میراث دار نابسامانی های گذشته هستیم، کمبود مراکز اقامتی در لرستان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، محمد اصلانی صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان گفت: هر چشمه آب گرمی خواص درمانی ندارد و آب چشمه آب گرم دلفان باید در آزمایشگاه آنالیز شده و پیش ار سرمایه گذاری و راه شکافی درمانی بودن آن تایید گردد.

میراث دار نابسامانی های گذشته هستیم، کمبود مراکز اقامتی در لرستان

وی با بیان اینکه چشمه آب گرم دلفان دو راه دسترسی دارد، عنوان نمود: یکی محوری است که با ایجاد آن بعضی روستاهای بخش کاکاوند نیز از آن بهره مند می شوند و دیگری دسترسی در محور هرسین - نورآباد است که برای کار کافی بوده و تقاضای شش میلیارد تومان اعتبار از طرف راه و شهرسازی برای راه شکافی آن یک رقم نجومی است.

معاون عمرانی استاندار لرستان به بالادست سد کمندان اشاره نمود و ادامه داد: در بالادست این سد مردم روستایی زندگی می نمایند و با رعایت قوانین باید از این فضا و امکانات استفاده گردد و حداکثر تا سرانجام هفته آینده گزارش کاملی از شرایط آنجا با مدیریت اداره کل آب منطقه ای و همکاری میراث فرهنگی و دفتر فنی استانداری انجام گردد.

اصلانی به زمین های 500 متری شهرداری های استان برای ساخت بازارچه دائمی در شهرستانها اشاره نمود و بیان داشت: کروکی این زمین ها تهیه شده و پس از آنالیز هرکدام مناسب این کار نبودند مولفه ها و ویژگی های زمین مناسب به شهرداری ها منعکس گردد.

وی با اشاره به اینکه ما میراث بسیاری از نا به سامانی های گذشته بودیم، عنوان نمود: در دولت گذشته مرسوم بود رئیس جمهور به هر استانی سفر می کرد یکی دو منطقه را به عنوان منطقه نمونه گردشگری معین می کرد در حالی که بسیاری از این مناطق دورافتاده بوده و مانند آب گرم دلفان کیفیت و درمانی بودن آن معین نشده است.

معاون عمرانی استاندار لرستان با بیان اینکه کارکنان و دستگاه های عضو ستاد تسهیل سفرهای نوروزی در نوروز 94 خوش درخشیدند، اضافه نمود: در سایه آن تجارب کمیته های 10گانه از هفته های آینده جلسات خود را هر دو هفته یک بار تشکیل داده و خروجی کار را به صورت عملیاتی پیشنهاد دهند.

اصلانی با اشاره به اینکه ارزیابی های نوروز گذشته بر رضایت مندی گردشگران از استان لرستان دلالت دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه هرساله میل به سفر در میان مردم افزایش یافته و امکان حضور مسافر بیشتری در استان وجود دارد و با توجه به تغییرات اقلیمی و پدیده هایی مانند ال نینو، آب و هوای استان پیش بینی نشده است و دستگاه های عضو ستاد باید به این مسئله توجه نمایند.

وی با بیان اینکه نقاط ضعف نوروزهای گذشته مرور شده و برای نوروز آینده اتخاذ تدبیر گردد، عنوان نمود: نداشتن تابلو برای نشان دادن محل های اسکان و مکان های توریستی شهر یکی از ضعف های نوروز گذشته است.

معاون عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: دستگاه های عضو ستاد تسهیل سفرهای نوروزی با اتکا به منابع داخلی برنامه ریزی نموده و همه موظف به برنامه ریزی درست هستند.

اصلانی به کمبود هتل و مهمان پذیر مناسب در استان اشاره نمود و بیان داشت: آموزش و پرورش لیست امکانات مورد احتیاج برای تجهیز مدارس را در تهیه نموده تا تامین اعتبار انجام گردد.

وی اضافه نمود: پلیس هدایت و رانندگی نیز بر رعایت قوانین و مقررات بیشتر سخت گیری نمایند چراکه عملکرد دستگاه هایی مانند پلیس روی جان انسان ها تاثیر دارد.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37238

به "میراث دار نابسامانی های گذشته هستیم، کمبود مراکز اقامتی در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث دار نابسامانی های گذشته هستیم، کمبود مراکز اقامتی در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید