چطور از سنت پترزبورگ به مسکو برویم؟

به گزارش مهسان بلاگ، رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو

دو شهر بزرگ سرزمین تزارها یعنی روسیه؛ همیشه شلوغ هستند. هم بیشتر مورد اقبال گردشگران می باشند و هم جاذبه ها و دیدنی های مختلف و صد البته به سبک روس ها در بین این دو شهر بیشتر متمرکز هستند (البته با احترام کامل به تمامی جاذبه های دیدنی در سراسر شهرهای بسیار زیبای روسیه!) کسانی به روسیه سفر می نمایند، بدون شک مشتاق هستند تا هم از سنت پترزبورگ و هم از مسکو به اتفاق یکدیگر بازدید نمایند و دیدن این دو شهر را به هیچ عنوانی از دست نمی دهند. بیایید فرض را بر این بگذاریم که هواپیمای شما در سنت پترزبورگ فرود می آید، آن وقت این سوال برایتان پیش می آید که چگونه از از سنت پترزبورگ به مسکو برویم؟ ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا به صورتی کامل و همه جانبه این را بررسی کنیم که رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو از راه های مختلف چگونه است، پس با ما همراه باشید.

چطور از سنت پترزبورگ به مسکو برویم؟

بررسی کامل راه های رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو

برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو راه های مختلفی برای شما می تواند وجود داشته باشد. می توانید به وسیله هواپیما، اتوبوس، قطار و ماشین های سواری و سفرهای جاده ای و حتی ترکیبی از یک یا چند راه از همین وسایل حمل و نقلی که نام بردیم، استفاده کنید و از این راه مقصودتان را از رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو به دست بیاورید. البته هر کدام از این راه ها نیز احتیاج به بررسی دارند که در نهایت از بین آن ها راهی را که برای شما بهترین است را برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو برگزینید.

رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو با هواپیما

اگر انتخاب شما برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو این است که یگ بلیط هواپیما خریداری کرده و به راحتی از شهر سنت پترزبورگ به سمت مسکو سفر کنید، می توانید با استفاده از خدمات رزرو و خرید آنلاین بلیط هواپیما از ایرلاین های داخلی روسیه بین این دو شهر استفاده نمایید. به نظر می آید برای شما بهترین راه این است که از خدمات پروازی شرکت های هواپیمایی همچون ایرفلوت، ترانسایرو ایرلاینز، یوتی ایر لاینز، اس 7 ایرلاینز و اورال ایرلاینز استفاده نمایید. پروازهای سنت پترزبورگ به مسکو همه روزه است و در ساعات مختلف و زیادی از روز توسط ایرلاین های مختلف انجام می شود. به همین خاطر می توان گفت که تقریبا در هر ساعتی از روز برای پرواز به سمت مسکو از سنت پترزبورگ و یا حتی بر عکس نیز پرواز هست. معمولا هم پروازها از فرودگاه بین المللی سنت پترزبورگ به نام پولکوو انجام می پذیرد که البته نزدیک ترین فرودگاه برای این راستا هم هست. اولین پرواز برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو با هواپیما، توسط شرکت هواپیمایی ایرفلوت و در ساعت 5:20 دقیقه صبح صورت می پذیرند و آخرین پرواز رفت و برگشت هم در ساعت 3:50 دقیقه صبح.

در راستا سنت پتریبرو به مسکو و برعکس روزانه 47 پرواز انجام می شود. پرواز از سنت پتربورگ به مسکو در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه طول خواهد کشید. درباره هزینه بلیط هم باید توضیح دهیم که قیمت بلیط خریداری شده توسط شما به صورت کاملا واضحی به ساعتی که مایل هستید پروازتان را انجام دهید و زمانی که بلیط خود را خریداری می نمایید، نیز مرتبط است و این عوامل در قیمت آن بسیار تاثیرگذار هستند.

کلاس ها و اَشکال پروازی بین این دو شهر هم معمولا بین بیزینس کلاس و اکونوم و گاهی هم پروازهای ترانزیت است. به همین خاطر هم هست که گاهی ممکن است که در فرودگاه مسکو معطل هم بشوید. باز هم تاکید می کنیم که اگر برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو احتیاج دارید که هم راحت باشید و هم زمان بسیار کمتری را از دست بدهید، پیشنهاد استفاده از هواپیما را حتما مورد بررسی قرار دهید.

رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو با قطار

برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو یکی از دیگر راه هایی که دارید این است که از قطار استفاده کنید. قطار سریع السیر ساپسان اکسپرس (Sapsan train)، قطارهای شب رو، گراند اکسپرس (Grand Express) و رد آرو (Red Arrow) برای شما در راه این سفر مهیا می باشند. توجه داشته باشید که همه این قطارها مدرن و سریع هستند. این قطارها شما را از ایستگاه موسکوسکی (Moskovsky) به ایستگاه لنینیگراد (Moscow Leningradsky railway station) در مسکو می رسانند و یا البته حتی بالعکس. به صورت کلی، سفر با این قطارها بسیار لوکس و یا حاتی رویایی است اما بدون شک، قیمت آن نسبت به پرواز با هواپیما خیلی بیشتر است. البته در بین این ها، قطار شب از همه ارزان تر است.

رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو با اتوبوس

برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو به وسیله اتوبوس می توانید از اتوبوس های روزانه، اتوبوس های اینفو باس (Infobus) و یا اتوبوس های شرکت اکولاینز (Ecolines) استفاده نمایید. سفر از سنت پترزبورگ به مقصد مسکو با استفاده از اتوبوس و بسته به راه و جاده بین 11 تا 13 ساعت طول خواهد کشید. در اتوبوس های اینفوباس و اکولاینز می توانید از خدماتی همچون: اینترنت پر سرعت وای فای و انواع دیگر امکانات رفاهی در طول سفر برای مسافران موجود است. به هر حال در این راستا هم می توانید از شرکت های اتوبوسرانی بین المللی و داخلی در روسیه استفاده نمایید. بیشترین اتوبوسی که در این راستا از خدمات آن استفاده می کنند، اتوبوس های شرکت اینفوباس هستند.

رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو با ماشین

دیگر راهی که برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو باقی مانده است، استفاده از ماشین شخصی است. با استفاده از ماشین شخصی می توانید که هر وقت می خواهید توقف کنید و هر وقت هم که می خواهید نیز به راه بیفتید. البته سرعت مجاز شما در جاده هم عامل مهمی است که در سفر شما از سنت پترزبورگ به مسکو تاثیرگذار است. البته اگر در روسیه به مشاین شخصی دسترسی دارید و می خواهید تا خودتان شخصا به سمت مسکو از مبدا سنت پترزبورگ برانید بهتر است که، کاملا اول از قوانین راهنمایی و رانندگی روس ها اطلاع داشته باشید و در ثانی هم با رانندگی در جاده های این کشور نیز تا حدود حتی حداقلی نیز آشنایی داشته باشید. رعایت بازه سرعت در اتوبوان ها و آزادراه های این کشور را کاملا جدی بگیرید.

سوال های متداول درباره رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو

  • مدت زمان پروز بین سنت پترزبورگ تا مسکو چقدر است؟

- به صورت میانگین و عدم احتساب معطلی های فرودگاه از زمانی که هواپیما از زمین بلند می شود و تا زمانی که به زمین می نشیند، حدودا 1 ساعت و 25 دقیقه طول می کشد.

  • ارزان ترین راه برای سفر از سنت پترزبورگ به مسکو چیست؟

- به نظر می رسد برخلاف تصور، برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو بهترین راه استفاده از هواپیما باشد زیرا، با استفاده از کلاس اکونومی می توان هزینه ای بسیار کمتر نسبت به اتوبوس های مختلف پرداخت کرد.

  • سریع ترین راه برای رسیدن از سنت پترزبورگ به مسکو چیست؟

- هواپیما!

  • فاصله بین سنت پترزبورگ و مسکو چقدر است؟

- به صورت کلی این فاصله بین 634 کیلومتر (394 مایل) است اما برای سفرهای جاده ای این فاصله 714 کیلومتر (444 مایل) می شود. فاصله سنت پترزبورگ تا مسکو با هواپیما هم برابر است با 598 کیلومتر (372 مایل). فاصله این دو شهر با استفاده از قطار 635 کیلومتر (395 مایل) است.

  • محبوب ترین ایرلاین برای پرواز از سمت سنت پترزبورگ به مسکو چیست؟

- بدون شک، شرکت هواپیمایی ایرفلوت (Aeroflot). 51 درصد سفرهای این راستا با این ایرلاین انجام می شود.

  • اگر از قطار برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو استفاده کنیم، چه قدر در راه هستیم؟

- اگر از قطارهای سریع السیر ساپسان استفاده کنید، 4 ساعت در راه هستید.

  • برای اجاره خودرو در روسیه باید چه شرایطی داشته باشیم؟

- علاوه بر پرداخت هزینه اجاره ماشین، باید دارای مدرک و گواهینامه بین المللی ماشین باشید. از زمانی که شما گواهینامه خود را دریافت می کنید تا زمانی که قصد اجاره ماشین در روسیه را دارید باید حداقل 6 ماه گذشته باشد. اگر هم وقت کافی داشته باشید می توانید تا در آزمون راهنمایی و رانندگی بین المللی روسیه شرکت نمایید و مدرک دنیای خود را که در همه کشورهای دنیا قابل پذیرش است را دریافت نمایید.

  • برای رانندگی در روسیه باید چه کار کنیم؟

- ارائه گواهینامه قابل قبول

- داشتن ویزا

- ارائه پاسپورت کشورتان

  • برای رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو چه توصیه هایی دارید؟

- مدارک سفرتان را به همراع داشته باشید.

- مدت زمان ویزای خود راچک کنید.

- با ویزای روسیه به همه جا می توانید سفر کنید.

درباره سنت پترزبورگ

یکی از شهرهای مهم و بسیار بزرگ روسیه که قبل از شهر مسکو پایتخت این کشور بوده، شهر سنت پترزبورگ است. این شهر در شمال غربی ترین قسمت کشور روسیه قرار گرفته است و در سال 1703 میلادی توسط شخص پتر کبیر پایه گذاری شد. شهر سنت پترزبورگ برای چند قرن یعنی از سال 1712 میلادی تا سال 1918 میلادی به عنوان پایتخت کشور تزارها شناخته می شد. به هر حال این شهر امروزه به عنوان مهم ترین مرکز فرهنگی و علمی، اقتصادی و فرهنگی روسیه به شمار می آمده است. شهر سنت پترزبورگ از جمله مناطق مورد علاقه توریست ها و گردشگران خارجی از کشورهای مختلف در دنیا است به طوری که این شهر سالانه نزدیک به 9 میلیون نفر توریست را به خود جذب می کند. اگر قصد رفتن از سنت پترزبورگ به مسکو را دارید باید درباره آب و هوای شهری هم که می خواهید آن را ترک کنید این را بدانید که؛ زمستان های سنت پترزبورگ کاملا سرد است و در عوض، تابستان هایش معتدل است. در این شهر جاذبه های بسیار زیادی موجود است. موزه هرمیتاژ، کلیسای سنت ایزاک، کلبه پتر کبیر، موزه روس، کاخ کاترین، کاخ کنستانتینوفکسی، اسب سوار برنزی و بسیاری از جاذبه های دیدنی دیگر قرار گرفته است.

درباره مسکو

یکی از پرجمعیت ترین شهرهای روسیه و پایتخت این کشور، شهر مسکو است. جمعیت این شهر بیش از 12 میلیون نفر است و به عنوان یکی از شهرهای پر جمعیت قاره اروپا شناخته می شود. همانطور که از یک پایتخت انتظارات بسیار زیاید می رود، مسکو هم همانند دیگر شهرهایی در دنیا که عنوان پایتختی را دارند یکی از مهم ترین شهرها و مراکز مهم در روسیه است که مرکز ترابری، اقتصادی، تاریخی و مذهبی روسیه به شمار می رود. محل استقرار دفاتر دولت روسیه همچون کاخ کرملین در میدان سرخ نیز در مسکو قرار گرفته است. در مسکو یکی از عمیق ترین تونل های ترابری دنیا برای مترو و 5 فرودگاه بین المللی برای مقاصد مختلف نیز وجود دارد. درباره فرودگاه های شهر مسکو باید بگوییم که نزدیک به 60 درصد آن ها به وسیله فرودگاه بین المللی شرمیتیوا وارد می شوند. متروی این شهر هم دارای 12 خط، 223 ایستگاه و راستای 381 کیلومتری است.

برای این که بیشتر با مسکو آشنا شوید باید بگوییم که نام این شهر را از رودی به نام مسکوا برداشته اند که در همسایگی آن قرار گرفته است. از لحاظ آب و هوایی مسکو دارای جوی قاره ای و مرطوب است. این بدان معنی است که تابستان های این شهر گرم و کوتاه و زمستان هایش نیز سرد و طولانی است. با این که تابستان و زمستان مسکو طولانی است اما این شهر 4 فصل را در خود دارد. این شهر هم همانند سنت پترزبورگ پر است از جاذبه های دیدنی. برخی از معروف ترین این جاذبه ها که پیشنهاد می کنیم که حتما از آن ها بازدید نمایید عبارتند از: دانشگاه دولتی مسکو، بنای یادبود فتح فضا، برج مخابراتی اوستانکینو، آرامگاه لنین، هفت خواهران، متروی مسکو، کلیسای سنت باسیل، کلیسای جامع مسیح منجی، مجسمه بزرگ پیتر یکم، آرامگاه سرباز گمنام و شعله جاویدان، کاخ کرملین، میدان سرخ مسکو و بسیاری از دیگر جاذبه ها.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11395

به "چطور از سنت پترزبورگ به مسکو برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از سنت پترزبورگ به مسکو برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید