چطور از فرودگاه شانگهای به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مهسان بلاگ، حمل و نقل فرودگاه شانگهای پودنگ | Shanghai Pudong Airport

فرودگاه بین المللی شانگهای پودنگ اصلی ترین فرودگاه شهر شانگهای چین است و به همین دلیل اختصارا فرودگاه شانگهای نیز نامیده می گردد. این فرودگاه یکی از قطب های اصلی فعالیت ایر چاینا محسوب می گردد و سالانه بیش از 66 میلیون مسافر از این فرودگاه استفاده می نمایند. در این مطلب قصد داریم در خصوص حمل و نقل فرودگاه شانگهای صحبت کنیم. اگر قصد سفر به چین را دارید و بلیط هواپیمایتان را به مقصد فرودگاه شانگهای رزرو نموده اید با استفاده از این اطلاعات می توانید به راحتی خود را به هتل و مرکز شهر برسانید. با خبرنگاران همراه باشید تا با گزینه های حمل و نقل فرودگاه شانگهای آشنا شویم.

چطور از فرودگاه شانگهای به مرکز شهر برویم؟

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

از فرودگاه شانگهای به مرکز شهر

فرودگاه شانگهای پودنگ در فاصله 30 کیلومتری شهر شانگهای قرار گرفته است. این فرودگاه دو ترمینال مسافربری دارد و سومین ترمینال نیز در حال ساخت و احداث است. فرودگاه شانگهای یکی از مدرن ترین و بهترین فرودگاه های جهان است و شاهراه اصلی ورود گردشگران به چین محسوب می گردد. خوشبختانه گزینه های حمل و نقل فرودگاه شانگهای بسیار متنوع است و مسافران انتخاب های متعددی برای رسیدن به مرکز شهر خواهند داشت. در فرودگاه شانگهای می توانید سوار سریع ترین قطار جهان به نام قطار مگلو شوید و با سرعتی معادل سرعت جت حرکت کنید! همچنین گزینه های دیگر نیز مثل تاکسی، مترو و اتوبوس در اختیار مسافران قرار گرفته است. در ادامه هر یک از این موارد را جداگانه شرح می دهیم تا با توجه به هزینه و زمانی که در اختیار دارید می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه حمل و نقل فرودگاه شانگهای را انتخاب کنید.

اتوبوس شاتل فرودگاه

قبل از هرچیز، شما می توانید با استفاده از اتوبوس شاتل فرودگاه خود را به مرکز شهر برسانید. این سرویس ها شامل اتوبوس اکسپرس خط 1 تا خط 8 می گردد و اکثر آن ها به سمت مرکز شهر شانگهای حرکت می نمایند. بنابراین، قبل از سوار شدن به اتوبوس باید بدانید کدام اتوبوس به مقصدتان نزدیک تر است. برای این کار می توانید از کارکنان فرودگاه راهنمایی بخواهید.

مترو

استفاده از مترو، یکی از گزینه های امن، سریع و راحت حمل و نقل فرودگاه شانگهای است. خط 2 مترو که با رنگ سبز معین شده است مسافران را از فرودگاه شانگهای سوار می نماید و به سمت مرکز شهر می برد. در تقاطع های خط سبز با سایر خطوط می توانید خط عوض کنید و به سمت مقصدتان حرکت کنید. در ایستگاه مترو می توانید نقشه مسیرهای مترو را تهیه کنید. جاذبه های گردشگری شانگهای، مراکز تجاری و مناطق مهم شهر مثل Bund، خیابان مشهور نانجینگ (Nanjing Road)، خیابان هوآی های (Huaihai Road)، میدان مردم (Peoples Square)، ایستگاه راه آهن شانگهای و Xujiahui با خطوط متروی مختلف در دسترس هستند.

در حال حاضر متروی شانگهای دارای 15 خط است که در کل 666 کیلومتر را پوشش می دهند. خطوط دیگری نیز در حال ساخت و اضافه شدن به شبکه مترو هستند.

قطار مگلو | Maglev Train

اما یکی از هیجان انگیزترین و سریع ترین گزینه های حمل و نقل فرودگاه شانگهای را باید قطارهای پرسرعت مگلو دانست. این قطارها که به قطارهای معلق یا شناور نیز مشهور هستند گونه ای قطار هستند که با فاصله کمی از ریل حرکت می نمایند. قطارهای مگلو با استفاده از نیروی الکترومغناطیس حرکت می نمایند و می توانند با سرعتی معادل سرعت هواپیمای جت نیز حرکت نمایند. مطمئنا تجربه سوار شدن در سریع ترین قطار که با سرعت 430 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید می تواند یکی از جاذبه های دیدنی و به یادماندنی در سفر به شانگهای باشد. این قطارها هر 15 الی 20 دقیقه یکبار حرکت می نمایند و تنها در 8 دقیقه می توانید از فرودگاه به مرکز شهر برسید!!!

برای سوار شدن به این قطارها کافی است در فرودگاه به دنبال تابلوهای راهنمای این قطارها بگردید تا شما را به سمت ایستگاه راهنمایی نمایند. ساعات حرکت این قطارها از 6:45 دقیقه صبح تا 9:40 دقیقه شب است. اگر تصمیم گرفتید که با قطار مگلو به مرکز شهر بروید توجه داشته باشید که ایستگاه نهایی این قطارها، ایستگاه لونگ یانگ (Longyang) است که کمی با مرکز شهر شانگهای فاصله دارد. از این ایستگاه می توانید سوار خط 2 مترو شوید و در ایستگاه مردم (Peoples Square) که در مرکز شهر قرار گرفته است پیاده شوید.

تاکسی

در بین تمام گزینه های حمل و نقل فرودگاه شانگهای ، تاکسی مسلما راحت ترین انتخاب است؛ اما کمی گران است و گاهی پیدا کردن تاکسی سخت است. بهترین راه برای تاکسی دریافت در فرودگاه، منتظر شدن در ایستگاه تاکسی رسمی فرودگاه است. با توجه به تابلوهای راهنما می توانید ایستگاه تاکسی ها را پیدا کنید. ممکن است بعضی راننده ها به شما نزدیک شوند و پیشنهاد سوار شدن به شما بدهند، اما مراقب باشید چون معمولا این راننده های غیرمجاز کرایه ای بیشتر از مسافران دریافت می نمایند. در سفر به شانگهای و چین همواره سعی کنید آدرس هتل و مقصدتان را به زبان چینی و انگلیسی همراه داشته باشید. بنابراین، اگر راننده انگلیسی بلد نبود و در برقراری ارتباط مشکل داشتید می توانید با نشان دادن آدرس، مشکل را حل کنید. حتی می توانید با پذیرش هتل تماس بگیرید و از آن ها بخواهید با راننده صحبت نمایند. با استفاده از تاکسی در مدت زمان حدودا 45 دقیقه می توانید از فرودگاه شانگهای پودنگ به مرکز شهر برسید.

کرایه اتومبیل

اگر تعدادتان بیشتر از 4 نفر است یا تعداد زیادی وسیله و چمدان همراهتان است پیشنهاد می گردد کرایه اتومبیل را نیز مدنظر قرار دهید. در این صورت کرایه اتومبیل بهترین گزینه حمل و نقل فرودگاه شانگهای خواهد بود و راننده ای انگلیسی زبان نیز در اختیارتان قرار می گیرد. یکی از مسائل مسافرانی که به شانگهای سفر می نمایند مشکل زبان است. بسیاری از مردم چین انگلیسی بلد نیستند و اگر بلد باشند هم ممکن است لهجه شان برای شما زیاد مفهوم نباشد. به همین دلیل با کرایه اتومبیل و راننده می توانید با خیال راحت به هتل بروید و حتی از تورهای گشت زنی در شهر نیز بهره ببرید.

منبع: topchinatravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16728

به "چطور از فرودگاه شانگهای به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه شانگهای به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید