مکان هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن ها را ندارد (قسمت اول)

به گزارش مهسان بلاگ، مکان هایی در جهان وجود دارد که حتی بانفوذترین افراد هم اجازه ورود به آن ها را ندارند. اگر می خواهید با این مکان ها و راز و رمزشان آشنا شوید با خبرنگاران همراه باشید.

مکان هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن ها را ندارد (قسمت اول)

تقریبا در دنیای آزادی زندگی می کنیم اما هنوز مکان هایی وجود دارد که برای عامه مردم غیرقابل دسترسی هستند. دفعه بعد که بخواهید از این مکان ها دیدن کنید ممکن است که از طرف دولت آنالیز شوید یا حداقل از چند بازرسی امنیتی عبور کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این مکان ها آشنا شوید.

1. گاوصندق کوکاکولا

کوکاکولا در 120 سال گذشته در نوع خود اولین بوده است. دستورالعمل این نوشیدنی محبوب در یک گاوصندق در آتلانتا نگهداری می گردد. توریست ها اجازه دارند از ساختمان دیدن نمایند اما نمی توانند مستقیما به دستورالعمل دسترسی داشته باشند. اگر کسی سعی داشته باشد ممکن است حتی کشته گردد.

خب شاید هم نه اما قطعا توسط نگهبانان دستگیر می گردد. اگر به زودی قرار است که از منطقه آتلانتا دیدن کنید یک بلیت بخرید و لذت ببرید. آن ها یک سینمای 4 بعدی فوق العاده با جایگاه های متحرک و یک خرس سفید 7 فوتی کوکاکولایی دارند که با محبت شما را در آغوش می گیرد! در این مکان، شما آزاد هستید تا بیش از 100 نوع نوشیدنی که کوکاکولا به شما پیشنهاد می دهد را تست کنید. اما روی اینکه به شما آموزش دهند چگونه آن ها را درست کنید حساب نکنید. این دستورالعمل برای همواره مهر و موم است.

2. منطقه 51

تاسیسات نظامی معروف در صحرای نوادا (Nevada) تاریخ غنی و پر رمز و رازی دارد. موشک ها، هواپیما ها و اسلحه های زیادی در این منقطه بروزرسانی و امتحان شده است. در دهه 1950 اصولا برای تست جنگی هواپیمای Lockheed U-2 استفاده می شد. حضور آدم های فضایی در منطقه 51، با اینکه یک توهم سرگرم نماینده است اما هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این قضیه را ثابت کند. هر سال تعدادی از ساکنین ادعا می نمایند که فعالیت های ماورالطبیعه در این مکان رخ می دهد که همواره با استدلال به اینکه یک سوتفاهم بوده یا یک شوخی، بدون اثبات باقی می ماند.

جدا از فضایی ها، محیط راز و رمز گونه اطراف این بیابان بی آب و علف به جذابیت این منطقه افزوده است. از زمانی که رییس جمهور آمریکا، آیزن هاور، این منطقه را برای آنالیز انرژی اتمی انتخاب کرد تئوری توطئه آغاز شد. این قضیه مانند این است پشتتان بخارد ولی دستتان به آن نرسد. با این حال شما میدانید که وجود دارد، فقط نمی توانید به آن دسترسی داشته باشید.

3. کلیسای تابوت عهد در اتیوپی

تابوت عهد یا صندوق عهد، صندوقی است که حاوی دو لوح سنگی است که ده فرمان خدا به موسی روی آن نوشته شده است. هر اثری که بر اساس کتاب مقدس ساخته گردد تحت مراقب شدید قرار می گیرد. کلیسای ارتدکس اتیوپیایی ادعا می نماید که این گنجینه در مکانی محصور در نزدیکی کلیسای Our Lady Mary of Zion قرار گرفته است. این باور وجود دارد که این کلیسا حاوی یک صندوق چوبی است که با طلا پوشیده شده و حاوی دو لوح سنگی است که ده فرمان خداوند به موسی روی آن واقع شده است است. باور دیگری که وجود دارد این است که تابوت عهد اصلی به وسیله امدادهای الهی به اتیوپی منتقل شده است. اسناد منتشر شده اخیر ادعا می نمایند که این تابوت قبل از اینکه به وسیله رود نیل به اتیوپی فرستاده گردد سال های زیادی در مصر بوده است. در سال 2009، کشیش ارشد کلیسای اورتدکس اتیوپی گفت که پرده برداری از این تابوت را اعلام می نماید. روز بعد او نظر خود را در حالی که همچنان وجود تابوت را ادعا می کرد، عوض کرد.

4. موزه ملی مطالعات امنیتی جیانگسو

اگر شما از افراد علاقه مند به بازدید از موزه ها هستید، برای وارد شدن به این موزه باید شهروند چین باشید. این موزه شامل اسناد محرمانه و تجهیزات جاسوسی چینی است. اگر به فکر این هستید که با دوربین وارد این موزه شوید باید بدانید که عکاسی در داخل ساختمان ممنوع است. ظاهرا چینی ها از سال 1927 اسناد حساسی را در این مکان قرار داده اند.

5. مرکز داده های گوگل

مرکز داده های گوگل دارای اتاق هایی است که شامل تریلیون ها بایت از اطلاعات می گردد. همان طور که واضح است گوگل از دسترسی عموم به این پایگاه ها جلوگیری می نماید. تنها خبره های آی تی قادر به دسترسی، آن هم به صورت محدود، به این مکان را دارند. به وسیله گوگل مپ می توان به صورت محدود از فضای داخلی این مرکز دیدن کرد. در حالی که نمی توانید زیاد زوم کنید، می توانید عظیم بودن این پایگاه را درک کنید. این گونه برنامه ریزی شده که فقط بالا بودن حجم اطلاعات در این پایگاه دیده گردد.

6. خزانه داری بانک انگلیس

خزانه داری بانک انگلیس حاوی مقدار غیرقابل توصیفی از دارایی ها است. از آن جایی که این خزانه شامل شمش های طلای بسیاری است، مسلما دومین بانک مرکزی قدیمی دنیا اجازه بازدید از این مکان را به کسی نمی دهد. مساحت کف این خزانه عظیم به اندازه مساحت سومین برج بلند لندن یعنی برج 42 است. کلیدی که برای باز کردن این خزانه استفاده می گردد یک کلید بزرگ 90 سانتی متری است. طلای ذخیره شده در این خزانه حدود 156 بیلیون پوند برآورد شده است که همین موضوع باعث شده تا یکی از بزرگ ترین ذخایر طلای دنیا محسوب گردد.

7. غار لاسکو (Lascaux)

غار لاسکو در جنوب فرانسه، بیش از 17500 سال، یعنی از دوره پارینه سنگی، قدمت دارد. ساکنان این غارها سبک زندگیشان و دیگر موجودات اطرافشان را روی دیواره های غار نقاشی نموده اند. این غار شامل حدود 2000 نقاشی است که به سه دسته حیوانات، انسان ها و علامت های مفهومی تقسیم می شوند. بازدید از این غار بعد از جنگ دنیای دوم برای عموم آزاد شد اما به سرعت غار به سمت خراب شدن و کثیف شدن پیش رفت. در سال 1967 این غار برای در امان ماندن از آسیب بسته شد.

8. مترو 2 مسکو

دولت روسیه هرگز وجود این سیستم مترو زیرزمینی را نه رد و نه تایید نموده است. این سیستم در زمان جوزف استالین ساخته شد و موازی سیستم حال حاضر خط مترو مسکو است. شایعه است که مترو 2 که به کد D-6 توسط سازمان اطلاعاتی شوروی سابق معروف بود، کرملین، مرکز سرویس امنیتی فدرال، فرودگاه دولتی و یک شهر زیر زمینی به اسم رامنکی (Ramenki) را به هم متصل می نماید. در سال 1994 یک تیم کاوشگری به نام کاوشگران دنیا زیرزمینی اعلام کردند که ورودی این مترو را کشف نموده اند. در نهایت پس از ده سال ولامیدر شفجنکو، مشاور ارشد جماهیر شوروی وجود این خط مترو را تایید کرد.

fungroups.ir: گروه سرگرمی، مجله و انجمن سرگرمی

namit.ir: نامیت | مجله بازاریابی و مدیریت بازار

منبع: کجارو / historyinorbit.com
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24616

به "مکان هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن ها را ندارد (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان هایی که هیچ کس اجازه ورود به آن ها را ندارد (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید