پدیده مشهد: این یک اتفاق نیست

به گزارش مهسان بلاگ، استادیوم جذاب، یحیی گل محمدی، بازیکنان جوان، تیمی خوش نفس و البته یک خلعتبری در خدمت تیم را باید از عوامل مهم موفقیت پدیده نامید. این موفقیت اتفاقی نیست.

پدیده مشهد: این یک اتفاق نیست

به گزارش خبرنگاران ، حمیدرضا عرب،چرا پدیده آن بالا است؟ چرا پدیده صدرنشین لیگ است؟ لابد بعد از این پرسش ها بلافاصله ماجرای پدیده رضا مهاجری به ذهن متبادر می گردد، تیمی که فصل پیش هم تقریبا همین شرایط را در هفته های آغازین داشت اما از هفته دهم به بعد سیرنزولی را پیمود به خصوص از زمانی که با کسر شش امتیاز روبرو شد. تحلیل درست این پدیده اما زمان بیشتری را می طلبد و شاید به واسطه تحقیقات دقیق میدانی تیم کنونی بیش از 10 هفته و حتی شاید تا انتها لیگ همین وضعیت را حفظ کند. پدیده این فصل با پدیده قبل تفاوت های زیادی دارد.

یک تفاوت بزرگ این است که موانع برای برگزاری تمام بازی های این تیم در استادیوم امام رضا(ع) برداشته گردیده است. استادیومی که آن قدر برای مشهدی ها جذاب بوده که میانگین 7تا 8 هزار تماشاگر را در همین فصل برجا بگذارد. این تعداد تماشاگر قطعا آورده مالی نسبتا خوبی را هم برای باشگاه مشهدی به همراه می آورد تا بخشی از مشکلات مالی این باشگاه پاسخ داده گردد. پدیده فصل قبل حتی این مزیت نسبی را هم نداشت و نمی توانست از ظرفیت درآمد زایی از طریق بلیت فروشی بهره بگیرد به این دلیل که غالبا چیزی در حدود هزار تماشاگر برای تماشای بازی های این تیم در استادیوم ثامن حاضر می شدند. استادیوم ثامن به دلیل دوری از مرکز شهرو نداشتن امکانات مطلوب کشش آن چنانی ایجاد نمی کرد اما استادیوم امام رضا(ع) جذابیت های بسیاری دارد و آن هایی که کمتر دل بستگی به فوتبال دارند هم بی میل نیستند که یک بار لذت تماشای فوتبال در این استادیوم فوق مدرن و پیشرفته را که دردل شهر نهاده گردیده، بچشند. دلیل دیگری که میانگین تعداد تماشاگران پدیده را در فصل جاری فزونی بخشیده حذف تیم مشکی پوشان است. حالا فوتبال دوستان مشهدی قدری متحد تر به نظر می رسند تا شاید تک نماینده شان در لیگ برتر را با حمایت های بیشتر حفظ نمایند.

نگاه را که از روی سکوها برداری و به نیمکت پدیده خیره شوی، یکی دیگر از دلایل موفقیت های این تیم را به خوبی درک می کنی. یحیی گل محمدی مربی خوش فکری است و مرموزی خاصی در چهره دارد که هر تیمی را می تواند با خود به صندلی قابل توجهی ببرد. یحیی در ذوب آهن هم که بود به موفقیت های بزرگی رسید و در پرسپولیس هم تیم قابل احترامی ساخت. او حالا با نماینده مشهد دنیای جدیدی را پیش روی خود متصور است و احتمالا می خواهد توانمندی هایش در مربیگری را در نقطه ای دیگر به رخ فوتبال ایران بکشد. حسن مربیگری یحیی علاوه بر خوش فکری، اتکا به جوان ها است. او در پدیده با همین روش کارش را کلید زده است. امروز دیگر بازیکنانی همچون محمد قاضی، محمد خانزاده، مشخص عباسیان، اکبرایمانی وشهاب گردان را این تیم نمی بینیم تا پدیده با ترکیبی جوان تر و شاید جفت و جور تر گام به رقابت های لیگ برتر بگذارد.

در 5 بازی که از پدیده دیدیم آن ها تیم خوش نفسی بوده اند. نکته ای که کارشناسان فوتبال مشهد نیز به آن اذعان دارند و بر این باورند که دوندگی بالا موجبات موفقیت های این تیم درهفته های آغازین را فراهم نموده است. در واقع پدیده دارد از ناهماهنگی و نا موزونی بسیاری از تیم ها در هفته های آغازین لیگ بیشترین بهره را می برد. دراین میان نباید از نقش کلیدی محمد رضا خلعتبری هم غافل بود. بازیکنی که در اوج آمادگی فوتبالی در خدمت تیم را ارائه می نماید. خلعتبری این روز ها در پدیده در اوج به سر می برد، درست مانند 5 فصل پیش که بازیکن پرسپولیس بود.

از پدیده احتمالا باز هم تعریف خواهیم کرد. تیمی که با وجود مشکلات مالی، پیش روی محسوسی در لیگ برتر داشته است. تیمی که حالا بر خلاف فصول قبل حمایت مسئولان ورزشی و سیاسی استان را هم پشت خود می بیند و این طیف حتی برای تماشای بازی های این تیم به استادیوم امام رضا(ع) هم می رود که تحولات هم کم در نتایج فصل هجدهم آن ها تاثیرگذار نبوده است.

9-250

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 28 مهر 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 665

به "پدیده مشهد: این یک اتفاق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده مشهد: این یک اتفاق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید