نخستین نشست کمیته تشخیص نفایس ملی برگزار گردید

به گزارش مهسان بلاگ، دکتر علی اصغر مونسان در نخستین جلسه کمیته تشخیص نفایس ملی که صبح امروز یکشنبه 18 آبان 99 در سالن فجر که با حضور معاون میراث فرهنگی کشور، مدیران ستادی به شکل حضوری و استانی به شکل ویدئوکنفرانس برگزار گردید، درخصوص کمیته تشخیص نفایس ملی اعلام کرد: زمانی که در این کمیته یک اثر تاریخی نفیس تلقی گردد، محدودیت های جدی برای آن در نظر گرفته می گردد با توجه به این که حوزه میراث فرهنگی موردتوجه مردم بوده، از این نظر نیز کمیته تشخیص نفایس ملی حائز اهمیت است.

نخستین نشست کمیته تشخیص نفایس ملی برگزار گردید

او اضافه نمود: باید کارشناسی مهمی انجام گردد و یک اثر تاریخی معمولی جزو آثار نفیس ملی تشخیص داده نگردد تا محدودیت های نابجایی برای آن اعمال گردد، از سوی دیگر این موضوع مهم است تا یک اثری که جزو نفایس و ثبت ملی است، درست تشخیص داده گردد تا از آن حفاظت گردد و با تصمیم گیری نادرست موجب تخریب میراث فرهنگی نگردد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توضیح داد: در نخستین جلسه این کمیته به موضوعات کلی به ویژه دستورالعملی که در حوزه تشخیص نفایس تدوین و ابلاغ شده بود، پرداخته شد، همچنین موضوعات قانونی مورد بحث نهاده شد و درنهایت وارد دستور جلسه شدیم و چند اثری که از سوی حوزه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستباف و احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی پیشنهاد داده شده بود، مورد آنالیز نهاده شد.

او مطرح کرد: چالش های خوبی در این جلسه مطرح شد و تصمیم های خوبی نیز گرفته شد، به امید خدا تشکیل این کمیته بتواند به حوزه میراث فرهنگی و پاسداشت هویت کشور یاری بهتری کند.

لایحه توضیح وظایف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تدوین می گردد

دکتر مونسان در مورد تدوین لایحه توضیح وظایف میراث فرهنگی، گفت: سال گذشته از سازمان به وزارتخانه تبدیل شدیم و ذیل آن قانون، نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند که طی یک سال آینده توضیح وظایف این وزارتخانه را که تازه تأسیس شده، تهیه کنیم تا مراحل قانونی خود را سپری کند.

او اضافه نمود: از همان زمان همکاران ما در حوزه معاونت توسعه مدیریت با همکاری سایر معاونت ها این کار مهم را آغاز کردند، بسیار لایحه مهمی برای وزارت خانه خواهد بود، کوشش می کنیم تا از نظرات تمام کارشناسان درونی و بیرونی استفاده کنیم تا توضیح وظایف جامعی را که بتواند از مأموریت هایی که قرار است وزارت خانه انجام دهد، پشتیبانی کند. هفته آینده بخش اول این لایحه توسط معاونت توسعه مدیریت ارائه می گردد و زمانی که نهایی شد، برای تصویب در هیئت وزیران به هیئت دولت ارسال می گردد و سپس در مجلس به عنوان قانون به تصویب می رسد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67808

به "نخستین نشست کمیته تشخیص نفایس ملی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین نشست کمیته تشخیص نفایس ملی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید