هشدار ارتش چین به عاملان نا آرامی های هنگ کنگ

به گزارش مهسان بلاگ، فرمانده نیروهای ارتش چین در هنگ کنگ برای اولین بار به ناآرامی ها واکنش نشان داد و نسبت به مداخلات خارجی در این منطقه هشدار داد.

هشدار ارتش چین به عاملان نا آرامی های هنگ کنگ

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرمانده نیروهای ارتش چین در هنگ کنگ خاطرنشان کرد در پی وجود نگرانی از مداخلات خارجی، آماده است از حق حاکمیت پکن در این منطقه حفاظت کند.

به نوشته روزنامه گاردین، چن دائوژیانگ فرمانده نیروهای ارتش چین که میزبان مراسم 92 سالگی ارتش آزادی بخش خلق در هنگ کنگ بود، برای اولین بار در مورد ناآرامی های این کشور هشدار داد.

دائوژیانگ با اشاره به این که اعتراضات اخیر هنگ کنگ به طور جدی حیات و امنیت مردم را تهدید می نماید و نباید مورد اغماض قرار گیرد گفت ارتش چین مصمم است از حاکمیت، امنیت، ثبات و آسایش ملی در هنگ کنگ حفاظت کند.

وی همچنین حمایت خود را از کری لام فرماندار هنگ کنگ و پلیس که قاطعانه قانون را اجرا می نماید خاطرنشان کرد.

پیش تر معاون کری لام نیز در مورد دخالت های تایوان و آمریکا در ترتیب دادن اعتراضات در هنگ کنگ هشدار داده بود.

هفته گذشته یکی از مقامات وزارت دفاع چین خاطرنشان کرد پکن به طور قانونی می تواند در امور هنگ کنگ دخالت کند و دولت آن باید برای حفظ نظم عمومی درخواست یاری کند.

همچنین، وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در پاسخ به ادعاهای آمریکا گفت: از سیاستمداران خارجی می خواهد ارسال سیگنال های غلط درخصوص این رفتارهای خشونت آمیز [معترضان] را متوقف نمایند.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از خاتمه یافتن پیمان پیشین با بریتانیا به جمهوری خلق چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

19 خرداد، شهروندان هنگ کنگی در اعتراض به تصویب لایحه ای در مجلس اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمین به چین را میسر می کرد؛ اما به گفته معترضین موجب به خطر افتادن استقلال هنگ کنگ می شد.

25 خرداد ماه، کری لام فرماندار هنگ کنگ خاطرنشان کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد. اما این اقدام او موجب فروکش کردن خشم معترضان نشد.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12919

به "هشدار ارتش چین به عاملان نا آرامی های هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ارتش چین به عاملان نا آرامی های هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید