ترامپ؛ بزرگترین اشاعه دهنده اطلاعات غلط درباره کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تنهایی به عنوان یکی از بزرگترین اشاعه دهندگان اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا شناخته شده است.

ترامپ؛ بزرگترین اشاعه دهنده اطلاعات غلط درباره کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، سارا اوانگا مدیر اتحادیه علوم در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز هشدار داد که بزرگترین شگفتی این است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به تنهایی یکی از بزرگترین اشاعه دهندگان اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا بوده است.

بر اساس تحقیقی که نتایج آن روز پنجشنبه منتشر شده، 11 موضوع درباره اطلاعات غلط در مورد ویروس کرونا مورد آنالیز قرار گرفته که یکی از آنها این بوده که ترامپ در دوران استیضاح خود مدعی شده بود که ویروس کرونا توسط دموکرات ها ایجاد شده و یکی دیگر از اطلاعات غلط که توسط ترامپ ترویج یافته بود این است که این ویروس به صورت معجزه آسایی ناپدید خواهد شد.

یکی دیگر از اطلاعات غلطی که توسط ترامپ ترویج یافته بود استفاده از داروی ضد مالاریای هیدروکسی کلوروکین به عنوان درمان ویروس کووید-19 بوده است. ترامپ یک دوره 14 روزه نیز به عنوان درمان از این دارو استفاده نموده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه ژوئن هشدار داده بود که استفاده از این دارو می تواند مسائل قلبی جدید برای بیماران به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس خبری 23 آوریل خود نیز این ایده را مطرح نموده بود که تزریق مواد ضد عفونی می تواند به صورت بالقوه درمانی برای کووید-19 (کرونا) باشد.

این اواخر نیز ترامپ مدعی شده دولت آمریکا تا ماه اکتبر واکسن ویروس کرونا را آماده خواهد نمود و 100 میلیون دوز از این واکسن تا خاتمه سال توزیع خواهد شد. این ادعا در حالی مطرح شده که بسیاری از کارشناسان درمانی این اظهارات ترامپ را زیر سوال برده و اعلام نموده اند که انتظار نمیرود تا سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار بگیرد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62800

به "ترامپ؛ بزرگترین اشاعه دهنده اطلاعات غلط درباره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ؛ بزرگترین اشاعه دهنده اطلاعات غلط درباره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید