هزینه های دفاعی اوکراین طی 7 سال بیش از 4 برابر افزایش یافته است

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا یادآور شد: هزینه های نظامی اوکراین طی 7 سال گذشته بیش از 4 برابر افزایش یافته که نشانه نظامی گری مقامات کی یف و قصد آنها برای حل و فصل نظامی مناقشه دونباس است.

هزینه های دفاعی اوکراین طی 7 سال بیش از 4 برابر افزایش یافته است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، الکساندر لوکاشوویچ نماینده دائم روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپادر نشست شورای دائمی این سازمان توجه شرکای اروپایی خود را به این واقعیت جلب کرد که هزینه های نظامی اوکراین طی 7 سال گذشته بیش از 4 برابر افزایش یافته است. به گفته این دیپلمات روس، در سال 2014 هزینه های دفاعی اوکراین 2.2 میلیارد دلار بود، در حالی که بودجه دفاعی این کشور در امسال به 9.2 میلیارد دلار رسیده است.

لوکاشوویچ ادامه داد: از سال 2014 به اینطرف که کودتای دولتی در اوکراین صورت گرفت، تعداد نیروهای مسلح این کشور از 140 هزار نفر به بیش از 245 هزار نفر رسیده و هزینه های نظامی اوکراین نیز بیش از 4 برابر افزایش یافته است. ضمن اینکه این برای رهبران کنونی کی یف کافی نبوده و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین لایحه قانونی را به مجلس ارائه داده که بر اساس آن، تعداد نیروهای نظامی این کشور قرار است تا 261 هزار نفر افزایش یابد.

به عقیده وی، همه اینها گویای آن است که اوکراین به سمت نظامی گری کامل حرکت نموده و مقامات کی یف برای حل و فصل نظامی مناقشه دونباس حاضر می شوند.

نماینده روسیه در سازمان امنیت و همکاری اروپا یادآور شد که ارسال علائم به کی یف باید در جهت تشویق کردن آنها به حل و فصل سیاسی این مناقشه باشد، نه اینکه باعث افزایش اقدامات نظامی آنها در این منطقه گردد که در این صورت کشورهای غربی نیز در جنایات اجرا شده علیه مردم غیرنظامی ساکن مناطق جنوب شرقی اوکراین شرکت خواهند بود.

پیش از این، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز از این مسئله انتقاد نموده بود که آمریکا و متحدانش در ناتو فعالیت های نظامی خود در خاک اوکراین و منطقه دریای سیاه را افزایش داده اند که به گفته وی، این اقدام کمکی به تقویت امنیت و برقراری صلح در منطقه دونباس ننموده است.

اوکراین سال هاست خود را برای جنگ احتمالی با روسیه آماده نموده است

این در حالی است که در خبر دیگری گزارش شده که سرهنگ ویکتور نظروف معاون اول رئیس سابق اداره عملیاتی ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام نموده که ارتش این کشور از سال 2007 خود را برای جنگ احتمالی با روسیه آماده نموده بود.

به گفته این مقام نظامی، بعد از سخنرانی ولادیمیر پوتین در اجلاس امنیتی مونیخ که طی آن رئیس جمهوری روسیه به افزایش اقدامات تحمیلی آمریکا و گسترش ناتو به سمت شرق اشاره نموده بود، روشن شد که روسیه ساکت نخواهد نشست و اقداماتی برای مقابله با آنها در نظر خواهد گرفت. در همین رابطه، در آن موقع در ستاد کل ارتش اسناد محرمانه برای اجرای عملیات نظامی در جنگ احتمالی با روسیه تهیه شد، البته رئیس جمهوری وقت اوکراین که در آن موقع ویکتور یانوکوویچ بود، هیچیک از این طرح ها را تأیید ننموده بود.

وی اضافه کرد، در آن موقع حتی مقامات بلندپایه نظامی اوکراینی روسیه را شریک راهبردی این کشور دانسته و مخالف جنگیدن با آن بودند.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 87868

به "هزینه های دفاعی اوکراین طی 7 سال بیش از 4 برابر افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه های دفاعی اوکراین طی 7 سال بیش از 4 برابر افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید