کفش باستانی سکاها که 2300 سال عمر دارد

به گزارش مهسان بلاگ، یکی از این کشفیات مربوط به یک چکمه زنانه با الگوهای خیره کننده و جذاب است که در کنار سایر اقلام مانند جواهرات، اسلحه و چند وسایل دکوری کشف شده است.

کفش باستانی سکاها که 2300 سال عمر دارد

باستان شناسان معتقدند که این کفش زنانه دیدنی حدود 2 هزار و 300 سال عمر دارد و زیره آن با چرم قرمز و یک طرح هندسی طراحی شده که بلورهای پیریت به همراه دانه های سیاه برق روی آن دوخته شده است.

سکاهای باستان مردمی عشایری بودند که قاره اوراسیا را طی می کردند. تصور می گردد که محل کشف کفش در کوه های آلتای، یکی از گورگاه های سکاها باشد که دیگر اشیا و لباس های یافت شده در نزدیکی صندوق را تشکیل می دهد.

مانند دیگر تمدن های باستان، رسم بود که این عشایر مردگان خود را با وسایل ضروری دفن می کردند تا به آن ها یاری نمایند که به زندگی پس از مرگ سفر نمایند. سکاها معمولا برای اسکان مردگان خود، سازه هایی شبیه کابین چوبی را در اعماق زمین می ساختند، جایی که هر جسد را درون یک تابوت چوبی پر از دارایی هایش قرار می دادند. این آماده سازی باعث می شد تا در یخبندان همیشگی کوه های آلتای، صندوق برای قرن ها حفظ گردد.

همچنین منبت کاری نفیس در کف کفش چرمی، کنجکاوی و حدس و گمان زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است. به گفته مورخان، سکاها معمولا در حالی که روی زانوها نشسته بودند در مقابل آتش نیایش می کردند؛ بنابراین در آن حالت، جزئیات پایین کفش برای دیگران قابل مشاهده بوده و جنبه مهمی از لباس فرد را نمایش می داده است. این کفش تماشایی اکنون بخشی از مجموعه آثار باستانی موزه آرمیتاژ در سن پترزبورگ روسیه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 79866

به "کفش باستانی سکاها که 2300 سال عمر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفش باستانی سکاها که 2300 سال عمر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید