خبرنگاران جشنواره انار مهریز در فضای مجازی آغاز شد

به گزارش مهسان بلاگ، یزد- خبرنگاران- جشنواره انار شهرستان مهریز با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی با عنوان میوه بهشتی از سوی هیات فرهنگی مذهبی روضه الشهدا (ع) با همکاری مردم و خیران منطقه با هدف تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند از امروز(یکشنبه) آغاز شد.

خبرنگاران جشنواره انار مهریز در فضای مجازی آغاز شد

دبیر جشنواره یادشده گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا با استفاده از فضای مجازی و رسانه ها در جلب همکاری و همدلی انارکاران منطقه در تهیه جهیزیه برای نیازمندان اقدام به برپایی جشنواره شده است .

جواد علیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: عموم شهروندان می توانید برای مشارکت در جشنواره هر مقدار از انار سالم، خندان و شکسته خود را با تماس تلفنی تحویل دهند.

وی ادامه داد: با تهیه و فروش انارهای تحویلی خیران و کشاورزان نیکوکار منطقه و از درآمد حاصل آن نسبت به تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند و ایجاد زمینه ازدواج آنها فراهم می شود.

دبیر جشنواره اظهار کرد: شهروندان و عموم خیران استان یزد هم می توانند برای مشارکت در این امر خیر با تلفن 09138584901 تماس بگیرند تا نسبت به انتقال انارها اقدام مناسب صورت گیرد.

نخستین جشنواره انار مهریز 17 آبان ماه سال 1398 همراه با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در این شهر برگزار شد و 800 هکتار از باغ های شهرستان مهریز به کشت انار از نوع ارقام تفتی، شهوار، میخوش و حصیبی اختصاص دارد.

سطح اراضی کشاورزی مهریز 17 هزار و 500 هکتار است که 10 هزار هکتار آن را باغ ها تشکیل می دهد و مرکز این شهرستان 50 هزار نفری در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

سطح زیرکشت این محصول در استان 6 هزار و 806 هکتار است که 215 هکتار آن نهال است و یزد رتبه پنجم سطح زیرکشت و رتبه چهارم تولید انار را در کشور دارد و میزان عملکرد برداشت انار در واحد سطح 17 تن و 244 کیلوگرم در هکتار است.

بیشترین ارقام انار مرغوب استان شامل ملس یزدی، شیرین شهوار، زاغ عقدا، قصدالدشتی، ملس سریزد است و محصول تولیدی علاوه بر عرضه در بازار استان های همجوار، نوع ملس، دانه سیاه، زاغ عقدا و حصیبی آن به عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

بخشی از محصول به صورت تازه خوری، مقداری هم به رب انار و ساندیس فرآوری و مقداری هم به صورت کنسانتره و اناردان به هند و پاکستان برای تبدیل به ادویه صادر می شود.

برداشت انار در مناطق مختلف استان یزد از اوایل مهرماه آغاز و تا اوایل آبان ماه ادامه دارد.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه)گفته بود که با فوت 335 بیمار دیگر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید- 19 در کشور به 32 هزار و 320 نفر رسیده است و 31 استان همچنان در شرایط قرمز یا هشدار یا زرد کرونا هستند.

سیما سادات لاری اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر سوم آبان 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج هزار و 814 بیمار جدید مبتلا به کووید- 19 در کشور شناسایی شده اند و 2 هزار و 169 نفر بستری شدند و با این حساب، مجموع بیماران به 562 هزار و 705 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 450 هزار و 891 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و چهار هزار و 952 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا به امروز چهار میلیون و 689 هزار و 118 آزمایش تشخیص کووید- 19 در کشور انجام شده است.

لاری اضافه کرد: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در استان های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران ، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در شرایط قرمز است و همچنین هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان در شرایط نارنجی و زرد واقع شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 66169

به "خبرنگاران جشنواره انار مهریز در فضای مجازی آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جشنواره انار مهریز در فضای مجازی آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید