نقش بازی های رایانه ای در تحول نظام آموزشی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بیان اینکه هر زمان از بازی های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید و آسیب های آن رفته ایم، گفت: بازی ظرفیت های متفاوتی دارد که می تواند آموزش را بهینه کند و اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.

نقش بازی های رایانه ای در تحول نظام آموزشی

به گزارش خبرنگاران، سید صادق پژمان در مراسم اختتامیه سومین دوره جایزه بازی های جدی که عصر روز آدینه، ششم دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، گفت: یکی از اهداف مهم این کنفرانس کمک به توسعه، تحقیق، فراوری و ترویج بازی های جدی بوده است. درحقیقت بعد از پایان این برنامه کار اصلی ما آغاز می گردد. یکی از اقدامات مهم ما این است که اهمیت بازی های جدی را در مجموعه های دولتی، خصوصی، نخبگان و رسانه ها منعکس کنیم.

وی ادامه داد: در طول این چند سال با اقداماتی که مجموعه بنیاد انجام داده است، شاهد توسعه و رشد این فضا هستیم ولی این فعالیت ها کافی نیست. با توجه به اینکه بازی سازان امروز درگیر این موضوع هستند و اهمیت این موضوع را درک می نمایند، ضروری است که ما هم فعالیت های جدی تر و موثرتری را انجام بدهیم.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: یکی از کارهایی که سال جاری به صورت جدی پیگیر شدیم، این بود که این درک به سایر بخش های کشور هم منتقل گردد. ما امروز شاهد مشارکت حضور 14 دستگاه مختلف در این حوزه هستیم که هرکدام ماموریت های متفاوتی دارند. در طول این مدت پیگیری های بسکمک رخ داد و کوشش هایی انجام گرفت که منجر به گفت وگوهایی شد که دریچه پیشرفت را برای افراد بسکمک باز کند.

پژمان با بیان اینکه مشارکت دستگاه ها در این موضوع بیشتر شده است، افزود: امروز در تعداد جوایز این مشارکت را می بینیم. همین که کمک دستگاه ها و مشارکت آنها بشتر گردد، در آینده باعث خواهد شد که ما به هم بازار بزرگتری برسیم و صنعت بازی های رایانه ای هم توسعه پیدا کند.

بازی های رایانه ای مغفول مانده اند

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین بحث هایی که در بخش های مختلف کشور، ظرفیت های آن مغفول واقع شده بازی های رایانه ای است، اظهار کرد: این غفلت هم به دلیل این است که ما هر زمان از بازی های دیجیتال صحبت کردیم، به سراغ تهدید، مسائل و یا آسیب های آن رفته ایم. بر همین اساس در مجموعه بنیاد اقداماتی را در این حوزه انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه ما در رسانه های جدید دچار سوء مصرف هستیم، ادامه داد: برهمین اساس ضروری است اقداماتی را برای نحوه مصرف و روبروه با بازی های رایانه ای انجام و تجربیات این عرصه را در این خصوص انتقال دهیم. لذا این تغییر دیدگاه باید اتفاق بیفتد که بازی ظرفیت های دیگری هم دارد و می تواند بیش از منافع و در امتداد برنامه ها و ماموریت های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای افزود: یکی از ظرفیت های بازی های جدی، فرصت های آموزشی برای کشور است. ما امروز در موضوع آموزش دچار مسائل جدی هستیم، لذا اینکه بتوانیم در همه بخش ها روش های سنتی را تبدیل به روش های نوین کنیم، یکی از اهداف و اقدامات ماست. برهمین اساس یکی از جهتهای پیروز در موضوع آموزش استفاده از جهت بازی های جدی است که می توان با هزینه کم از آن استفاده کنیم .

پژمان ادامه داد: امروز در موضوع آموزش شاهد این هستیم که کوشش می کنیم ولی اثر اقدامات، قابل قبول نیست، اما بازی قبل از اینکه سرگرمی باشد، هیجان و جذابیت است و ظرفیت های متفاوتی دارد که می تواند آموزش را بهینه کند. اگر به این موضوع نگاه جدی اتفاق بیفتد حتما می تواند در کشور ما تحولی را در نظام آموزشی ایجاد کند.

وی بیان نمود: دست اندرکاران در نظام سلامت، در طول این چند دوره مشارکت و همکاری بسیار خوبی داشتند. باتوجه به اینکه با هزینه های سنگینی که در نظام سلامت و نظام درمان روبرو هستیم، راه چاره های موثری را می توان در عرصه بازی های جدی برای تجویز و درمان بسکمک از بیمارها داشته باشیم.

ارائه راهکارهایی در حوزه اقتصادی و فرهنگی

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای توضیح داد: بازی های رایانه ای می تواند درمان بسکمک از مسائل جسمی و روانی باشد. بازی های رایانه ای می تواند راه کارهایی را در حوزه های اقتصادی، کسب و کار، فرهنگی و در فضاهای عینی و واقعی داشته باشد و بر آنها تاثیر بگذارد. بازی های جدی می تواند کیفیت زندگی را ارتقا بدهد، براین اساس نیازمندیم در این حوزه از تمامی دست اندرکاران این عرصه ازجمله بنیاد ملی بازی های رایانه ای تا دستگاه های مشارکت نماینده در این جایزه و رسانه ها و فراورینمایندگان مطالبه کنیم.

پژمان با بیان اینکه بسکمک از افرادی که در این حوزه حضور دازند، نخبگان هستند که باید دغدغه و اهمیت این عرصه را به همه بخش های کشور منتقل نمایند، گفت: باید منابع اقتصادی را در این عرصه درست مدیریت کنیم و اهمیت این فعالیت را انعکاس دهیم و اگر این اتفاق رخ دهد می توانیم سرمایه گذاران را هم برای این موضوع جلب کنیم. امروز 14 دستگاه در این حوزه درگیر هستند و با ما مشارکت می نمایند. لذا هدف این بود که همین دستگاه ها بتوانند پیشران این حوزه و الهام بخش بقیه دستگاه ها برای سرمایه گذاری و تامین منابع اقتصادی باشند.

وی اظهار کرد: در این حوزه غفلت از تجاری سازی راحت تر اتفاق می افتد. همچنین محصول راحت تر فراوری می گردد و وقتی این زنجیره درست کار کند، قاعدتاً ما به توسعه این حوزه کمک کردیم. بنیاد در این رویداد کوشش نموده که معبر میان سرمایه گذاران و کسانی که منابع دارند با مجموعه فراورینمایندگان باشد و باید کوشش کنیم که در طول سال این ظرفیت پیگیری گردد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای با اشاره به اهمیت فراوری دانش در عرصه بازی های رایانه ای گفت: ما اگر در این بخش فراوری دانش نداشته باشیم، حتماً در آینده دچار مشکل می شویم. لذا با برگزاری سمپوزیوم این رویداد کوشش کردیم این وجه کار را تقویت کنیم. با تقویت مبانی نظری و علمی کوشش می کنیم این پشتوانه ها برای اقدامات بعدی در کشور محکم تر گردد تا کسانی که بعداً در این حوزه کار می نمایند، بتوانند از این ظرفیت ها استفاده نمایند. امیدواریم از ظرفیت بازی های جدی بیشتر استفاده گردد و به عنوان بازو در حل مسایل کشور کمک و کمک رسان باشد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 31400

به "نقش بازی های رایانه ای در تحول نظام آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بازی های رایانه ای در تحول نظام آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید