جابجایی بدون مربی استقلال در لیگ و نقاط ضعفی که ترمیم شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، تیم فوتبال استقلال تهران بعد از پشت سر گذاشتن فصلی پر فراز و نشیب در لیگ نوزدهم، لیگ بیستم را با تنش شروع کرد. آنها که بلافاصله بعد از اتمام کارشان در آسیا دستخوش تغییرات مدیریتی شدند، بدون سرمربی وارد بازار جابجایی شدند تا این سئوال پیش آید که بازیکنان این تیم با کدام نظر فنی جذب می شوند و مدیران باشگاه چطور نفرات جدید را برای مذاکره انتخاب می نمایند.

جابجایی بدون مربی استقلال در لیگ و نقاط ضعفی که ترمیم شد

ماحصل جابجایی آبیها در لیگ برتر جدایی قطعی نفراتی چون؛ علی دشتی، محسن کریمی، محمد بلبلی، میلاد زکی پور روزبه چشمی، عبدالعظیم گوگ و علی کریمی است. نفراتی چون مرتضی تبریزی هم در آستانه جدایی از جمع آبی ها واقع شده است.

در سبد خرید آبیها هم اسامی نفراتی چون بابک مرادی، سید احمد موسوی، متین کریم زاده، محمد نادری، رشید مظاهری، محمد حسین مرادمند و مهدی مهدی پور به چشم می خورند.

مهم ترین بازیکنان جدا شده از استقلال روزبه چشمی و علی کریمی هستند و بازیکنانی که به جای آنها جذب شدند، محمد حسین مرادمند و مهدی مهدی پور می باشند. در مقایسه ابتدایی چنین به نظر می رسد که در این رفت و آمد آبی ها متضرر شده باشند. باوجود توانایی هایی که مرادمند و مهدی پور دارند، اما باید پذیرفت که کریمی و چشمی وزنه ای سنگین تر برای آبی ها بودند، مگر آنکه این دو بازیکن در جریان بازی ها این معادله را تغییر دهند.

به جز علی کریمی و روزبه چشمی، سایر نفراتی که از جمع آبی پوشان جدا شدند در فصل گذشته تاثیر چندانی در سرنوشت آبیها نداشتند و فرصت زیادی برای بازی پیدا نکردند.

یکی از مهم ترین خریدهای استقلال در این فصل، محمد رشید مظاهری سنگربان ملی پوش و باتجربه ای است که بعد از یک دعوای حقوقی سنگین با تراکتور توانست مجوز حضور در استقلال را بگیرد تا پاشنه آشیل ایجاد شده در استقلال با حضور وی تبدیل به نقطه قوت گردد.

سید حسین حسینی از بهترین دروازه بانان سال های اخیر استقلال بود که عملکردش در فصل گذشته با انتقادهایی همراه بود و بسیاری از کارشناسان معتقد بودند عدم حضور یک رقیب قوی منجر به عملکرد قابل نقد وی بوده است. حضور رشید مظاهری نه تنها به مثابه یک رقیب قوی برای حسینی است تا این دروازه بان باتجربه هم به روزهای اوج خود بازگردد. مضافاً اینکه رشید مظاهری خود ظرفیت لازم برای تبدیل شدن به دروازه بان شماره یک آبیها را دارد تا خیال محمود فکری بابت آخرین سنگر تیمش آسوده باشد.

یکی از نقاط ضعف فصل گذشته فاصله زیاد بین مدافعان کناری ثابت و ذخیره های این پست بود. گرچه فاصله بین زکی پور و میلیچ به اندازه فاصله بین غفوری و ذخیره اش نبود، اما باز هم این موضوع آبیها را رنج داد و خیلی از کارشناسان محرومیت میلیچ و مصدومیت غفوری در ملاقات مقابل پاختاکور را از عوامل اصلی حذف آبیها از آسیا می دانند.

به نظر می رسد اضافه شدن سید احمد موسوی مدافع راست باتجربه ای که در سالهای اخیر عملکرد خوبی در تیم های تراکتور و گل گهر داشت به همراه محمد نادری بازیکن سابق پرسپولیس، این ضعف را ترمیم نموده باشد.

آبیها در خط میانی خود به جز علی کریمی که به جای او مهدی مهدی پور را جذب نموده اند، محمد بلبلی، محسن کریمی و علی دشتی را از دست داده اند و به جای آنها بابک مرادی از ماشین سازی را اضافه نموده و البته داریوش شجاعیان هم به این تیم اضافه می گردد که باز هم به نظر می رسد نفرات اضافه شده نسبت به نفرات جدا شده فزونی محسوسی داشته باشند.

یادآور می گردد در خط میانی استقلال بازیکنانی مثل مسعود ریگی، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و آرش رضاوند هم حضور دارند.

ترکیب استقلال در خط حمله هم دست نخورده باقی مانده و محمود فکری می تواند از مثلث خطرناک قائدی، مطهری و در راس آنها دیاباته استفاده کند. ضمن اینکه حالا سجاد آقایی هم به جمع آبی پوشان بازگشته و او نیز می تواند یک مهاجم بسیار قابل اتکا برای آبی پوشان باشد.

در بین بازیکنان استقلال بازیکنان جوانی هم به چشم می خورند که هرکدام از آنها ظرفیت های عظیم شدن را دارند و می توانند پدیده ای برای این فصل باشند. بازیکنانی که مهم ترین آنها شاهین طاهرخانی، آرش داجیلیری، سینا خادم پور و فردین رابط هستند.

نگاهی به بازیکنان استقلال در پست های مختلف:

دروازه بان: سید حسین حسینی، محمد رشید مظاهری و حسین پور حمیدی

دفاع راست: وریا غفوری، سید احمد موسوی و آرش داجیلیری

دفاع چپ: هرویه میلیچ، محمد نادری و متین کریم زاده

مدافع میانی: محمد دانشگر، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، محمد حسین مرادمند، شاهین طاهرخانی و سینا خادم پور

هافبک: مسعود ریگی، مهدی مهدی پور، فرشید باقری، فرشید اسماعیلی، آرش رضاوند، بابک مرادی و داریوش شجاعیان

مهاجم: شیخ دیاباته، مهدی قائدی، ارسلان مطهری، سجاد آقایی و فردین رابط

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66490

به "جابجایی بدون مربی استقلال در لیگ و نقاط ضعفی که ترمیم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابجایی بدون مربی استقلال در لیگ و نقاط ضعفی که ترمیم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید