلق به قرن هفدهم میلادی است و دارای بخش های مختلفی مانند:کاخ اصلی،محل اقامت خصوصی خانواده سلطنتی امپراتور،بایگانی و موزه سلطنتی و دفتر اداری است.

2.برج فولادی توکیو:

این برج به تقلید از برج بلند ایفل پاریس ساخته شده است و دومین سازه بلند و برج فولادی توکیو است.

3.پارک ملی شینجو کو:

این پارک زیبا یکی از محبوب ترین و شلوغ ترین نقاط توکیو است که در کنار آسمان خراش های این شهر قرار گرفته است.این پارک، محلی آرام و سکونتگاه مردم محلی توکیو است.

4.کاخ سلطنتی توکیو:

این مکان، محل اولیه امپراتوری ژاپن است.باغ های های زیادی در این مکان وجود دارد که بازدید از آن ها برای همگان رایگان است.وجود آب ها و باغ های گیلاس جذابیت این کاخ را چند برابر کرده است.

5.باغ ملی شینجوکو:

این باغ متعلق به دوره ادو و متعلق به یک خانواده سلطنتی است. سه چشم انداز زیبا در این باغ وجود دارد:طرح باغ های انگلیسی، طرح رسمی فرانسوی و باغ های سنتی ژاپنی. بازدید از این باغ زیبا برای عموم آزاد است.در پیاده روهای این باغ زیبا، گلخانه های بزرگ و بیش از دو هزار باغ گیلاس وجود دارد که همچون دیگر جاذبه های تاریخی توکیونظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

6.معبد میجی:

این معبد که یک زیارتگاه به شمار می رود، معبدی بسیار معروف در توکیو است که در سال 1920به احترام امپراتوری ساخته شد و به ارواح امپراتور و ملکه میجی اختصاص داده شده است.

7. مجسمه های جیزو:

معبد زوجوجی که در نزدیکی برج توکیو واقع شده است بیشتر شهرتش بخاطر مجسمه های زیبای جیزو است که درون محوطه اش قرار گرفته اند.جیزو در دین بودا به معنای نگهبان بچه ها است.این مجسمه ها را از قدیم تاکنون پدر و مادرانی به معبد می آورند که فرزندانشان در کودکی از جهان برود.این مجسمه با لباس ها و فرفره ها و گل های پلاستیکی رنگارنگ بچه هاه مزین شده اند.علاوه براین، در محوطه حیاط معبد مقبره شوگانز، یکی از پادشاهان حکومت ژاپن قرار گرفته است.

8.دیوهای افسانه ای معبد جین دایجی:

این معبد متعلق به دوره ادو است که دیوهای افسانه ای ژاپن در آن نگهداری می شوند.امروزه در کنار این معبد دکه ها و شیرینیپزی های بی نظیری قرار گرفته است که لذت بازدید از این معبد را چند برابر می سازد.

9.آساکوسا و معبد سنسوجی:

این معبد در سال 645پس از میلاد تأسیس شده است و در محله آساکوسا واقع شده است.در اطراف این معبد مغازه ها و فال فروشی هایی وجود دارد.

10.موزه ملی توکیو:

در این موزه بیش از 100000شی چینی، هندی و ژاپنی نگهداری می گردد.در سال 1938 افتتاح شد و مجسمه های بودا و گنج های ملی ژاپن در آن نگهداری می گردد.به علاوه، مجموعه از پارچه های قدیمی، سلاح های تاریخی،تجهیزات نظامی قدیمی،کوزه و سرامیک های آسیایی و آثار هنری قرن هفت تا چهارده نیز در آن نگهداری می گردد. علاوه براین جاذبه های تاریخی، معابد و موزه های قدیمی دیگری وجود دارد که همانند دیگر جاذبه های تاریخی توکیو زبانزد خاص و عام هستند.

زمان لازم برای بازدید از جاذبه های تاریخی توکیو:

تور توکیو یکی از برجسته ترین و معروف ترین تورها در بین تورهای آسیایی است.برای بازدید از جاذبه های تاریخی توکیو می توان سه روز وقت گذاشت.بدین صورت که در روز اول می توان به دیدن معابد رفت و از گوشه ای از فرهنگ ژاپنی ها دیدن نمود. از جمله: معبد میجی که ساعات بازدید از آن بین ساعت 5صبح تا 6 عصر است.در این معبد باغ ها و گلستان های بی نظیری وجود دارد و از محبوب ترین زیارتگاه های مقدس مذهب شینتو است، پارک ملی شینجوکو که ساعات بازدید از آن 9صبح تا 4 عصر است که از شلوغ ترین و محبوب ترین نقاط دیدنی توکیو است و باغ های گیلاس به آن زیبایی خاصی بخشیده اند،همچنین می توان نهار را در رستوران شینجوکو میل نمود،کاخ امپراتوری توکیو و برج اسکای تری توکیو از دیگر جاذبه های تاریخی توکیو که می توان در روز اول از آن ها دیدن نمود.در روز دوم می توان از معبدسنسوجی، بزرگترین معبد توکیو، موزه ملی طبیعت و علوم که در سال 1871افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین موزه های کشور ژاپن محسوب می گردد،برج توکیو که دومین سازه بلند توکیو و بلندترین برج فولادی متکی به خود است و ساعات بازدید از آن 9 صبح تا 11شب است، دیدن نمود.در روز سوم می توان از دیزنی لند توکیو که اولین دیزنی لند خارج از آمریکا است که درسال 1983 تأسیس شد و ساعات بازدید از آن 8صبح تا 9 شب است،موزه ادو توکیو و میرایکان که نمادی از علم و پیشرفت ژاپن است و ساعات بازدید از آن 10صبح تا 5 عصر است،موزه ملی تو کیو که مجموعه ای آثار و هنرها و اشیای قدیمی ژاپن است و ساعات بازدید از آن 9:30صبح تا 5 بعداز ظهر است و خیابان گینزا دیدن نمود.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: دلتابان
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15912

به "مهم ترین جاذبه های تاریخی توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین جاذبه های تاریخی توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید