کاهش شدید ذخایر ارزی اعراب با جنگ نفت ، ورشکستی شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات

به گزارش مهسان بلاگ، کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی درباره کاهش روزافزون ذخایر ارزی کشورهای عرب در سایه جنگ نفت و شیوع بیماری کورونا هشدار دادند.

کاهش شدید ذخایر ارزی اعراب با جنگ نفت ، ورشکستی شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالله بن حمد العطیه وزیر سابق انرژی و صنعت قطر هشدار داد که جنگ کنونی قیمت ها در بازار جهانی نفت به تبخیر ذخایر ارزی کشورهای تولید کننده نفت منجر خواهد شد.

العطیه که رئیس هیئت امنای موسسه بین المللی انرژی و توسعه پایدار عبدالله بن حمد است، به شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: عربستان و امارات نمی توانند با پیامدهای بحران آینده ناشی از سقوط قیمت ها مقابله کنند.

معاملات نفتی بدترین هفته خود را از آغاز بحران اقتصادی سال 2008 میلادی در سایه جنگ قیمت ها بین عربستان و روسیه و تبعات شیوع ویروس کرونا به ثبت رساند.

نفت خام برنت در طول هفته 25 درصد کاهش یافت و نزدیک 34 دلار برای هر بشکه بسته شد. نفت خام آمریکا نیز با کاهش حدود 23 درصدی، زیر 32 دلار برای هربشکه بسته شد.

شرکت خدمات اقتصادی و بانکداری آمریکایی و چندملیتی گلدمن ساکس ارزیابی کرده است که مازاد نفتی در بازار شش میلیون بشکه در روز برای ماه آینده باشد که رقم بی سابقه ای است.

العطیه گفت که مسکو برای مخالفت با کاهش تولید منطق خود را دارد و می خواست تا سهم خود در بازار را حفظ کند.

وی افزود: زمانی اوپک عنصری در مدیریت بحران ها بود اما اکنون در حال ضعیف شدن است.

العطیه گفت: عربستان تاب تحمل فاجعه کاهش قیمت های نفت به 20 دولار را ندارد زیرا نیاز به نفت بشکه ای 83 دلار برای کنترل بودجه خود دارد.

وی جنگ کنونی قیمت ها را فاجعه توصیف کرد و پیش بینی کرد که قیمت های نفت خام بیشتر کاهش یابد.

امارات نیز از مسائل ناشی از کاهش قیمت نفت و شیوع ویروس کرونا در امان نمانده است و به ویژه بخش گردشکری این کشور و بخش های دیگر وابسته به آن متحمل زیان هنگفتی شده اند.

محدودیت های شدید برای پروازها و توقف سفرهای گردشگری تاثیر خود را بر بخش حمل و نقل هوایی جهان به ویژه امارات گذاشته است.

کزاویه تیلمن نویسنده و تحلیلگر اقتصادی در نشریه لیزیکو نوشت: در سال 2019 میلادی که شاهد بحران نبود، 35 شرکت به علت شکنندگی بخش هواپیمایی از نقشه محو شدند.

وی افزود: شیوع کرونا در شرایطی بسیار شکننده تر درخصوص صنعت هواپیمایی بروز کرد و اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی هفته گذشته پیش بینی کرد که درآمد بخش هواپیمایی جهان با کاهش 19 درصدی در سال 2020 میلادی به حدود 113 میلیارد دلار برسد.

به گفته این تحلیلگر، ممنوعیت های پروازی در جهان و کاهش مسافر ناشی از تبعات ویروس کرونا شرکت های هواپیمایی را از درآمدهای خود محروم و سقوط این شرکت ها را تسریع خواهد بخشید.

وی شرح داد: سطح سود برای برخی از شرکت ها از جمله شرکت الاتحاد امارات در طول چند سال نگران کننده بوده است.

براساس پیش بینید این تحلیلگر، شرکت هایی نظیر خطوط هوایی تایلند، الاتحاد، آفریقای جنوبی، هند، نروژ، فیلیپین و گارودا اندونزی و ایرفلوت که هزینه عملیاتی بالایی دارند یا با محدودیت های پروازی شدیدی روبرو هستند، ورشکست خواهند شد و بسیاری از این شرکت ها نیز برای ادامه بقا نیاز به حمایت ملی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40069

به "کاهش شدید ذخایر ارزی اعراب با جنگ نفت ، ورشکستی شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید ذخایر ارزی اعراب با جنگ نفت ، ورشکستی شرکت هواپیمایی الاتحاد امارات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید