مرکز بلژیک چه نام دارد؟

به گزارش مهسان بلاگ، بروکسل به اسم مرکز بلژیک دارای جذابیت منحصر به فردی است که متاسفانه بیشتر جهانگرد های ایرانی از آن غافل هستند. بروکسل از نظر گردشگری برای بلژیک و اروپا دارای اهمیت فراوانی است. در ادامه با خبرنگاران همراه شده ومرکز بلژیک، بروکسل را بهتر و بیشتر از قبل بشناسید.

مرکز بلژیک چه نام دارد؟

مرکز بلژیک کجاست؟

بروکسل مرکز بلژیک و از مهم ترین مقاصد جهانگردی دنیا به تعداد می رود. هم چنین به علت مقر اصلی اتحادیه دولت های اروپایی در این شهر می توان آن را در کل قاره اروپا دارای ارزش دانست؛ فرهنگ جالب، غذاهای متنوع، تاریخ بی نظیر بروکسل واقعا می تواند آن را به یک شهر به یاد ماندنی در سفر تبدیل کند. البته مرکز بلژیک هم مانند بسیاری از مرکز های دنیا جزء گران ترین شهر ها محسوب می گردد و از این لحاظ برای بعضی از گردشگران به صرفه نیست. آب و هوای مرکز بلژیک معتدل است و در طول سال باران های نم نم و مداوم می بارد که شاید برای همه خوشایند نباشد. حمل و نقل در بروکسل بسیار راحت است و می توان با استفاده از وسایل نقلیه عمومی هزینه های خود را در سفر به این کشور و شهر کاهش داد. وافل بلژیکی یک نوع نان بسیار لذیذ است که جزء خوراکی های معروف بروکسل محسوب می گردد. همین طور سیب زمینی سرخ نموده بلژیکی مخصوص با سس مایونز هم خیلی مشهور است.

تماشای ترین جاذبه ها و مکان های گردشگری مرکز بلژیک

موزه شهر بروکسل : در اولین یکشنبه هر ماه رایگان است.

حتما بخوانید: مقرون به صرفه ترین مقاصد گردشگری دنیا+ تصاویر

میدان گرند پالاس: مشهورترین میدان بروکسل با تعداد زیادی فروشگاه و کافه است که می تواند تجمع جهانگرد ها را در خود داشته باشد.

میدان گرند سابلون: مناسب ترین مکان برای خرید شکلات های معروف بلژیکی و گشت و گذار است.

قلعه van Gaasbeek: این قلعه منحصر به فرد متعلق به قرون وسطی در خارج از شهر بروکسل واقع شده است.

جنگل آبی : این جنگل، پوشیده از گل های بسیار خوش رنگ شناور بر روی آب و یکی از فوق العاده ترین جاذبه های طبیعی بروکسل و بلژیک به تعداد می رود.

پارک آبی oceade : این پارک محبوب ترین پارک آبی بروکسل است که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می نماید.

محله Marolles: از قدیمی ترین محله های بروکسل و برترین گزینه برای آشنایی با تاریخ و فرهنگ بلژیک است.

موند دِ آرت | Mont des Art :این جاذبه گردشگردی بروکسل، مرکز بلژیک به معنای کوه هنر است که در تپه ای نزدیک به ایستگاه مرکزی بروکسل، یکی از معروف ترین میراث لئوپولد دوم هست. آرزوی پادشاه سازنده بلژیک یک هسته فرهنگی پیشرفته در خارج از پنجره های کاخ سلطنتی بود که این آرزوی او به یک باغ زیبا منجر شد. از آن به بعد هم موزه های باشکوه و بناهای فرهنگی زیادی در آن محله و منطقه بنا شد.

موزه آلات موسیقی Musical Instruments Museum: این موزه در مونت د آرت واقع شده است و یکی از برترین جاذبه های بروکسل است.

اروپای کوچک | Mini-Europe: در مرکز بلژیک کل اروپا را یک جا تماشا کنید. جاذبه های اروپا به صورت مینیاتوری در این فضا طراحی و ساخته شده اند که بی شک تماشا آن ها اطلاعات و حس و حال خوبی به گردشگران می دهد.

کلیسای جامع سنت میشل و سنت گودولا: از شاهکارهای معماری گوتیک که 300 سال به طول انجامیده است. هم چنین این کلیسا محل تاجگذاری، ازدواج، تولد، ترحیم و... خانواده های سلطنتی به تعداد می رود.

بویس د لا کامبر: اگر طبیعت گردی را دوست دارید حتما از این دریاچه قلب مانند تماشا کنید.

موزه و خانه مگریته: موزه مگوریته دربرگیرنده آثار بااهمیتی هم چون امپراطوری نور است و خانه او مکانی است که مگریته در آن زندگی و رشده نموده است.

کاخ عظیم: این کاخ در لیست دنیای یونسکو ثبت شده است. کاخ عظیم در کنار تالار شهر از قرن 40،15 خانه مجلل و مایسون دو روی واقع شده است.

اتومیوم : 9 توپ استیل عظیم به طور خارق العاده ای تعادلشان را حفظ نموده اند. مهندس این بنای بی نظیر آندره واترکین این غول120 متری را در سال 1958 طراحی کرد که هم اکنون جزء نمادهای شهر بروکسل به شمار میرود و مخاطبان زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند.

گالری های سلطنتی سنت هوبرت: جزء اولین منطقه ها و تالارهای خرید در اروپا به تعداد می رود. این جاذبه باشکوه به سه تالار مهم گالری ملکه، شاه و پرنس مشهور است.

میما: از نوترین موزه های بروکسل موزه هنر میلنیوم ایکون کلست است. این موزه در برگیرنده نقاشی های خیابانی تا فرهنگی و دیجیتالی است.

خانه های ویکتور هورتا : بروکسل با این خانه ها نشان از معماری با اصالت و هنری غنی دارد. هتل تاسل و هتل سولوای با معماری خود که در آن منحنی های بی نظیر و کار فوق العاده دکوراسیون با یاری آهن و ... به نمایش در آمده اند. حاکی از این مسئله است.

ویلا امپاین: با شروع قرن 20 هنر نو صندلی خود را به هنر تزئینی داد و بلژیک دوباره مکانی برای ساخت معماری های نو شد. ویلا امپاین هم به وسیله معماری سوئیسی ساخته شده است که با بهره گیری از تقارن درست و مواد غنی به کار رفته در آن شاهکار این تحول و جنبش خوانده می گردد .

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 92983

به "مرکز بلژیک چه نام دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز بلژیک چه نام دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید