وعده انقلاب در خودروسازی با بایتون

به گزارش مهسان بلاگ، اولین ماشینی است که در فرمانش یک نمایشگر دارد.

وعده انقلاب در خودروسازی با بایتون

علاوه بر نمایشگر 48 اینچی در داشبورد یک نمایشگر لمسی بزرگ در فرمان بایتون قرار گرفته است

بایتون (Byton)، خودروساز نوپای چینی، یک سال پس از نمایش کانسپتی از اولین مدل خود در نمایشگاه لوازم الکترونیکی، دوباره به لاس وگاس برگشت تا اعلام کند ام-بایت را با 90 درصد شباهت به کانسپت تا سرانجام سال 2019 به بازار عرضه خواهد نمود.

ام-بایت، اولین مدل بایتون، یک شاسی بلند الکتریکی است که با هدف رقابت با تسلا به بازار عرضه می گردد. این ماشین به بزرگترین نمایشگر خودرو در دنیا با ابعاد 48 اینچ مجهز است و اولین ماشینی است که در فرمانش یک نمایشگر دارد. علاوه بر این دو، یک نمایشگر لمسی دیگر در کنسول وسط برای سرنشین کنار راننده و دو نمایشگر برای سرنشینان عقب دارد.

این نمایشگر ها با هوش مصنوعی شرکت آمازون به نام الکسا مدیریت می گردد و راننده می تواند علاوه بر لمس نمایشگر با حرکت دست یا دستور های صوتی این سیستم را کنترل کند. ماشین با سیستم تشخیص صورت، راننده را شناسایی می نماید و تنظیم های ویژه او از جمله، ترافیک در راستا خانه یا محل کار، قرار های کاری و فهرست تماس های تلفنی او را نمایش می دهد. موسیقی مورد علاقه او را هم پخش می نماید.

بایتون ابتدا در چین و با قیمت پایه 45 هزار دلار به بازار عرضه خواهد شد

ماشین تا حد زیادی خودران است و مثلا در ترافیک برای حرکت نیازی به راننده ندارد. ام-بایت ابتدا در چین و با قیمت پایه 45هزار دلار به بازار عرضه شده و سپس در اروپا و آمریکا فروخته خواهد شد.

موتور ماشین الکتریکی است و به گفته کارخانه ارزان ترین مدل ماشین با هر بار شارژ می تواند تا 400 کیلومتر حرکت کند و شارژ باتری ها تا هشتاد درصد تنها نیم ساعت طول می کشد. بایتون توسط مدیران سابق نیسان، تسلا و ب ام و و با حمایت سرمایه گذاران چینی تنها سه سال است که فعالیت خود را شروع نموده است.

این شرکت اولین کارخانه چینی نیست که با وعده دگرگونی در صنعت خودرو به صحنه وارد می گردد، اما برخلاف شرکت های دیگر تاکنون به وعده های خود وفادار بوده است.

محصول بعدی بایتون یک سدان کاملا خودران است که در سال 2021 به بازار عرضه خواهد شد

در صورتی که بایتون بتواند اولین مدلش را طبق زمان بندی اعلام شده به بازار عرضه کند، این شرکت واقعا توانسته خودروسازی به شیوه معمول در دنیا را به چالش بکشد.

عرضه یک ماشین جدید در شرکت های خودروسازی بزرگ معمولا پنج سال طول می کشد. بایتون که شرکتی کوچک و تازه کار است توانسته این زمان را به حدود سه سال کاهش دهد.

مدیران این شرکت می گویند برداشت بایتون از ماشین فراتر از یک وسیله نقلیه است. آن ها خودرو را یک محصول هوشمند شبیه به تلفن همراه تعریف می نمایند و به جای الگوبرداری از شیوه کار خودروسازان، محصولاتشان را با الهام از شرکت های فن آوری فراوری می نمایند.

محصولات بایتون در کارخانه ای با ظرفیت 300 هزار دستگاه در نانجینگ در چین ساخته می گردد. مدل دوم این کارخانه یک سدان کاملا خودران به نام کی-بایت است که جلوپنجره دیجیتال دارد و قرار است در سال 2021 به بازار عرضه گردد.

برای اولین بار سیستم شناسایی اثر انگشت در خودرو به کار گرفته خواهد شد

هیوندای از سال آینده در ماشین هایش سیستم شناسایی اثر انگشت را جایگزین کلید خواهد نمود. این سیستم که مشابه با روش بازکردن قفل تلفن های همراه کار می نماید برای اولین بار است که در یک ماشین به کار گرفته می گردد.

اولین مدل هیوندای که از این سیستم استفاده می نماید شاسی بلند سانتافه است که در بازار چین فروخته می گردد. رانندگان با اثر انگشت خود می توانند در ها را باز نموده و ماشین را روشن نمایند.

در های مدل جدید هیوندای سانتافه با شناسایی اثر انگشت راننده باز می گردد

هیوندای می گوید در آینده و با توسعه این سیستم، ماشین با شناسایی اثر انگشت می تواند انتخاب های دیگر راننده از جمله جایگاه، آینه و سیستم صوتی را تنظیم کند. به گفته کارخانه کره ای این سیستم طوری طراحی شده که به سختی می توان آن را هک کرد و احتمال خطای آن یک در 50 هزار است که از کلید های هوشمند کنونی پنج برابر امن تر است.

خودروسازان دیگر هم به دنبال روش هایی تازه برای جایگزین کردن کلید ماشین هستند. در لوکس ترین مدل ولوو، S90، کلید یک انتخاب سفارشی است و ماشین تنها به وسیله تلفن همراه باز و بسته می گردد.

رانندگان ب ام و سری 3 جدید هم می توانند در های ماشین را با تلفن همراه خود باز و بسته نمایند. جگوار و لندروور هم برای رانندگانی که نخواهند کلید خود را حمل نمایند، دستبندی پلاستیکی ساخته که با نزدیک کردن آن به دستگیره ها، در های ماشین باز می گردد.

مدل الکتریکی نیسان به نام لیف پرفروش ترین ماشین سال 2018 در نروژ بود

سهم ماشین های الکتریکی از فروش خودرو در نروژ با ثبت رکوردی تازه در دنیا به حدود یک سوم رسید. تازه ترین آمار فروش نشان می دهد فروش خودرو های الکتریکی در نروژ در سال 2018 با بیش از ده درصد افزایش به پنجاه هزار دستگاه رسید.

نروژ با وجود منابع غنی نفت، کنار گذاشتن موتور های درون سوز و استفاده بیشتر از خودرو های الکتریکی را تشویق می نماید.

فروش ماشین هایی که از سوخت فسیلی استفاده می نمایند از سال 2025 در نروژ ممنوع خواهد شد. دولت برای ترغیب خریداران عوارض خرید ماشین های معمولی را افزایش داده و در عوض از خریداران ماشین های الکتریکی مالیات نمی گیرد.

علاوه بر این، تسهیلات دیگری از جمله پارکینگ و شارژ مجانی هم در اختیار خریداران ماشین های الکتریکی قرار داده می گردد.

نروژ با جمعیت پنج میلیون نفر، پس از چین و آمریکا سومین بازار بزرگ خودرو های الکتریکی در دنیا است.

فروش ماشین های الکتریکی در چین و آمریکا هم در سال 2018 رشد زیادی داشت. در یازده ماه اول سال 2018 بیش از یک میلیون ماشین الکتریکی در چین فروخته شد و این تعداد در آمریکا بیش از 350 هزار دستگاه تخمین زده می گردد. با این حال سهم ماشین های الکتریکی از بازار این دو کشور حدود دو درصد است.

مدل جدید پل استار با تسلا مدل 3 رقابت خواهد نمود

پل استار، زیرمجموعه خودرو های اسپرت الکتریکی ولوو، با انتشار عکسی بیان کرد به زودی یک مدل جدید رونمایی خواهد نمود.

پل استار 2، اولین ماشین تمام الکتریکی گروه خودروسازی ولوو است که قرار است با تسلا مدل 3 رقابت کند. ولوو می گوید قوی ترین موتور ماشین 400 اسب بخار قدرت دارد و با هر بار شارژ می تواند حداکثر 480 کیلومتر حرکت کند. قیمت ماشین هم بین 45 تا 55 هزار دلار تخمین زده می گردد.

به احتمال زیاد پل استار 2 با الهام از کانسپتی ساخته می گردد که ولوو دو سال پیش نمایش داد

پل استار عکسی از نمای پشت ماشین منتشر نموده که جزییات زیادی از ظاهر ماشین نشان نمی دهد. اما شباهت این عکس با کانسپی که ولوو دو سال پیش نمایش داد زیاد است.

این دومین ماشینی است که پل استار در برنامه فراوری دارد. پیش از به بازار آمدن پل استار 2، این شرکت یک کوپه به نام پل استار 1 را فراوری خواهد نمود که قوای محرکه هیبرید با قدرت 600 اسب بخار دارد.

اولین مدل پل استار یک کوپه 600 اسب بخاری با قوای محرکه هیبرید است

پل استار 2 اولین ماشینی خواهد بود که با سیستم عامل اندروید شرکت گوگل ساخته می گردد. تا کنون دسترسی به امکانات سیستم عامل اندروید در ماشین تنها به وسیله اتصال به تلفن همراه ممکن بود. اما در سیستم جدید نیازی به اتصال به تلفن نیست و سیستم عامل با امکاناتی بیشتر در خودرو نصب شده است و از جمله می تواند دستورات صوتی راننده را اجرا کند.

پل استار می گوید ماشین هایش را به جای نمایندگی های فروش در غرفه هایی موقت که در مراکز خرید به مردم عرضه خواهد نمود. مشتریان پل استار همچنین می توانند به جای خرید ماشین آن را به وسیله یک سیستم اشتراک کرایه نمایند.

زمان عرضه پل استار 2 به طور رسمی اعلام نشده است. اما پیش بینی می گردد این ماشین تا سرانجام سال 2019 به بازار بیاید.

منبع: بی بی سی

georgiaro.ir: تور گرجستان ارزان قیمت | تور تفلیس، باتومی، تور لحظه آخری گرجستان

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: فرادید
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10911

به "وعده انقلاب در خودروسازی با بایتون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده انقلاب در خودروسازی با بایتون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید