کرملین: روابط پوتین و اردوغان امکان رفع اختلافات بین دو کشور را فراهم کرده است

به گزارش مهسان بلاگ، سخنگوی کرملین با اشاره به نقش پوتین در حل و فصل مناقشه قره باغ، یادآور شد که روابط شخصی و محترمانه بین روسای جمهوری روسیه و ترکیه، امکان رفع اختلافات و مسائل بحث برانگیز بوجود آمده بین دو کشور را فراهم کرده است.

کرملین: روابط پوتین و اردوغان امکان رفع اختلافات بین دو کشور را فراهم کرده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی رسمی دفتر ریاست جمهوری روسیه در مصاحبه با برنامه مستند مسکو.کرملین.پوتین از شبکه اول تلویزیون این کشور یادآور شد که روابط شخصی بین ولادیمیر پوتین با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه امکان آن را فراهم کرده است که راه چاره های هماهنگی برای اختلافات و مسائل بحث برانگیز بین دو کشور پیدا شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف توضیح داد: البته علاوه بر این، ما دارای طیف گسترده ای از روابط دوجانبه (بین روسیه و ترکیه) هستیم. و هنگامی که در این چارچوب، دو کشور تحت رهبری افرادی قرار می گیرند که با یکدیگر رفتاری مناسب ومحترمانه دارند، که یکدیگر را مرد سخن و مرد عمل می دانند، این مسئله یک تضمین است که حتی در صورت بروز هر نوع اختلاف نظر و اگر در جایی تضاد منافعی نیز بوجود آید، نگرش سازنده رهبران دو کشور به آنها، این امکان را فراهم می کند تا با هماهنگ و با تفاهم از شرایط موجود خارج شوند.

وی اضافه نمود روسیه و ترکیه بزرگترین نقش آفرینان ژئوپلیتیکی هستند که می توانند و باید سهم قابل توجهی در امنیت و ثبات منطقه داشته باشند و حداقل اطمینان حاصل می کنند که هیچ جنگی رخ ندهد.

سخنگوی کرملین همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه با تأکید بر اینکه روسیه نقشی اساسی در سرانجام دادن به خونریزی ها در قره باغ داشت، به نقش ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حل و فصل اوضاع قره باغ اشاره کرده و یادآور شد که هر از چند روز یکبار، تماس های تلفنی با طرفین برای اطمینان از تثبیت اوضاع در منطقه نجام می شود.

پسکوف ادامه داد که این مسئله فقط به لطف حفظ روابط خوب و سازنده با دو طرف باکو و ایروان و بر اساس احترام متقابل حل و فصل شده است.

سخنگوی کرملین همچنین گفت که جامعه جهانی نباید در سال 2020 اجازه اقدامات خصمانه نزدیک مرزهای روسیه ما را می دا د. وی اضافه نمود: در چنین شرایطی، مواضع مسئولانه پوتین و تلاش های او برای متوقف کردن آن - البته هزینه گزافی دارد، ولی دست کم دریافت آنها بسیار سخت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73541

به "کرملین: روابط پوتین و اردوغان امکان رفع اختلافات بین دو کشور را فراهم کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: روابط پوتین و اردوغان امکان رفع اختلافات بین دو کشور را فراهم کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید