چرا در دوران شیوع کرونا نباید به سفر برویم؟

به گزارش مهسان بلاگ، در حالی که متولیان بهداشت سفر را منع نموده؛ هتل ها در شهر های گردشگری مسافر نمی پذیرند و بعضی استان ها از ورود مسافر جلوگیری می نمایند و مراکز تفریحی و گردشگری بسته است، دیگر سفر معنایی ندارد.

چرا در دوران شیوع کرونا نباید به سفر برویم؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، ویروس کرونا در کشور و چندین استان پر جمعیت که تردد در آن ها نیز زیاد است مانند شهر های قم گیلان و تهران شیوع گسترده تری پیدا نموده است. از سوی دیگر استان های دیگر نه تنها مسافر نمی پذیرند بلکه از ورود مسافر غیر بومی نیز جلوگیری می گردد. استان های گیلان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، زنجان، اصفهان، البرز، سمنان، گلستان، فارس، خوزستان، یزد، اردبیل، کرمانشاه، کرمان، همدان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، قشم و کیش، خراسان شمالی، ایلام، بوشهر و لرستان در ایام نوروز هیچ خدماتی به مسافران نخواهند داد.

بسیاری از افراد با نادیده دریافت این هشدار ها بازهم جاده های هراز و چالوس را این روز ها بسته اند و حاضرند ساعت های طولانی در ترافیک جاده هایی که به سمت مازندران بسته شده است، بمانند.

در استانی مانند اصفهان اعلام عمومی شده که هیچ مرکز تفریحی و گردشگری باز نیست. هتل ها نیز از پذیرش مسافر منع شده اند. این عدم پذیرش مسافر در بسیاری از استان ها نیز اعلام شده است و حتی جایی مانند استان مازندران در مراکز بدون مجوز نیز امکان پذیرش مسافر وجود ندارد.

بسیاری از مراکز گردشگری و تفریحی در استان های کشور بسته شده اند. موزه ها بنا به دستور استانداران و یا مدیران کل میراث فرهنگی بازدیدنماینده نمی پذیرند. با این وجود تعدادی از افراد گمان می نمایند می توانند باز هم به سفر بفرایند. آن هم بی توجه به هشدار های وزارت بهداشت و حتی رئیس جمهور.

وزیر ارتباطات از اختصاص 100 گیگ اینترنت رایگان به مشترکان ثابت تلفن اطلاع داد و سازمان صدا و سیما نیز درصدد است تا تعطیلی مدارس و دانشگاه ها را با پخش برنامه های درسی و آموزشی جبران کند.

اما با این وجود بعضی از افراد گمان می نمایند که هنوز آن طور که باید فضای شیوع ویروس در کشور جدی نیست به همین دلیل از فرصت تعطیلات استفاده نموده و به مقاصد گردشگری می فرایند با علم به اینکه هیچ مرکز اقامتی رسمی آن ها را نخواهد پذیرفت.

اغلب آن ها که جاده های شمالی کشور را با ترددهایشان بسته اند به خانه های اقوام و یا ویلا های شخصی خود می فرایند و تصور می نمایند که این گونه خود را در قرنطینه خانگی قرار داده اند بی آنکه به این موضوع توجه داشته باشند که شاید خودشان هم ناقل ویروسی پنهان باشند. از طرفی جوامع میزبان روستایی و شهری نیز میزبان آن ها نخواهند بود مانند مازنی ها که از تهرانی ها خواسته اند به شهرشان سفر ننمایند و درصورتی که جاده های این استان باز شده، اما آملی ها اجازه ورود خودرو های غیر بومی را به مردم نمی دهند. آیا با این شرایط باز هم سفر کردن خوشایند خواهد بود؟

وزیر بهداشت در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اعلام نموده است که زمان دیگری را برای انجام سفر های مردم اختصاص خواهند داد و به آن ها تسهیلات سفر داده خواهد شد؛ بنابراین فرصت تعطیلات این روز ها و یا تعطیلات عید نوروز به زمان دیگری پس از سرانجام بحران کرونا انتقال می یابد. زمانی که هم بتوان از مراکز خرید و تفریحی و گردشگری و حتی رستوران ها و مراکز اقامتی استفاده کرد و هم مردم استان های دیگر میزبان گردشگران باشند از طرفی ویروس کرونا نیز از بین رفته باشد و با آسودگی به هر کجای ایران بتوان سفر کرد.

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

virapars.ir: مجله ویراپارس | مجله گردشگری و مسافرتی، خبری و ورزشی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 38964

به "چرا در دوران شیوع کرونا نباید به سفر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا در دوران شیوع کرونا نباید به سفر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید