همتی: نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه بازگردانده شد، مهمترین عامل برونزای اقتصاد کشور تحریم های آمریکا است

به گزارش مهسان بلاگ، رییس کل بانک مرکزی اعلام نمود: نظر به پایش فرایند متغیر های مالی، از اول مهرماه با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر رشد نقدینگی، نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه آن بازگردانده شد.

همتی: نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه بازگردانده شد، مهمترین عامل برونزای اقتصاد کشور تحریم های آمریکا است

عبدالناصر همتی امروز آدینه در حساب کاربری اینستاگرام خود چند نکته در مورد بازار سرمایه را منتشر کرد و نوشت: بانک مرکزی به عنوان مسوول سیاست پولی و اعتباری علاوه بر ضرورت های مهار تورم و یاری به خروج از رکود، روبرو با اثرات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا و نیز تسهیل تامین اقتصادی کسری بودجه بوده است. در این شرایط کاملا پیچیده، اگر نبود مقاومت بانک مرکزی، در مقابل بسیاری از درخواست ها، شرایط پایه پولی و نقدینگی امروز به گونه ای دیگر رقم خورده بود.

وی در این متن می افزاید: به همین دلیل بانک مرکزی به مانند تمام بانک های مرکزی جهان نمی توانست در مورد نیازهای تامین اقتصادی در اوایل شیوع کرونا که اقتصاد طبقات کم در آمد جامعه را متاثر ساخته بود، بی تفاوت باشد. کاهش یک درصد نرخ سپرده قانونی در ابتدای سال با هدف یاری به بانک ها برای تامین و اعطای وام ارزان قیمت به خانوارهای یارانه بگیر و نیز کسب و کارهای آسیب دیده و تامین اقتصادی یاری ودیعه مسکن انجام گرفت.

در بخش دیگری از پیغام همتی آمده است: نظر به پایش فرایند متغیرهای اقتصادی، از اول مهرماه با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر رشد نقدینگی، نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه آن بازگردانده شد. اقدامات احتیاطی برای کاهش ریسک ترازنامه بانک ها نیز طبق برنامه پیش می رود

همتی تاکید نموده است: همراهی دولت در تامین کسری بودجه نیمه اول سال به وسیله انتشار اوراق بدهی قابل تقدیر است و امیدوارم با توجه به مجوزهای قانونی اخذ شده، این فرایند در نیمه دوم سال نیز با جدیت ادامه یابد تا بتوان کسری بودجه سال جاری را به صورت سالم و با کمترین اثرات جانبی بر اقتصاد کلان تامین اقتصادی کرد.

وی در این متن اضافه کرد: بی شک مهم ترین عامل برون زای اقتصاد کشور، ادامه تحریم های یکجانبه و ظالمانه آمریکا علیه کشورمان است هر گونه تحلیل راجع به متغیرهای پولی و قضاوت در مورد عملکرد بانک مرکزی بدون در نظر دریافت تأثیر این آمد بی تردید نمی تواند یک تحلیل جامع علمی و از نظر اجرایی راهگشا باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64317

به "همتی: نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه بازگردانده شد، مهمترین عامل برونزای اقتصاد کشور تحریم های آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی: نرخ سود سپرده قانونی به شرایط اولیه بازگردانده شد، مهمترین عامل برونزای اقتصاد کشور تحریم های آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید