کرونا در اروپا، از شرایط وخیم در آلمان تا ادامه فرایند تشدید محدودیت&zwnjها در کشورها

به گزارش مهسان بلاگ، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که بسیاری از کشورهای اروپایی تمدید و تشدید محدودیت های سخت برای مهار کرونا را با توجه به در پیش بودن کریسمس در دستور کار قرار داده و انستیتو رابرت کخ آلمان هم شرایط کرونایی در کشورش را جدی ارزیابی کرده است.

کرونا در اروپا، از شرایط وخیم در آلمان تا ادامه فرایند تشدید محدودیت&zwnjها در کشورها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا همچنان ادامه داشته و ابعاد گسترده تری به خود گرفته است.

نیمی از آلمانی ها خواستار تشدید محدودیت ها هستند

جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که حدود نیمی از شهروندان آلمانی خواستار قواعد سختگیرانه تر برای مهار کرونا هستند. نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که حدود 49 درصد شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که محدودیت ها برای مهار کرونا در کشورشان باید تشدید شود که تعداد آن ها 18 درصد بیشتر از هفته گذشته است.

رکورد بالای مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح پنج شنبه از ابتلای 23679 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده که بالاترین رکورد مبتلایان روزانه در این کشور محسوب می شود. 440 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

هشدار انستیتو رابرت کخ آلمان درباره اوضاع بد کرونایی

لوتار ویلر، رئیس انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که شرایط مجددا در آلمان بد شده است. وی تحولات کرونایی اخیر در کشورش را نگران کننده دانسته و گفت: همچنان افراد زیادی به کرونا مبتلا می شوند. در برخی مناطق بیمارستان ها به مرزهای ظرفیت مجاز خود رسیده اند.

یکی از کارشناسان این نهاد بهداشتی مهم آلمان همچنین گفت که در هفته های اخیر بیشتر افراد بین 15 تا 34 سال به کرونا مبتلا شده اند. به گفته وی همچنین متاسفانه دیده می شود شمار روزافزونی از افراد کهنسال هم به این بیماری مبتلا می شوند.

وی از افزایش دو برابری شیوع کرونا در خانه های سالمندان نسبت به موج اول کرونا در بهار خبر داد. این مقام بهداشتی آلمان مهار کرونا را تنها با کمک همه مردم امکان پذیر دانست.

کمتر از 10 درصد شهروندان آلمانی به کرونا مبتلا شده اند

ویلر همچنین گفت که حدود 13 هزار نفر از 20 هزار نفری که در آلمان در اثر ابتلا به کرونا فوت کرده اند حداقل 80 سال سن داشته اند. وی تاکید کرد که تا به حال کمتر از 10 درصد شهروندان آلمانی به کرونا مبتلا شده اند.

وی بر لزوم محدودیت های سختگیرانه تر برای مهار کرونا تاکید کرد و از شهروندان خواست در تعطیلات کریسمس به سفر نروند.

بیشتر شهروندان آلمانی تزریق سریع واکسن کرونا را رد می کنند

نتایج یک نظرسنجی هم نشان می دهد که 43 درصد شهروندان آلمانی می خواهند علیه کرونا واکسینه شوند. 50 درصد می خواهند منتظر بمانند و 7 درصد هم واکسن را کاملا رد می کنند. 70 درصد از شهروندان هم مخالف واکسیناسیون اجباری هستند.

درخواست قرنطینه سراسری سخت در آلمان

مارکوس زودر، نخست وزیر ایالات بایرن آلمان هم خواستار قرنطینه کامل سراسری ازکریسمس تا 10 ژانویه شده است.

هشدار فرانسه و آلمان درباره ورشکستگی روزافزون شرکت ها

وزرای اقتصاد فرانسه و آلمان در مصاحبه مشترکی درباره شمار روزافزون ورشکستگی شرکت ها پیامد بحران دراز مدت کرونا هشدار داده اند.

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در گفتگو با دو رسانه آلمانی و فرانسوی گفت: هر چقدر این بحران بیشتر به درازا بکشد ما با ورشکستگی های بیشتری سرو کار خواهیم داشت.

برونو لومور، وزیر اقتصاد فرانسه هم در مصاحبه مشترک با همتای آلمانی خود درباره شرایط موجود هشدار داده و گفته است: اکنون مرحله خطرناکی آغاز شده است که در آن بخش های آسیب دیده مانند هتل ها، رستوران ها و بخش های فرهنگی و ورزشی نیاز به حمایت ویژه ای دارند.

وزیر کار آلمان هم تاکید کرد که بحران کرونا به بزرگترین بحران اقتصادی نسل ما تبدیل شده و حالا این مسئله مطرح است که از آسیب های دراز مدت به بازار کار آلمان جلوگیری شود.

وزیر کشور آلمان به قرنطینه رفت

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان هم بعد از ارتباط نزدیک با فرد کرونا مثبت در قرنطینه قرار گرفت. سخنگوی وزارت کشور آلمان شب گذشته این خبر را در پیامی توئیتری گفت.

تمدید شرایط اضطراری در چک

مجلس چک هم با تمدید شرایط اضطراری کرونایی در این کشور تا 23 دسامبر موافقت کرد.

حمله هکری به آژانس دارویی اروپا

طبق گفته دو شرکت داروسازی فایزر و بیون تک، اطلاعات واکسن کووید19 این دو شرکت به سرقت رفته است.

آژانس دارویی اروپا (EMA) که داروها و واکسن ها را برای اتحادیه اروپا ارزیابی می کند، روز چهارشنبه گفت که هدف حمله سایبری قرار گرفته است؛ این سازمان جزئیات بیشتری ارائه نداده است.

طبق گفته این دو شرکت هنوز تعیین نشده که چه موقع و چگونه حمله اجرا شده است و همچنین چه کسی مسئول بوده یا چه اطلاعات دیگری ممکن است به خطر افتاده باشد.

طبق گفته کارشناسان چنین اسنادی می تواند برای سایر کشورها و شرکت هایی که برای تولید واکسن عجله دارند بسیار ارزشمند باشد.

هشدار سازمان داروی انگلیس درباره تاثیرت منفی واکسن کرونا

سازمان داروی انگلیس نسبت به تاثیرات منفی واکسن کرونای تولیدی شرکت های فایزر و بیونتک برای برخی از افراد هشدار داده است.

سازمان داروی بریتانیا گفت: کسانی که سابقه حساسیت و آلرژی دارویی و غذایی آنافیلاکسی دارند نباید از واکسن کرونای فایزر-بیونتک استفاده کنند.

سازمان داروی بریتانیا افزود: تا به امروز دو گزارش از حساسیت و آلرژی آنافیلاکسی وجود داشته و یک گزارش نیز درباره واکسن احتاقتصادی آلرژیک به این واکسن به دست ما رسیده است. هر کسی که سابقه آنافیلاکسی به واکسن، دارو یا مواد غذایی دارد نباید این واکسن را دریافت کند.

آنافیلاکسی یک فوق واکنش سیستم ایمنی بدن به شمار می رود.

تمدید محدودیت های سختگیرانه در لوکزامبورگ

نخست وزیر لوکزامبورگ هم شمار مبتلایان به کرونا در کشورش را همچنان بالا ارزیابی کرده و گفت که محدودیت ها در این کشور همچنان در دوران کریسمس هم ادامه خواهد داشت. وی از تمدید محدودیت های سختگیرانه در کشورش تا اواسط ژانویه خبر داد.

درخواست وزیر اقتصاد آلمان برای اعمال قرنطینه سخت

پبتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان هم قرنطینه سخت در فرانسه را تمجید کرده و برای آلمان هم اقدامات ضد کرونایی بیشتر را درخواست کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 2324216 نفر به کرونا مبتلا شده و 56648 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1770149 نفر به کرونا مبتلا شده و 61739 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 1766819 نفر به کرونا مبتلا شده و 62566 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در اسپانیا هم تا به حال 1725473 نفر به کرونا مبتلا شده و 47019 نفر هم در اثر این بیماری جان باخته اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 1245729 نفر به کرونا مبتلا شده و 20762 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

asiaro.ir: تور آسیایی ارزان | تور ترکیبی آسیایی | تور ترکیبی جنوب شرق آسیا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 71038

به "کرونا در اروپا، از شرایط وخیم در آلمان تا ادامه فرایند تشدید محدودیت&zwnjها در کشورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از شرایط وخیم در آلمان تا ادامه فرایند تشدید محدودیت&zwnjها در کشورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید