نحوه راه اندازی یک رستوران پیروز

به گزارش مهسان بلاگ، اگر قصد راه اندازی یک رستوران پیروز را دارید تا آخر این متن با ما همراه باشید.

نحوه راه اندازی یک رستوران پیروز

به گزارش خبرنگاران، بنابراعلام گروه نرم افزار تعیین، شاید تا اسم مدیریت رستوران به گوشتان بخورد با خودتان فکر کنید خیلی کار سخت و پیچیده ای است اما اینطور نیست با کمی تحقیق در این رابطه متوجه خواهید شد که این کسب و کار بسیار راحت و جذاب است.

برای راه اندازی رستوران باید تعدادی سوال از خود بپرسید

چه نوع رستورانی می خواهید بزنید؟

موقعیت مکانی رستوران در کجا باشد؟

نام رستوران چه می خواهید باشد؟

بیزینس پلن می خواهید داشته باشید یا خیر؟

چقدر سرمایه اولیه دارید؟

مجوزهای لازم را دریافت نموده اید؟

دکوراسیون رستوانتان می خواهید چگونه باشد؟

احتیاجمند چه تعداد نیرو و کارمند هستید؟

به چه نوع تبلیغاتی احتیاج دارید؟

چه غذاهایی باید در منوی شما باشد؟

چه نوع رستورانی می خواهید:

در وهله اول باید بدانید می خواهید چه نوع رستورانی راه اندازی کنید رستوران ها چند دسته هستند اعم از : رستوران فرانسوی، ایتالیایی، ایرانی، دریایی، مکزیکی، فست فود، عربی، بین المللی و... آیا شما تخصص های لازم برای راه اندازی این نوع رستوران ها را دارید یا خیر؟

تجهیزات مورد احتیاج رستوران:

● اجاق گاز صنعتی

● پاتیل

● تابه گردان

● چرخ گوشت

● میزکار استیل

● ترولی

● کباب پز

● دستگاه خمیرگیر

● پلوپز

● خلال کن

● میزنان

● هود صنعتی

● جاسیخی

● کانتر

● دستگاه پوست کن

● فر

● و غیره

موقعیت مکانی رستوران:

مکان رستوران مهمترین بخش راه اندازی کسب و کارتان است که حتما باید در مسیرهای پر رفت وآمد و شلوغ باشد و حتما جای پارک مناسب داشته باشد و متراز مناسب برای راه انذازی رستوران را داشته باشد.

انتخاب نام رستوران:

اولین راه معرفی شما نام رستوان شماست و یادتان باشد نام رستوران باید حتما با دکوراسیون و نوع غذاهایی که عرضه می کنید همخوانی داشته باشد.

بیزینس پلن:

برای راه اندازی کسب و کارتان باید برنامه ریزی و نقشه راهی داشته باشید تا هزینه های احتاقتصادی را برآورد کنید.

تهیه نرم افزار حسابداری رستوران:

شما در وهله اول به یک نرم افزار حسابداری رستوران خوب احتیاج دارید تا امور اقتصادی رستوران را سر و سامان دهید و صدور فیش و سفارشات مشتریان را به صورت مکانیزه مدیریت کنید تا از اشتباهات جلوگیری نموده و رضایت مشتریان را جلب کنید.

بیشتر رستوران ها خرید نرم افزار حسابداری را یک هزینه اضافه می دانند ولی سخت در اشتباه هستند چون نرم افزار حسابداری با جلوگیری از اشتباهات عظیم اقتصادی در همان ابتدای کار رستوران چندین برابر هزینه خود را جبران می نماید.

سرمایه اولیه:

در این مرحله شما باید طبق نقشه ای که کشیدید سرمایه لازم را حساب کنید و اگر کمبود بودجه دارید به وسیله وام یا آشنایان آن را تامین کنید.

مجوزهای لازم:

دریافت مجوزهای لازم ماه ها زمان می برد شما ابتدا باید درخواست خود را بصورت کتبی به اتحادیه و صنف رستوران داران ابلاغ کنید تا درصورت تایید مجوز برای شما صادر گردد.

دکوراسیون رستوران:

دکوراسیون رستوران شما مهمترین قسمت رستوران است که باعث جذب مخاطب و تعیین شدن غذاهایی است که شما در رستوران عرضه می کنید. پس باید با طراح دکوراسیون خبره مشورت های لازم را انجام دهید.

منوی رستوران:

سعی کنید منو رستوران ساده باشد تا مشتری در خواندن و فهمیدن لغات آن با مشکل روبرو نگردد که احتیاج باشد گارسون برایشان بخواند و شرح دهید و حتما انواع منو را جداگانه بنویسید مثلا اگر چند نوع غذا عرضه می کنید حتما در لیست های جداگانه بنویسید تا مشتری راحت بتواند باب سلیقه خود انتخاب کند.

استخدام کارکنان :

شما باید بدانید که چند ساعت در روز می خواهید درب رستوران باز باشد و خدمات ارائه دهید اگر ساعت های زیادی می خواهید خدمات بدهید احتیاج دارید چندین نفر را استخدام کنید و برای غذاهای که می خواهید عرضه کنید احتیاج به آشپزهای کاربلد دارید.

افتتاحیه و تبلیغات:

افتتاحیه خود را طوفانی آغاز کنید و غذاهای منوی خود را برای تست رایگان بدهید تا شلوغی رستوران همه را به خود جذب کند و تظمین فروش روزهای بعد باشد.

برای داشتن کسب و کار پیروز شما باید شناخته شوید پس احتیاج دارید برای رستوران تبلیغ کنید و در فضاهای مجازی فعالیت کنید و بروشورهای جذاب تهیه و پخش کنید.

فروش آنلاین خود را راه اندازی کنید:

مردم دیگر مانند قدیم وقت رفتن به رستوران را ندارند پس شما باید حتما خرید سایت فروش آنلاین را مد نظر داشته باشید تا در صورت درخواست مشتری به راحتی از محل کار یا منزل غذای مورد احتیاجشان را تهیه نمایند.

امروزه مردم کم کم به قدرت فوق العاده سایت برای کسب و کار خود پی می برند ولی باز هم رستوران هایی هستند که فکر می نمایند طراحی سایت لزومی ندارد و زمانی متوجه اشتباه خود خواهند شد که رقبای آنها سهم بیشتر بازار را به وسیله فروش آنلاین از آن خود نموده اند.

کلام آخر:

· مهمترین اصل برای این نوع کسب وکارها رفتار خوب و دکوراسیون جذاب است.

· یادتان باشد برخورد شما و پرسنل مهمترین بخش ماجراست هر فردی که وارد رستوران گردد و از برخورد شما رضایت نداشته باشد مطمئن باشید برای همواره دور رستوران شما را خط خواهد کشید.

· سعی کنید در فروش آنلاین برای مشتریان وفادار سامانه پیامکی راه اندازی کنید تا در صورت احتیاج، به آنها پیامک تخفیف ارسال کنید.

· حساب و کتاب رستوران را به روز نگه دارید چون مسائل اقتصادی خطر جدی برای آینده رستوران شماست.

انتهای رپرتاژ آگهی

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 82471

به "نحوه راه اندازی یک رستوران پیروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه راه اندازی یک رستوران پیروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید