واکسیناسیون 70 هزار قطعه از طیور بومی ایذه مقابل نیوکاسل

به گزارش مهسان بلاگ، سرپرست اداره دامپزشکی ایذه گفت: 70 هزار قطعه از طیور بومی به صورت رایگان مقابل بیماری نیوکاسل واکسیناسیون شدند.

واکسیناسیون 70 هزار قطعه از طیور بومی ایذه مقابل نیوکاسل

داریوش شاهپری گفت: باتوجه به پرورش طیور بومی و در پی آن اندازه حساسیت این پرندگان به بسیاری از بیماری ها و آلودگی ها، خسارت های زیادی به روستاییان و پرورش دهندگان تحمیل می گردد.

او ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع بیماری، بیش از 70 هزار قطعه طیور بومی مقابل نیوکاسل در نقاط مختلف به صورت رایگان واکسینه شدند.

سرپرست اداره دامپزشکی ایذه می گوید: نیوکاسل یک بیماری ویروسی و واگیردار شایع در مزارع پرورش طیور صنعتی و طیور بومی و مشترک میان بسیاری از پرندگان است و می تواند دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی را درگیر کند.

آقای شاهپری گفت: راه انتقال طبیعی بیماری را ترشح ها، فضولات و تماس با طیور آلوده بیان کرد و ادامه داد: اسهال، پیچش گردن، سیاه شدن تاج و ریش، بی اشتهایی، تب و مرگ و میر بالا و ناگهانی از مهم ترین علائم بروز این بیماری هستند.

او با بیان اینکه درمان بیماری نیوکاسل مشکل بود و امکان موفقیت آن ضعیف است، ادامه داد: بعلاوه از لحاظ مالی نیز درمان طیور بیمار ارزان نیست، بنابراین تنها راه مبارزه انجام به موقع واکسیناسیون و رعایت نکات بهداشتی است.

خبرنگاران خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 مهر 1401 بروزرسانی: 22 مهر 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109215

به "واکسیناسیون 70 هزار قطعه از طیور بومی ایذه مقابل نیوکاسل" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکسیناسیون 70 هزار قطعه از طیور بومی ایذه مقابل نیوکاسل" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 70 هزار قطعه از طیور بومی ایذه مقابل نیوکاسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید