پاسداشت میلاد کیایی نوازنده پیشگام سنتور در ارسباران

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، مراسم بزرگداشت میلاد کیایی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت سنتور به پاس 6 دهه فعالیت هنری ساعت 18 آدینه 27 آذر با همکاری موسسه راد نواندیش در فرهنگسرای ارسباران برگزار می گردد.

پاسداشت میلاد کیایی نوازنده پیشگام سنتور در ارسباران

سخنرانی محمد سریر، پخش کلیپ زندگینامه میلاد کیایی، اجرای موسیقی در چند نوبت توسط هنرجویان استاد، اجرای سنتورنوازی کیایی با آواز رشید وطن دوست و پیانونوازی بردیا صدر نوری بخش هایی از این برنامه است.

میلاد کیایی به عنوان اولین شهروندی که نام میلاد برای او برگزیده شده، یکم مهر ماه سال 1323در خانواده ای آشنا به موسیقی به دنیا آمد. پدر وی تار و سنتور را به سبک قدما می نواخت. کیایی از هشت سالگی نوازندگی سنتور را نزد پدر و سپس ردیف های موسیقی را نزد برادر بزرگش ایرج فرا گرفت. اولین فعالیت هنری این نوازنده نیز در سن دوازده سالگی با برنامه کودک رادیو آغاز شد. او سال ها بعد و در سنین نوجوانی مسئولیت اجرای چندبرنامه رادیویی و تلویزیونی نظیر احساس و اندیشه و بزم جمعه را به مدت چهار سال برعهده گرفت. این آهنگساز سال 1342 در سن هفده سالگی در مسابقات هنری آکادمی های سراسر کشور در رشته موسیقی (ساز سنتور) مقام نخست را کسب کرد و همان زمان برای مدت پنج سال نیز مدرس موسیقی کلاس های فوق برنامه موزیکولوژی وابسته به دانشگاه تهران شد.

تاکنون متجاوز از یکصد قطعه آهنگ از آثار میلاد کیایی توسط ارکسترهای بزرگ و کوچک و همچنین گروه های موسیقی ملی ا ز جمله پگاه، ابر بی باران، سبزه زار، موسیقی روی تم های محلی ایران، چرا، یاد، حباب، یتیم سه گاه، این توضیح بی نهایت، سارا، قطعاتی برای سنتور و ارکستر، کوه های سفید، طلوع، راز آشکارا، گریز، مهر و ماه، شور و شادی، نقش تازه، گل آفتاب به مرحله اجرا و ضبط درآمده است. این آهنگساز تا کنون برای 18 فیلم سینمایی و سریال های تلویزیونی موسیقی متن ساخته است. ضمن اینکه وی ابداعاتی روی کوک سنتور و تالیفاتی در زمینه گام ها و فواصل بین پرده های مقامات موسیقی ایران دارد.

کیایی در سال 1380 پیروز به دریافت درجه دکترای موسیقی در رشته نوازندگی و آهنگسازی از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور شد و به همین مناسبت نیز استاد علی تجویدی هنرمند صاحب نام موسیقی ایران با وجودی که آن موقع در بستر بیماری بود طی مراسمی لوح افتخار هنری را به خاطر چهل سال فعالیت هنری به ایشان اهدا کرد. کیایی تاکنون کنسرت های متعددی در کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، آمریکا، سوئد، هلند و انگلیس برگزار نموده است.

pariha.com: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

malayro.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20866

به "پاسداشت میلاد کیایی نوازنده پیشگام سنتور در ارسباران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسداشت میلاد کیایی نوازنده پیشگام سنتور در ارسباران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید