کتابخانه های مدارس انگلیس هنوز سفید هستند!

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از لیت هاب، محققان دانشگاه منچستر انگلیس نتایج تحقیقات خود در آنالیز کتاب های موجود در کتابخانه های این کشور را اعلام کردند که البته دور از انتظار هم نیست. بر اساس این تحقیقات ثابت شده است که هنوز محتوای کتاب های مدارس انگلیس افکار نژادپرستانه است که محققان دانشگاه منچستر اصطلاح کتابخانه های سفید را برای عنوان تحقیق خود استفاده کردند.

کتابخانه های مدارس انگلیس هنوز سفید هستند!

روزنامه گاردین چندی پیش در گزارشی نوشته بود که از هر 10 دانش آموز غیرسفیدپوست در مدارس انگلیس هفت نفر احساس می نمایند تحت فعالیت های نژادپرستانه قرار دارند و حتی به فکر تغییر رنگ موی خود افتاده اند. براساس نتایج یک نظرسنجی -که سازمان خیریه وای ام سی ای (YMCA) در میان دانش آموزان غیرسفیدپوست انگلیس انجام داد- بسیاری از دانش آموزان سیاه پوست آسیایی تبار، دورگه و اقلیت نژادی در تلاشند تا مورد پذیرش جامعه این کشور قرار گیرند.

به نوشته گاردین، در پی این نظرسنجی تعیین شد 95درصد از دانش آموزان غیرسفیدپوست در انگلیس گفته اند در مدارس، سخنان نژادپرستانه رواج دارد و 49 درصد نیز گفته اند که نژادپرستی، بزرگ ترین مانع بر سر راه تحصیل آنان است.

محققان دانشگاه منچستر در تحقیق خود که با مشارکت چند مرکز و موسسه فعال در زمینه مشاوره بچه ها دبستان کار می نمایند، اظهار داشت که بیشتر کتاب های مورد آنالیز آنها دارای محتویاتی به نفع سفیدپوستان است و قهرمان های داستان در آنها برخورد سفیدپوستان را با دیگر نژادها را ترویج می نماید.

طبق آمارهای رسمی منتشرشده به وسیله اتحادیه ناشران انگلیس معلوم شده است که تنها 7درصد از کتاب های داستانی منتشر شده در حوزه ادبیات کودک در این کشور بین سال های 2017 تا 2019 قهرمان هایی رنگین پوست داشتند و تنها 5درصد از این کتاب ها با موضوع یک شخصیت غیرسفیدپوست نوشته شده است. آمارهای مربوط به جمعیت معلمان مدارس با 90درصد از سفیدپوستان نیز حکایت مشابهی دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 100165

به "کتابخانه های مدارس انگلیس هنوز سفید هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه های مدارس انگلیس هنوز سفید هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید