نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

به گزارش مهسان بلاگ، شماری از شهروندان نیویورکی به خاطر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با ویروس کرونا دچار مسمومیت و روانه بیمارستان شدند.

نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد

به گزارش خبرنگاران از فارس، با اینکه پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر استعمال مواد ضدعفونی کننده برای از بین بردن ویروس کرونا از سوی پزشکان رد شده است، شماری از شهروندان نیویورکی به خاطر خوردن این مواد روانه بیمارستان شدند.

به نوشته پایگاه خبری ام اس ان، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام نمود از 9 صبح روز پنجشنبه تا 3 بعدازظهر روز آدینه، مجموعاً 30 نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده اند.

این مرکز اضافه نمود، با این حال این موارد مصرف مواد ضدعفونی کننده، منجر به مرگ نشده اند و هیچ یک از مراجعین احتیاج به بستری شدن نداشتند.

به گفته سخنگوی مرکز کنترل سموم، از میان این افراد 9 نفر در اثر مصرف لایزول (نوعی پاک کننده قوی سطوح)، 10 مورد در اثر مصرف مواد سفیدکننده و 11 مورد در اثر مواد پاک کننده خانگی، دچار مسمومیت شدند.

این درحالی است در مدت زمان مشابه سال گذشته هیچ موردی از مسمومیت با لایزول گزارش نشده بود و تنها دو مورد مسمومیت به دلیل قرار دریافت در معرض مواد سفیدکننده اتفاق افتاده بود.

روی آوردن نیویورکی ها به مواد ضدعفونی کننده پس از آن انجام شده است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: مواد ضدعفونی کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می نماید. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود.

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش هایی را در خانه امتحان نکنند.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46768

به "نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدن مواد ضدعفونی کننده دهها نیویورکی را روانه بیمارستان کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید