نرخ اجاره مسکن بالاتر می رود؟

به گزارش مهسان بلاگ، اقتصاد نیوز: نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به روند نزولی قیمت مسکن در مناطق مختلف گفت: در نیمه دوم سال بازار اجاره همیشه آرام و به دور از نوسان است و سال جاری هم به دلیل شروع شدن زودتر بازار اجاره قیمت ها به سمت نجومی حرکت نخواهند کرد.

نرخ اجاره مسکن بالاتر می رود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از میزان؛ حسام عقبایی در مورد شرایط بازار مسکن در 6 ماهه پایانی سال اعلام کرد: در پاییز و زمستان بازار مسکن کاملاً در رکود خواهد بود و به هیچ عنوان افزایش قیمتی در بازار نخواهیم داشت البته در بعضی از مناطق روند نزولی قیمت بین 20 تا 30 درصد و در بعضی از مناطق 15 تا 20 درصد را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه اضافه کرد: رکود در بازار مسکن باعث شده که بسیاری از سرمایه گذاران از بازار مسکن خارج شوند که این خود باعث آسیب وارد شدن به بازار مسکن می گردد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه کاهش قدرت خرید مردم و همچنین میزان سرمایه گذاری در چند ماه گذشته باعث شکسته شدن حباب قیمتی و همچنین کاهش قیمتی در بعضی از واحد ها شده است، گفت: واحد های کوچک متراژ زیر 50 متر تا مرز 30 درصد و در شهر های کوچک تا مرز 20 درصد کاهش یافته است.

عقبایی با بیان اینکه بازار مسکن سال جاری شاهد رکود تورمی عمیقی بوده، تاکید نمود: میزان معاملات مسکن در این بازار بسیار کاهش یافته و از سویی دیگر شاهد رشد قیمتی تا مرز 110 درصد بوده ایم.

وی درباره بازار اجاره در فصل پاییز اظهار کرد: در نیمه دوم سال بازار اجاره همیشه آرام و به دور از نوسان است و سال جاری هم به دلیل شروع شدن زودتر بازار اجاره قیمت ها به سمت نجومی حرکت نخواهند کرد.

نایب رئیس اتحادیه مشاوران املاک خاطر نشان کرد: خروج سرمایه گذاران و کاهش قدرت خرید مسکن باعث کاهش 200 میلیون تومانی در بعضی از مناطق خواهد بود.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18329

به "نرخ اجاره مسکن بالاتر می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ اجاره مسکن بالاتر می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید