وزیران خارجه امریکا و روسیه برای مذاکره توافق کردند

به گزارش مهسان بلاگ، یک منبع مطلع در دستگاه دیپلماسی روسیه از توافق مسکو و واشنگتن برای دیدار وزرای امور خارجه دو کشور اطلاع داد.

وزیران خارجه امریکا و روسیه برای مذاکره توافق کردند

به گزارش ایرنا، این منبع دیپلماتیک که نامی از وی برده نشده است به خبرگزاری ریانووستی گفت: درباره آنالیز امکان دیدار سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با همتای آمریکایی خود مایک پمپئو توافق حاصل شده و آنان احتمالا در حاشیه نشست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) که قرار است در سنگاپور برگزار گردد، با هم دیدار نمایند.

نشست منطقه ای آ.سه.آن قرار است دوم تا چهارم آگوست (11 تا 13 مرداد) در سنگاپور برگزار گردد.

وی همچنین احتمال برگزاری نشست وزرای خارجه دو کشور را زودتر از زمان پیش بینی شده، بعید ندانست.

شرکت نمایندگان نشست سال جاری آ.سه.آن را نمایندگان 26 کشور از جمله روسیه و آمریکا تشکیل می دهند.

اتحادیه آسه آن ، یک سازمان بین المللی سیاسی، مالی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است.

این سازمان سال 1967 میلادی توسط تایلند، اندونزی، مالزی، سنگاپور و فیلیپین برای همبستگی علیه گسترش کمونیست در ویتنام و شورش های درون مرزهای این کشورها تأسیس شد.

روابط روسیه و آمریکا در سال های اخیر تیره شده است و در واقع امید مقام های روس برای بهبودی روابط دوجانبه پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ برآورده نشد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، تنش ها در روابط دوجانبه تشدید شد و آمریکا چند بسته تحریمی دیگر در خصوص روسیه وضع کرد که بعضی از آنها تعجب روس ها را در پی داشت چرا که بعضا تکراری بود.

در ادامه اقدامات آمریکا علیه روسیه، شمار زیادی از دیپلمات های این کشور اخراج و پنج ساختمان متعلق به روسیه که دارای مصونیت دیپلماتیک بودند، تصرف شد.

به گفته مقام های روس، طرف آمریکایی همچنین تمایلی برای دیدار سران دو کشور نشان نمی دهد و بین مقام های دو کشور هیچ دیداری برگزار نمی گردد و روابط و همکاریهای دوجانبه به پایین ترین سطح سقوط نموده اند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 دی 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 25748

به "وزیران خارجه امریکا و روسیه برای مذاکره توافق کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیران خارجه امریکا و روسیه برای مذاکره توافق کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید