نمایشگاه های تجسمی یکی پس از دیگری افتتاح شد، گنجینه کارتون گردآمد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دست کم 5 نگارخانه شیراز شامگاه آدینه را به آیین های گشایش نمایشگاه های خود اختصاص دادند و در میان این مراسم، نمایشگاه گروهی نقاشی هنرجویان سمانه ذوالفقاری در نگارخانه سروناز دست کم با 50 تابلو نقاشی به شیوه مداد کنته از بارزترین این رویدادها بود که ساعاتی پیش کار خود را شروع کرد و در آن پرتره هایی به قلم هنرمندانی جوان به روی دیوار رفت.

نمایشگاه های تجسمی یکی پس از دیگری افتتاح شد، گنجینه کارتون گردآمد

این درحالیست که در ادامه برای نخستین بار مجموعه ای از آثار هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست جهان به نگارخانه تار و پود فضای متفاوتی بخشید.

نگارخانه تار و پود از شامگاه آدینه تا اول دیماه شاهد برپایی نمایشگاه کاریکاتور از گنجینه آثار هنرمندان خارجی است که حاوی چهره های شناخته شده و نام آشنای جهانست؛ ولادیمیر کازانفسکی از اکراین، ولادیمیر آبرویان از ارمنستان، توماس آنتونی از هند، استفان دسپودوف از بلغارستان، سیران جفرلی از آذربایجان، سایت مونزو از ترکیه، رومن دراگوستنیف از بلغارستان، رائد خلیل از سوریه، پاول کنستانتین از رومانی، پائولو دالپونته از ایتالیا، اولگ درگاچف از کانادا، نکدت ییلماز از آمریکا، محی الدین کوروغلو از ترکیه، میروسلاو هاجنوس از لهستان، ایسمت ولجویکا از کرواسی، ایگور وارچنکو از قبرس، گلیم بورنبایف از قزاقستان، اری ازبک از ترکیه، داچوان زیا از چین، آتاناسیوس افتیمیادیس از یونان، آنجل بولیگان از مکزیک، اندری پوچکانیو از بلاروس، آموریم از بریل، آلخاندرو تاستاس از آرژانتین و آجیم سولاج از آلبانی هنرمندانی اند که در این نمایشگاه گنجینه ای را فراهم ساخته اند و چشمان دوستداران هنر کاریکاتور را خیره می سازند.

از سویی طراحی های محمد نریمانی با عنوان سایه ها نمایشگاهی است که از آدینه شب مخاطبان بسیاری را در نگارخانه به نگار شیراز گردهم آورد تا شاهد طراحی های این نقاش هنرمند باشند.

در استیتمنت نمایشگاه طراحی سایه ها آمده است: سایه ها مظهری از واقعیت هستند... این مجموعه، سایه هایی است عبور نموده از ذهن من، خطوطی که به دنبال خلق فضا می گردند، در قابیی که گاهی پنجره ای است برای خلوت کردن و گاه، شفافیتی است برای حرکت و جستجو. این سایه ها تلاشی هستند برای خلق، که مخاطبانشان را نیز به آفرینش و تخیل از دریچه ذهن یک معمار دعوت می نمایند.

محمد نریمانی که کارشناس ارشد معماری از دانشگاه شیراز و دانشکده هنر و معماری است، تاکنون در سه نمایشگاه گروهی نقاشی، طراحی و معماری و کروکی حضور هنری داشته است.

به گزارش خبرنگاران، روز گذشته نیز نمایشگاه حرف هایی برای نگفتن با آثاری از سمیرا پورتقی در نگارخانه هان شیراز شروع به کار کرد که تا 24 آذر ماه ادامه دارد. از سویی نگارخانه جَم نیز آیین اختتامیه نمایشگاه حکاکی های مرضیه ساحل را با عنوان براده های آذر برپا کرد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22520

به "نمایشگاه های تجسمی یکی پس از دیگری افتتاح شد، گنجینه کارتون گردآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های تجسمی یکی پس از دیگری افتتاح شد، گنجینه کارتون گردآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید