کرونا در اروپا، از هشدار درباره چاقی بچه ها تا سود بالای شرکت بیون تک از فراوری واکسن

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی درباره چاقی روزافزون بچه ها پیامد بحران کرونا هشدار داده و شرکت بیون تک هم از سود سرشار حاصل از فراوری و توزیع واکسن در سه ماهه ابتدایی امسال میلادی خبر داده است.

کرونا در اروپا، از هشدار درباره چاقی بچه ها تا سود بالای شرکت بیون تک از فراوری واکسن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا همچنان مسئله ای حل نشده در اتحادیه اروپا باقی مانده و سران اروپایی برای غلبه بر آن مبارزه جدی را در پیش گرفته اند.

تداوم مناقشات اتحادیه اروپا و شرکت آسترازنکا

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که در مناقشات اتحادیه اروپا با شرکت آسترازنکا در زمینه تحویل واکسن های وعده داده شده اتحادیه اروپا می خواهد به این شرکت زمان بیشتری بدهد. یک وکیل این اتحادیه در دادگاه بلژیک گفت: اتحادیه اروپا آماده است مهلت تحویل 300 میلیون دوز واکسن مورد توافق را به مدت سه ماه دیگر و تا سرانجام ماه سپتامبر تمدید کند. پیش شرط آن این است که این شرکت تا سرانجام تاریخ مقرر فعلی یعنی سرانجام ژوئن حدود 120 و نه 100 دوز واکسنی را که خود قبلا اعلام نموده بود به این اتحادیه بدهد.

اتحادیه اروپا به دلیل عمل نکردن شرکت آسترازنکا به وعده های خود در تامین واکسن برای اروپا از این شرکت شکایت نموده است. آسترازنکا با اتحادیه اروپا توافق نموده بود که تا سرانجام ژوئن 300 میلین دوز واکسن به این منطقه ارائه دهد، اما تا به حال تنها 50 میلیون دوز از این واکسن ها را تحویل داده است است. کمیسیون اروپایی اخیرا هم اعلام نموده که دیگر نمی خواهد قرارداد خرید واکسن از این شرکت را تمدید کند.

ینز اشپاهن، وزیز بهداشت آلمان هم این مسئله را ممکن دانسته که تا سرانجام تعطیلات تابستان شرایط برای واکسیناسیون 12 تا 18 ساله ها در این کشور فراهم گردد. وی تایید واکسن برای این گروه سنی را پیش شرط آن دانست.

حدود یک سوم آلمانی ها حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده اند

در حال حاضر حدود یک سوم شهفرایندان آلمانی حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت نموده اند. سرعت واکیناسیون در آلمان افزایش یافته و تعداد مبتلایان فرایند کاهشی دارد. وزیر بهداشت آلمان گفته است: اگر ما مشترکا استقامت کنیم می توانیم تابستان خوبی داشته باشیم.

283 مرگ روزانه کرونایی در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 6125 مورد جدید جدید به کرونا خبر داده و به این ترتیب نرخ مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر به 115.4 کاهش پیدا نموده است. در عرض 24 ساعت 283 نفر هم در آلمان در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را ازدست دادند.

هشدار سازمان بهداشت دنیای درباره چاقی روزافزون بچه ها اروپایی

دفتر اروپایی سازمان بهداشت دنیای در این باره هشدار داده که بحران کرونا منجر به چاقی و اضافه وزن بیشتر در بچه ها گردد. دفتر منطقه ای اروپایی این نهاد بین المللی در کپنهاگ بر این عقیده است که تعطیلی مدارس و قرنطینه تاثیرات منفی بر رژیم غذایی و ورزش بچه ها داشته است. این دفتر درخواست نموده که بنابراین اقدامات پیشگیرانه باید در اولویت قرار گیرد.

هانس کلوگ، رئیس منطقه ای اروپا در سازمان بهداشت دنیای در این باره گفته است که کووید 19 می تواند تحت شرایطی یکی از نگران کننده ترین فرایندها در منطقه اروپایی یعنی چاقی روزافزون بچه ها را تقویت کند.

به گفته وی اضافه وزن و چاقی ارتباط مستقیمی با بیماری های خطرناکی مانند بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان دارد.

بر اساس گزارش منطقه ای سازمان بهداشت دنیای که روز سه شنبه منتشر شده است در بعضی کشورهای این منطقه از هر سه کودک در سنین بین 6 تا 9 سال یک نفر از اضافه وزن و چاقی رنج می برد.

مخالفت آژانس دارویی اروپا با تعلیق حق انصاری واکسن

رئیس آژانس دارویی اروپا هم با تعلیق حق انحصاری واکسن های کرونا که آمریکا اخیرا از آن حمایت نموده است مخالفت کرد.

رئیس این نهاد اروپایی در مصاحبه ای تاکید نمود که چنین اقدامی مسائل فعلی را حل نمی کند و محیطی برای نوآری ایجاد نمی کند.

وی همچنین درباره بعضی ایده ها درباره دادن آزادی کامل به افراد واکسینه شده ابراز تردید نموده و بازگشت سریع به اوضاع نرمال را رد کرد. وی گفت: ما باید بیدار بمانیم و درباره چگونگی مقابله با ویروس و اینکه زندگی نرمال جدید چگونه می تواند باشد بیشتر بدانیم.

صندوق اروپایی یاری به بازسازی اقتصادی دوباره بعد از دوران کرونا با بودجه 750 میلیارد یورویی در صورت اینکه پروژه موفقی باشد احتمالا مجددا تکرار می گردد. این خبر را یک نماینده بلند پایه کمیسیون اروپایی اعلام نموده است.

یک نماینده مجلس آلمان در روسیه واکسن روسی تزریق کرد

دیتر دلم یک نماینده چپ گرای مجلس آلمان روز دوشنبه در روسیه با واکسن اسپوتنیک وی روسی واکسینه شده و در این باره ابراز رضایت کرد.

وی در حین تزریق واکسن توسط خبرنگاران زیادی از جمله خبرنگاران تلویزیون دولتی روسیه احاطه شده بود. این نماینده مجلس آلمان که 71 سال سن داشت این را تصمیمی سیاسی دانست که اسپوتنیک تا به حال در آلمان تایید نشده و در دسترس قرار نگرفته است.

آژانس دارویی اروپا از اوایل ماه مارس فرایند آنالیز این واکسن روسی را شروع نموده است و آلمان هم در این باره مذاکراتی را با مقامات روسی انجام می دهد. اما این واکسن تا به حال در اتحادیه اروپا تایید نشده است.

ابتلای وزیر کشور آلمان به کرونا با وجود تزریق واکسن فایزر

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان به بیماری کووید 19 مبتلا شده است. به این ترتیب یکی دیگر از اعضای کابینه دولت فدرال آلمان تست کرونایش مثبت شد. زیهوفر که 71 سال سن دارد در قرنطینه خانگی به سر می برد. این خبر را یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام نمود.

به نوشته رسانه های آلمانی زیهوفر از ابتدای شیوع کرونا به شدت احتیاط می کرد و تعیین نیست که کجا به این ویروس آلوده شده است. روز گذشته از وزیر کشور آلمان تست کرونا گرفته شده و نتیجه آن مثبت اعلام شد.

زیهوفر، هفته گذشته در جلسه کابینه فدرال آلمان هم شرکت نموده بود. وی در چهاردهم آوریل (25 فروردین ماه) اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت نموده بود. وی روز بعد از تزریق واکسن اعلام نمود که به دلیل سن و بیماری های زمینه در اولویت دریافت واکسن قرار داشته و واکسن شرکت فایزر-بیون تک را تزریق نموده بود

سود بالای شرکت بیون تک از فراوری و فروش واکسن

سود خالص شرکت فراوریکننده واکسن کرونای بیون تک در سه ماه اول امسال به یک میلیارد و 130 میلیون یورو رسید. این شرکت به همراه شریک آمریکایی خود فایزر میخواهد ظرفیت فراوری خود را در سایر کشورها گسترش دهد

شرکت تحقیقاتی بیون تک روز دوشنبه 20 اردیبهشت اعلام نمود ، پس از اینکه هزینه های بالا در گذشته بارها این شرکت را به شرایط سخت اقتصادی کشانده بود، با فراوری واکسن کرونا تنها ظرف سه ماه اول امسال میلادی بیش از یک میلیارد یورو یورو سود خالص داشته است.

این شرکت در سه ماهه منتهی به سرانجام ماه مارس بالغ بر دو میلیارد یورو بوده است. این در حالی است که بیون تک سه ماهه اول سال 2020 تنها 27،7 میلیون یورو فروش و 53،4 میلیون یورو ضرر داشته است. افزایش نجومی سود این شرکت عمدتا به دلیل عرضه دنیای واکسن کووید19 بوده است.

در حال حاضر بیون تک قرارداد تحویل حدود 1،8 میلیارد دوز واکسن کرونا به ارزش حدود 12،4 میلیارد یورو را بسته است. این مبلغ شامل فروش مستقیم به مشتریان و همچنین فروش به شرکا می باشد.

به گفته این شرکت ظرفیت فراوری برای کل امسال میلادی سه میلیارد دوز و بیش از سه میلیارد دوز نیز برای سال آینده است. تا پنج روز پیش شرکت های بیون تک و فایزر حدود 450 میلیون دوز واکسن کرونا را به 91 کشور و منطقه در سراسر دنیا ارسال نموده اند.

بیون تک گفته است شرکت خود در خارج از آلمان را گسترش می دهد و برای امسال تاسیس کارخانه دیگری در سنگاپور را برنامه ریزی نموده است

تهدید کمیسیون اروپایی علیه اعضاء درباره کاهش یاری های اقتصادی کرونایی

کمیسیون اروپایی کشورهای عضو این اتحادیه را تهدید نموده که در صورت عدم اجرای اصلاحات یاری ها به این کشور از صندوق یاری کرونایی این اتحادیه را کاهش دهد.

برلوسکونی مجددا به دلیل عوارض طولانی مدت کرونا بستری شد

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر سابق ایتالیا هم مجددا به دلیل عوارض طولانی مدت ابتلا به کرونا به کلینیکی در این کشور رفت. وی در سپتامبر گذشته به کرونا مبتلا شده بود و همچنان از عوارض این بیماری رنج می برد.

هزینه 3.95 تریلون یورویی اتحادیه اروپا برای یاری به بازسازی عواقب کرونا

اتحادیه اروپا و 27 عضو آن برای یاری ها در زمینه غلبه بر بحران کرونا و عواقب آن در مجموع حدود 3.95 تریلون یورو هزینه نموده اند. این خبر را کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام نمود.

هشدار شورای اروپایی درباره خطرات کرونا برای دموکراسی

شورای اروپایی هم درباره خطرات کرونا برای دموکراسی در این اتحادیه هشدار داده است. دبیر کل شورای اروپایی در گزارش سالانه خود نوشته است: گرچه بسیاری از مسائل فعلی قبل از کرونا وجود داشته اما واکنش مقامات به این بیماری همه گیر شرایط را بدتر نموده است. این خطر وجود دارد که فرهنگ دموکراتیک ما کاملا بهبود نیابد.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض 24 ساعت 3,292به کرونا مبتلا شده اند و 292 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,357 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 4 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 5,080 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 198 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 4579 نفر به کرونا مبتلا شده و 35 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند. .

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,780,379از شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 106,684

هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,437,217 نفربه کرونا مبتلا شده اند و 127,609هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 4,116,287 نفربه کرونا مبتلا شده اند و 123,031در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,581,392 نفربه کرونا مبتلا شده اند و 78,895 ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,535,354 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 85,481 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

anti6.ir: آخرین خبر | اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

aradbld.ir: مجله آراد | مجله تفریحی، سرگرمی و مسافرتی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 86649

به "کرونا در اروپا، از هشدار درباره چاقی بچه ها تا سود بالای شرکت بیون تک از فراوری واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از هشدار درباره چاقی بچه ها تا سود بالای شرکت بیون تک از فراوری واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید