هکرها اطلاعات واکسن فایزر را در اروپا دزدیدند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از فرنس 24، شرکت فایزر ساعاتی قبل بیان کرد که اطلاعات واکسن کرونای این شرکت هک شده است. شرکت آلمانی همکار فایزر موسوم به بی و ان تک نیز این موضوع را تأیید نموده است.

هکرها اطلاعات واکسن فایزر را در اروپا دزدیدند

با ما سفر کنید و با تور مسافرتی به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا که وظیفه ارزیابی و تأیید داروها و واکسن های مورد استفاده در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد حمله را تأیید نموده، اما جزئیات بیشتری در این زمینه افشا ننموده است.

فایزر و بی و ان تک مدعی شده اند که اطلاعات شخصی مشارکت کنندگان در تزریق آزمایشی واکسن این شرکت به دست هکرها نیفتاده است و اما همچنین اعلام نموده اند که انجام این حمله سایبری تأثیری بر زمان بندی آنالیز واکسن فایزر و تأیید آن برای استفاده در کشورهای اروپایی نخواهد گذاشت.

هنوز عامل یا عوامل این حمله، زمان وقوع آن و میزان اطلاعات سرقت شده تعیین نیست و هیچ فرد و گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. بر اساس اعلام رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا بعضی اسنادی که به دست هکرها افتاده مربوط به مجوزهای رگولاتوری برای تأیید استفاده از واکسن کرونای فایزر است و این اسناد برای دیگر کشورها و شرکت هایی که در کوشش برای فراوری واکسن یادشده هستند، ارزشمند است.

در این اسناد اطلاعاتی در خصوص ماهیت واکسن کرونای فایزر، نحوه عملکرد آن در بدن، میزان کارآیی، خطرات و اثرات جانبی آن و بعضی دستورالعمل های دیگر وجود دارد. همچنین فهرستی از همکاران فایزر در فراوری واکسن کرونا در این اسناد وجود داشته که ممکن است موجب حمله سایبری به آنها نیز صورت بگیرد. رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا قبلاً قول داده بود فرایند آنالیز و تأیید واکسن فایزر را تا 29 دسامبر به انتها برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71155

به "هکرها اطلاعات واکسن فایزر را در اروپا دزدیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرها اطلاعات واکسن فایزر را در اروپا دزدیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید