پارک و قلعه ونسن؛از ارزشمندترین مکان های دیدنی پاریس، عکس

به گزارش مهسان بلاگ، عاشقان معماری باستانی، دوستداران تاریخ و هواداران فرانسوی نباید بازدید از این پارک و قلعه را از دست بدهند. شاید پیش خود فکر کنید، در پاریس قلعه ها و پارک های جذاب زیادی وجود دارند و فرق پارک و قلعه ونسن یا وینسنس با آن ها در چیست؟ تفاوت این قلعه با سایر قلعه ها در ساختار معماری آن است. همچنین، تاریخ و گذشته بسیار جالب و حیرت انگیزی دارد.

پارک و قلعه ونسن؛از ارزشمندترین مکان های دیدنی پاریس، عکس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

پس با خرید بلیط هواپیما پاریس به این شهر پرهیاهو سفر کنید تا بناها و پارک های زیبای آن را از نزدیک ببینید.

معرفی پارک و قلعه ونسن یا وینسنس

پارک ونسن در شرق پاریس واقع شده است و به سبک انگلیسی ساخته شده است. نام این پارک از دهکده ای با همین نام در کنار پارک گرفته شده است. پارک ونسن منطقه ای است که هیچ سکنه ای در آن وجود ندارد و به همین دلیل همچون پارک بولونی به عنوان بخشی از نواحی پاریس تلقی نمی گردد. اما به لحاظ اداری منطقه 12 پاریس است.

این پارک بسیار وسیع و عظیم حدود 9947 کیلومتر مربع مساحت دارد که 4 برابر هاید پارک لندن و 3 برابر سنترال پارک نیویورک وسعت دارد. در ابتدا شاهان فرانسه از این منطقه به عنوان شکارگاه سلطنتی استفاده می کردند. اما بعدها پس از انقلاب کبیر فرانسه به محل تمرینات نظامی تبدیل گشت. در سال 1860 و در زمان فرمانروایی ناپلئون سوم، پارک ونسن یا وینسنس تشکیل یافت. در سال 1929 نیز، به منطقه 12 پاریس الحاق شد.

قلعه ونسن یا وینسنس در بخش انتهایی این پارک واقع شده است. کاخ وینسن در قرن چهاردهم به عنوان کاخ دوم شاهان فرانسه مورد استفاده قرار می گرفت و هم اکنون به عنوان موزه مورد بازدید عموم نهاده شده است. یکی دیگر از سازه های موجود در پارک وینسن، عمارت ردوت دوگرای است که در بخش جنوب غربی پارک واقع شده است. این عمارت از ساخته های نظامی قرن نوزدهم و عصر لویی فیلیپ پادشاه فرانسه است. یک باغ وحش نیز به وسعت 14.5 هکتار در غرب پارک ونسن یا وینسنس واقع شده است.

چرا بازدید از پارک و قلعه ونسن یا وینسنس پیشنهاد می گردد؟

پارک ونسن که جنگل ونسن نیز نامیده می گردد، بیش از 9 هکتار وسعت دارد و به جرأت می توان آن را عظیم ترین فضای سبز پاریس نامید. در این پارک 4 دریاچه به نام های Lac de Gravelle در جنوب شرقی، Lac de Saint-Mande در شمال غرب، Lac de Minimes در شمال شرق و Lac Daumesnil در منتهی غرب وجود دارند. از دیگر بخش های این فضای سبز وسیع می توان مرکز اسب سواری، پارک گل، قلعه ونسن، پارک حیوانات، محوطه پیاده روی و دوچرخه سواری را نام برد.

بازدید از بخش های مختلف پارک وینسن یا وینسنس

قلعه ونسن (Vincennes): قلعه باشکوه وینسن از قلعه های پادشاهی قرن 14 و 17 است و در شرق پاریس و شهر ونسن واقع شده است. بنای این قلعه بسیار مستحکم است و برج های دایره ای در گوشه های آن وجود دارند.

پارک گل ها یا پارک فلورال (Parc Floral Paris): این پارک بخشی از پارک وینسن بوده و یکی از زیباترین پارک های شهری و پارک گیاه شناسی پاریس در منطقه 12 است. در این پارک 3000 گونه گیاهی و صدها نوع گل وجود دارند. یکی از دلایل معروفیت و شهرت این پارک، وجود گونه های مختلف گل زنبق در آن است. علاوه بر این، بعضی ویژگی های جذاب آن برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر می نمایند شامل معماری جالب سبک ژاپنی، زمین گلف مینیاتور، چمن پیک نیک، باغ مجسمه سازی، تنیس روی میز و آثاری از الکساندر کالدر و آلبرتو جیکومتتی هستند.

باغ وحش ونسن (parc zoologique de Paris): باغ وحش پاریس که پیشتر پارک جانورشناسی نام داشت، امروزه با نام باغ وحش ونسن شناخته می گردد. این باغ وحش به عنوان مکمل جاردن د پلانتس طراحی شده و برای مشاهده رفتار و زندگی حیوانات در یک محیط مناسب اختصاص داده شده است. این باغ وحش در از نوامبر سال 2008 تا آوریل 2014 به دلیل کوچک بودن فضای باغ وحش و فرسودگی و همچنین عدم انطباق با معیارها و استانداردهای قرن بیست و یکم بسته شد. انتها در دسامبر سال 2011 باغ وحش ونسن مورد بازسازی نهاده شد و این فرایند بیش از دو سال و نیم طول کشید. پس از سرانجام بازسازی، باغ وحش ونسن به 5 محیط طبیعی (Biozones) دسته بندی شد. با این کار بهبود محیط زیست افزایش یافت.

چگونه به پارک و قلعه ونسن یا وینسنس برویم؟

برای رفتن به پارک و قلعه ونسن یا وینسنس از مترو خط 1، 8 و یا RER A می توان استفاده کرد. همچنین، می توان از اتوبوس های شماره 46 ، 112 و 325 استفاده کرد.

چه جاهای دیدنی دیگری در نزدیکی پارک و قلعه ونسن یا وینسنس وجود دارند؟

باغ مطالعات گیاه شناسی: 2.7 کیلومتر

سیرک پیندِر (Cirque Pinder) فاصله: 4.6 کیلومتر

بنای یادبود پاویلیون بالتارد (Pavillon Baltard) فاصله: 5.5 کیلومتر

پارک اسکیت بورد: 5.5 کیلومتر

پارک بِرسی: 5.8 کیلومتر

کتابخانه ملی فرانسه: 6.2 کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی پارک و قلعه ونسن یا وینسنس وجود دارند؟

فاصله پارک و قلعه ونسن یا وینسنس تا:

هتل Hôtel Du Château Vincennes فاصله: 1 کیلومتر

هتل Le Mansart فاصله: 1.5 کیلومتر

هتل Le Ruisseau فاصله: 1.8 کیلومتر

هتل Le Vincennes فاصله: 1.9 کیلومتر

هتل le Kleber فاصله: 2.7 کیلومتر

چه رستوران و غذاخوری هایی نزدیکی پارک و قلعه ونسن یا وینسنس وجود دارند؟

فاصله پارک و قلعه ونسن یا وینسنس تا:

رستوران Bioteafood فاصله: 240 متر

رستوران El Gringo فاصله: 290 متر

رستوران Le Château Des Vignerons فاصله: 300 متر

رستوران Le CO2 فاصله: 750 متر

رستوران Le Club Foch فاصله: 1 کیلومتر

رستوران La Table Des Troys فاصله: 1.4 کیلومتر

منبع: گردشبان
انتشار: 14 آبان 1399 بروزرسانی: 14 آبان 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 62737

به "پارک و قلعه ونسن؛از ارزشمندترین مکان های دیدنی پاریس، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک و قلعه ونسن؛از ارزشمندترین مکان های دیدنی پاریس، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید