نگرانی آلمان از بحران سیاسی اروپا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران : همزمان با اعلام استعفای احتمالی نخست وزیر ایتالیا و اعلام نامزدی برلوسکونی، سیاستمداران آلمانی نسبت به این حوادث ابراز نگرانی نموده اند.

نگرانی آلمان از بحران سیاسی اروپا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اشپیگل؛ حرکت سیاسی جدید حزب ملت آزدای به رهبری سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق برای تغییر کابینه در ایتالیا، نوید بروز یک بحران سیاسی را در ایتالیا می دهد. ایتالیا به دلیل مسائل مالی عمیق، از چندی پیش مجبور به اجرای بسته ریاضت مالی اروپا بوده است.

اعلام نامزدی برلوسکونی برای سمت نخست وزیری، واکنش تندی را در بین مقامات اروپا بر انگیخت. شدیدترین واکنش ها به مقامات آلمانی مربوط می گردد.

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان طی یک کنفرانس خبری امروز دوشنبه خاطرنشان کرد که این کشور بدون توجه به حوادث سیاسی باید به اصلاحات مالی ادامه دهد. اگر چه هنوز صدراعظم آلمان واکنشی به این موضوع نشان نداده، اما نگرانی و تاکید وزرای خارجه، اقتصاد و اعضای آلمانی بانک اروپا حاکی از خشم آلمانی ها به عنوان برنامه ریزان ریاضت مالی است.

جورجیو ناپولیتانو رئیس جمهور استالیا در صورت استعفای ماریون مونتی باید فرمان انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودهنگام را صادر کند.

تیری دوممبریال رئیس کنفرانس سیاست جهانی بحران سیاسی در ایتالیا را خطرناک دانست. به گفته وی ایتالیا در ماه های گذشته اعتبار خود را در اروپا بازیافته و اگر دوباره به ورطه بی ثباتی بیافتد، حل بحران یورو سخت تر خواهد بود.

مارتین شولتز رئیس رئیس مجلس اروپا نگرانی خود را درباره احتمال بازگشت مجدد برلوسکونی به قدرت خاطرنشان کرد. برلوسکونی برای مدت طولانی نخست وزیر ایتالیا بوده و نتیجه کار وی هم تعیین است. این مسئله یکی از علل بحران کنونی ایتالیا و اروپا است.

خوزه مانوئل باروسو رئیس کمیسیون اروپا تاکید نموده که نتایج انتخابات مجلسی ایتالیا هر چه که باشد نباید سیاست های پذیرفته شده ریاضت مالی توسط این کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15949

به "نگرانی آلمان از بحران سیاسی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی آلمان از بحران سیاسی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید