نکته ای جنجالی که پرسپولیس را وحشت زده می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران- پرسپولیس در شرایطی خودش را مهیای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا می نماید که به نظر روز های پرالتهابی را سپری می نماید؛ ماجرا از این قرار است که بعد از رجحان برابر النصر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، این باشگاه عربستانی به AFC بابت تخلف باشگاه پرسپولیس در ثبت غیرقانونی بازیکنان جدیدش شکایت برد.

نکته ای جنجالی که پرسپولیس را وحشت زده می نماید

به گزارش سروریس ورزشی خبرنگاران، پرسپولیسی ها اعتقاد دارند عده ای از ایران این خط را به باشگاه النصر داده اند تا از پرسپولیس شکایت کند؛ شکایتی که می تواند هزینه سنگینی برای باشگاه ایرانی در پی داشته باشد. ماجرا از این قرار است که باشگاه پرسپولیس نامه ای از فیفا مبنی بر عدم رسیدگی به موقع به وضع پرداختی های قرارداد برانکو ایوانکوویچ، سرمربی سابقش می گیرد؛ نامه ای تهدید آمیز که بوی بسته شدن پنجره جابجاییی این باشگاه را می داده است.

با این حال، پرسپولیسی ها در مشورت با چند حقوقدان و با آنالیز نکات ریز نامه ارسالی از سوی فیفا به این نتیجه می رسند که نامه فیفا فقط هشدار بوده و هنوز پنجره جابجاییی شان بسته نشده است. از همین رو، آن ها خیلی سریع قرارداد بازیکنان تازه که تعدادشان کم نبوده را هم ثبت می نمایند. این موضوع همان روز ها مورد اعتراض استقلال قرارگرفت، چون آن ها در پرونده ای مشابه با وینفرد شفر، با پنجره های بسته روبرو شدند و نتوانستند قرارداد بازیکنان تازهشان را ثبت نمایند.

استقلالی ها به فدراسیون فوتبال اعتراض کردند، ولی فدراسیون در بیانیه ای اطلاع داد که پنجره جابجاییی پرسپولیس بسته نشده و فیفا به این باشگاه زمان داده تا مشکلاتش با برانکو را حل و فصل کند؛ این در حالی بود که پیش ازاین، استقلال نتوانسته بود از فرصت استفاده کند و رای نهایی فیفا، بسته شدن پنجره جابجاییی این باشگاه بود.

اعتراض ها که زیادتر شد، باشگاه پرسپولیس از یک طرف و البته فدراسیون فوتبال از طرف دیگر، بخشی از نامه فیفا به پرسپولیس و فدراسیون را منتشر کردند که نشان می داد حق با پرسپولیس است. در واقع حکم فیفا روز شش آگوست 2020 (16 مرداد 1399) صادر شده، اما ابلاغ آن شش روز طول کشیده و روز 12 آگوست (22 مرداد)، آمده که پرسپولیس یک ماه فرصت دارد تا بدهی برانکو را بپردازد، در غیر این صورت از پنجره بعدی جابجایی محروم خواهد شد. فرصت یک ماهه پرسپولیسی ها در روز 21 شهریور به انتها رسید و در واقع سرخ ها تا روز 20 شهریور فرصت ثبت قراردادهایشان را داشتند. این در حالی بود که خرید های تازه تیم پرسپولیس روز 15 شهریور با حضور در هیئت فوتبال تهران قرارداد خود را ثبت کردند.

حالا نکته ای که در این میان می تواند دردسرساز باشد تفسیر از نامه فیفا است! موردی که وکیل برانکو هم به آن اشاره نموده و در لفافه کنای ای هم به مدیران پرسپولیس زده است. او جزئیات نامه فیفا را تایید می نماید و می گوید چنین بند هایی به درستی در نامه وجود دارد، ولی چیزی که ما از این نامه تفسیر می کنیم با تفسیر فیفا می تواند مغایرت داشته باشد!

زنگ خطر درست از همین جا برای پرسپولیس به صدا درآمده و به نظر می رسد باشگاه النصر هم دست روی همین نامه و تفسیر ش از سوی طرف ایرانی گذاشته است. مورد جنجال برانگیز اینکه النصر اعتقاد دارد از زمان صدور حکم یعنی همان 22 مرداد، پرسپولیس نمی توانسته بازیکن تازهی بخرد مگر اینکه با برانکو توافق می نموده است؛ در واقع، چون در بازه زمانی یک ماهه توافقی صورت نگرفته، ثبت قرارداد بازیکنان تازه پرسپولیس هم غیرقانونی است، در نتیجه این تیم باید بازنده نیمه نهایی اعلام شودو از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا باز بماند.

همان طور که باشگاه پرسپولیس از نامه فیفا، تفسیر خودش را دارد، طرف عربستانی هم تفسیر دیگری نموده و به همین دلیل شکایت را به AFC کشانده است. اگرچه هم مسئولان باشگاه، فدراسیون فوتبال و هم مهدی تاج، نائب رییس AFC می گویند دست النصری ها به جایی بند نیست و پرسپولیس مسئله ای ندارد، ولی لابی قدرتمند عربستانی ها با AFC می تواند نگرانی جدی ای برای پرسپولیسی ها رقم بزند؛ به ویژه اینکه هر دو طرف دعوا، تفسیر های متفاوتی از نامه فیفا دارند.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: فرارو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 94150

به "نکته ای جنجالی که پرسپولیس را وحشت زده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکته ای جنجالی که پرسپولیس را وحشت زده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید