موسوی: سفیر آلمان در تهران است و به پست جدیدی منصوب شده است

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت سفیر آلمان به دلیل یک مشکل شخصی به برلین رفته بود و الان در تهران حضور دارد و به پست جدیدی منصوب و جایگزینش هم معرفی شده است.

موسوی: سفیر آلمان در تهران است و به پست جدیدی منصوب شده است

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی درباره خروج میشائیل کلور-برشتولد سفیر آلمان از ایران و عدم بازگشت سفیر آلمان گفت: خیر؛ تا جایی که خبر دارم، ایشان به دلیل یک مشکل شخصی رفتند و برگشتند و دیروز یا پریروز با یکی از مقامات وزارت خارجه دیداری داشت.

موسوی اضافه نمود: ایشان به پست جدیدی در وزارت امور خارجه آلمان منصوب شده که جایگزین ایشان معرفی شده و کارهای اداری و روال اداری در حال طی شدن است که جایگزین جدید به عنوان سفیر جدید مشغول به کار گردد.

به گزارش فارس، روزنامه بیلد آلمان اخیرا اطلاع داد که میشائیل کلور-برشتولد سفیر آلمان در ایران که چندی پیش به برلین بازگشته دیگر در این سمت فعالیت نخواهد کرد و قرار است که جایگزین میگوئل برگر به عنوان رئیس اداره مالی وزارت امور خارجه آلمان گردد. میگوئل برگر نیز از 4 می گذشته به سمت معاون وزیر امور خارجه ارتقا یافته است. بر اساس گزارش روزنامه بیلد آلمان، تغییر طبق برنامه کلور-برشتولد می بایست در سرانجام امسال میلادی انجام می شد اما بازگشت زودتر از موعد وی به برلین به دلیل بعضی انتقادها در ایران از وی نبوده، بلکه به دلیل ارتقای وی به پست ریاست اداره مالی وزارت امور خارجه آلمان بوده است.

اوج بی عدالتی و ظلم و تبعیض در آمریکا نمایان است

سخنگوی وزارت خارجه که با خبرگزاری صدا و سیما گفت وگو می کرد، درباره اعتراضات آمریکا و واکنش ایران به این اعتراضات نیز گفت: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران عدم مداخله در امور داخلی کشورهاست، ولی اوج بی عدالتی، ظلم و تبعیض علیه مردم یک کشور در اتفاقات اخیری که در آمریکا اتفاق افتاده، نمایان است.

وی اضافه نمود: نمی توانیم به عنوان یک کشور و نظام مستقلی که عدالت خواه است، صدای مظلومان را نشنویم و شاهد تضییع حقوق مردمی باشیم که سالیان سال است در این کشور تحت ستم هستند.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: شما شاهد هستید از زمان برده داری در ایالات متحده آمریکا تا الان که در قرن بیست و یکم هستیم، این ظلم و تبعیض نسبت به بخشی از جامعه آمریکا ادامه یافته و در حال حاضر به صورت فوران اجتماعی بروز نموده و سر باز نموده و فریاد مظلومیت خود را که قرن ها خفه شده بود، با توجه به شرایط اخیر بروز می دهند.

موسوی گفت: جا دارد هم ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران و همه کشورهای جهان، این فریاد تظلم خواهی مردم آمریکا را بشنوند و دارند می شنوند. امیدواریم نتیجه بدهد و دولتمردان آمریکا که همواره مدعی سایر کشورها و مدعی حقوق بشر و آرامش در کشورها و درخواست برخورد قانونی بودند و چنین ادعاهایی را داشتند الان به شعارهایی که دادند خودشان عمل نموده و مردم آمریکا را آزاد بگذارند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 3 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49741

به "موسوی: سفیر آلمان در تهران است و به پست جدیدی منصوب شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسوی: سفیر آلمان در تهران است و به پست جدیدی منصوب شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید